Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä hoitoapua?

Vierailija
11.08.2011 |

Mistä saa vauvanhoitoapua sellainen henkilö, joka saa yksin vauvan. Ei sukulaisia lähellä, ei ajokorttia. Kavereita on muutama, joilta voisi joskus kysyä, jos katsovat avuksi hetken. Ei rahaa palkata apua. Saako neuvolasta apua? Miten mennä kampaajalle, lääkäriin, hammaslääkäriin, lapsettomiin juhliin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apua mullakaan lapsenhoitoon. Juhlissa en käy. Tulkoot kaverit meille jos haluavat nähdä. Kampaajalle ei ole varaa. Lääkäriin jos mentävä niin pyydettävä vain joltakin sukulaiselta apua hetkeksi, vaikka sitten lykkimään vauvaa lääkärin pihalle.

Vierailija
2/10 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa asia puheeksi neuvolassa. Automaattisesti yksinhuoltajat eivät kotipalvelua saa, mutta toki voivat saada, jos tilanne näyttää sellaiselta, että äiti ei ilman apua pärjää. Ne on harkinnanvaraisia lastensuojelun ennaltaehkäisytoimia ja riippuu myös kunnan resursseista.

Itse ottaisin ehkä ko. tilanteessa asian jo etukäteen muutaman kaverin kanssa puheeksi. Että voisivatko alusta asti tutustua silloin tällöin vauvaan, että hankalassa tilanteessa (esim. oma lääkäri) voisivat tulla hoitoavuksi. Yksi vaihtoehto olisi myös etsiä opiskelijaa, esim. hoitoalan, joka voisi tulla hoitamaan pimeällä maksulla. Voisitko tinkiä rahaa jostain muusta sen verran?

Ymmärrän, että tilanne on 100 kertaa vaikeampi yksinhuoltajilla, mutta en minä esimerkiksi avioliitossa olevanakaan halunnut tai pystynyt käymään esimerkiksi lapsettomissa juhlissa vauvan ensimmäisen vuoden aikana. Vauva oli niin minussa ja rinnassa kiinni. Voi olla, että et edes halua lähteä. Toki mieheni hoiti vauvaa esimerkiksi lääkäri- ja kampaajakäyntien ajan, joten ymmärrän kyllä, että tämä on yksinhuoltajilla paljon vaikeampaa.

Voisit myös ottaa yhteyttä johonkin yksinhuoltajien yhdistykseen, josta saisit vertaistukea ja jutella asioista.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

oletko katsonut alueellasi toimivia avoimia päiväkoteja? Eivät ole kovin kallita. Sitten kun lapsi kasvaa kirkon kerhot ovat kivoja. Menot voi sopia niiksi ajoiksi, kun lapsi on kerhossa.

Vierailija
4/10 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla lapsen voi ottaa mukaan, samaten useimpiin lääkäreihin.

t. kahden lapsen äiti

Vierailija
5/10 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhliin ei varmaan mene suurin osa parisuhteessakaan elävä.ilmaista kunnallista apua ei varmaan saa kuin ihan hätätilassa eli lääkäri ja hammaslääkäri. ja hoitajan palkkaan on varaa jos menee kampaajalle.

Vierailija
6/10 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan mistään, lääkäri jne käynnit olen hoitanut lapsen kanssa eli lapsi on mukana. Kampaajalla en ole käynyt, siihen ei ole varaa kun olen lapsen kanssa kotona mutta eipä lapsi kyllä enää viihtyisikään sitä aikaa kun pitäisi olla kampaajalla, suosiolla olen jättänyt kaikki ylimääräiset menot käymättä. Raskastahan se on välillä olla lapsen kanssa 24/7, mutta itse olen tieni valinnut. Toki olen asioistani lastensuojeluun ja neuvolaan puhunut mutta kummastakaan ei apua ole löytynyt.

Vierailija
7/10 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme itse ryhtymässä tukiperheeksi, tuollainen voisi olla hyvä ratkaisu. Ihan pientä vauvaahan ei kannattaisi jättää kuin pieniksi hetkiksi, eikä varmaan moni äiti edes halua, mutta kun lapsi vähän kasvaa, saisit esim. vapaita viikonloppuja.

Pienen vauvan kanssa voi helposti käydä kampaajalla, hammmaslääkärissä jne. Nukkuvat suurimman osan aikaa, itse ainakin selvisin helposti vaikka kuljetin vauvaa joka paikkaan mukana.

Tuo autottomuus, me haemme ja viemme lapsen, voit pyytää autollisen perheen.

Vierailija
8/10 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole kovin kalliita. n.10€/h Jos tarvitset hoitoapua silloin tällöin niin tuokin on ehkä varteen otettava vaihtoehto. Kampaajakäynti kun kestää varmaan sen max.3h niin hoitaja on sen 30€. Jos on varaa käydä kampaajalla niin samallahan tuon maksaa.

Vierailija
9/10 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja neuvolan kautta voit saada kotihoidota apua. Mutta ne on vain pakollisiin menoihin. Ei esim juhlimiseen tai muihin "hupi juttuihin".

Vierailija
10/10 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme itse ryhtymässä tukiperheeksi, tuollainen voisi olla hyvä ratkaisu. Ihan pientä vauvaahan ei kannattaisi jättää kuin pieniksi hetkiksi, eikä varmaan moni äiti edes halua, mutta kun lapsi vähän kasvaa, saisit esim. vapaita viikonloppuja.

Pienen vauvan kanssa voi helposti käydä kampaajalla, hammmaslääkärissä jne. Nukkuvat suurimman osan aikaa, itse ainakin selvisin helposti vaikka kuljetin vauvaa joka paikkaan mukana.

Tuo autottomuus, me haemme ja viemme lapsen, voit pyytää autollisen perheen.

oli joskus samanlainen tilanne,olin jo ls-asiakas,mutta pyytäessäni tukiperhettä mulle sanottiin että lapseni on aivan liian pieni(4kk).

Sanoinkin etten lasta niin pienenä jättäisi,voisin käydä kahvilla perheessä,ettei sitten vierasta,jos tarvitsen hoitoapua.

Sain 2 perhetyöntekijää jotka istuivat sohvallani joka viikko ja lopulta lapseni huostaanotettiin.

Jos olisin tukiperheen aikoinani saanut,en usko että huostaanottoa olisi tapahtunut.Minä hölmö uskoin lapseni isälleen,joka lopulta teki vaan kaikkia temppuja kiusakseni,ja lapseni muutti pois kotoa.

Tukiperheistä on kuulemma pulaa,joten olette kyllä pelastavia enkeleitä ihmisille.