Lue keskustelun säännöt.
kuinka paljon 2,5 vuotiaillanne on ikäistään leikkiseuraa?
12.08.2011 |
Siis kotihoidossa olevat? Pojallamme muutama samanikäinen kaveri, joiden kanssa treffaillaan säännöllisen epäsäännöllisesti, joskus kerran viikossa, joskus harvemmin. Mietin vain, onko se tarpeeksi? Tässä lähistöllä ei oikein samanikäisiä löydy ja itse olen sen verran erakko ettei kerhot yms kiinnosta. Lapsi aloittaa hoidossa vuoden alusta, että silloinhan tilanne muuttuu, mutta, mutta....
Kommentit (2)
Joskus montakin kertaa viikossa, toisinaan taas voi mennä pitkä aika ettei näe ketään muita lapsia (paitsi pikkusiskonsa, joka on vasta vauva). Itse kaipaisin enemmän seuraa ja lapsikin kyllä selvästi nauttii toisten lasten seurasta silloin kun sitä on ja usein kyselee kavereitaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
viikonloppuisin harvemmin. Mut tämä johtuu siitä, että kaipaan itse joka päivä seuraa, ja jotekin sitä on tutustunut samanikäisten vanhempiin.
Vaikka lapsi tykkää kavereistaan, en usko että hän tarvitsisi leikkiseuraa joka päivä. Mummolassa saattaa mennä viikkokin ettei hän näe muita lapsia, ja on silti onnellinen ja tyytyväinen koko ajan. Tuon ikäisen on jo hyvä alkaa oppia toimimaan pienessä ryhmässä, mutta ainakaan omani ei varsinaisia yhteisleikkejä harrasta kuin ihan parin kaverin kanssa. Muiden kanssa voi kyllä leikkiä vierekkäin, mutta leikki ei ole yhteistä, ja joskus tuntuu että hänelle on vielä aika sama onko vieressä kaveri vai tuntematon lapsi tai ylipäänsä ketään lasta.