Minkälaiset omat vaatteet kannattaa ottaa synnärille mukaan?
Vai käytittekö pelkästään sairaalan kaapuja?
Kommentit (12)
Inhoan sairaalakaapuja. Ihan sama menevätkö omat siinä pilalle. Otan kaikki! Oloasut, yökkärit, oman vanhan yöpukuni synnytykseen jne. Omat tossut ja aamutakit toki myös. Jokainen tavallaan, tämä on minun tapani!
en ole halunnut pilata omia vaatteita millään vuodoilla, ja maidon noustessa ne kaavut on muutenkin mukavia. Niin rumia kuin ovatkin, mutta eipä siellä olla näyttelyssä, ja kaikilla on yhtä muodikkaat vaatteet :D
KOtiutumista varten mulla on ollut mukana imetysliivit ja jotkut lökäverkkarit sekä mukava paita.
Ei oikeasti kauheasti jäänyt aikaa miettiä vaatteita ja sairaalan vaatteet oli näppäriä. takapuoli vuosi ja rinnat vuosi, oli niin helppoa vaan vetää puhdasta päälle ja heitää likaiset pyykkikoriin. Multa meni viikko siellä, olis ollut hankala jo niiden omien vaatteiden kanssa. Tai oli mulla parit omat sukat ja rintaliivejä tietty.
ei todellakaan tekis mieli petä veristä pyykkiä heti kotiin päästyään. Sairaalanvaatteet saa aina puhtaat kun haluaa eikä tarvi itse pestä. Imetysliivit ja alushousut oli ainoat omat mitä sairaalassa pidin.
Kaapuja, kun ne on niin kätevät ja kun siellä oli niin kuuma, nin oli ihanaa käydä suihkussa ja vaihtaa puhtaat päälle usein.
Minusta kotiintulovaatteet on hyvä olla sellaiset, ettei mikään hivele tai hankaa masua, koska mulla oli se venytetty masunahka niin hellänä että pidin parin viikon ajan suojana joko korkeita äitiysalkkareita tai imetystoppia. Vielä tärkeämpää se on jos on tehty sektio, eli ei saa olla hankaavia alkkarin kuminauhoja tms. haavan kohdalla.
meni eka päivä (synnytys yöllä) sairaalan kaavussa, seuraavana päivänä kaipasin jo oikeita vaatteita. Helpompi liikkuakin normaaleissa vaatteissa. Rennot ja mukavat vaatteet mukaan, imetyspaita tai joku muuten löysä paita ja imetysliivit, jos aiot imettää.
Sairaalan verkkohousut on aika hankalia + venähtävät leveiksi, joten napakat housut ja vaihtohousuja mukaan.
3 jatkaa: Kuten mainitsin, jokainen omalla tavallaan. En tykkää sairaala-asuista, ne saavat oloni tuntumaan "sairaalta". Ihan sama mitä muut ajattelevat, otan mukaani omat vaatteet, jotta oma oloni säilyy mukavana. En mene sairaalaan "esiintymään" omissa vaatteissani, en vain pidä ajatuksesta että niissä sairaalakaavuissa on joku muu sairastellut / kuollut. Ja tiedän olevani monen mielestä outo, mutta ajattelen tässä omaa vointiani, joka samalla varmasti vaikuttaa lapseni vointiin. Jos/kun vaatteet menevät pilalle, heitän ne pois (en ota mukaani mitään parhaimpia ja uusimpia vaatteita). Ne tietysti jotka voin pelastaa heitän kotiin päästyäni pyykkikoneeseen :)
Enkä todellakaan arvostele kenenkään muun tapaa pukeutua sairaalan vaatteisiin. Se on varmasti monelle se paras ja helpoin tapa.
Helppoa aina vaihtaa puhdasta ja mukavaa päälle.
Ja kotimatkalla ei todellakaan ollut vanhat farkut jalassa, vaan samat äitiysvaatteet vieläkin.
kun siellä on niin, kiva pitää päivällä omia päivävaatteita ja yöllä niitä kaapuja.
Sitä paitsi mun aika meni tiukkaan lapsen luona lastensairaalassa, ja siellä oli kivempi pitää niitä sairaalan vaatteita. Sulauduin paremmin sinne vastasyntyiden osastoille sairaalavaatteissa... Ja alkuun piti pitää suojavaatteitakin, joten ajattelin että omissa vaatteissa vois olla outoja pöpöjä ehkä enemmän....