Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako viikkoa on sinun veikkauksesi : Koska alkaa täisota?

Vierailija
11.08.2011 |

Koulut alkaa ja se joka syksyinen puheenaihe alkaa joka koulussa. Ja lappusia alkaa tulla kotiin, etä luokassa on todettu täitä joillakin oppilailla, siitä syystä kaikkien on pestävä lastensa päät Täishampoolla.

Minä veikkaan 1 viikko , siis 18 pv. alkaa jo olla apteekkien kysytyn tuote.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee siihen asti kunnes alkaa pipokausi. Veikkaan että kihomatoja on ennemmin.

Kuinka vaikeeta on huolehtia henkilökohtaisesta hygieniasta?? Meillä ei ole koskaan ollut täitä, eikä kihomatoja, osataan pestä itsemme. *koputtaa puuta*

Vierailija
2/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vaikeeta on huolehtia henkilökohtaisesta hygieniasta?? Meillä ei ole koskaan ollut täitä, eikä kihomatoja, osataan pestä itsemme. *koputtaa puuta*

jotka kuvittelevat täiden ja kihomatojen sikiävän liasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna, kun ilmoitin opelle, että meiltä niitä inhottavia löytyi.

Vierailija
4/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna, kun ilmoitin opelle, että meiltä niitä inhottavia löytyi.

joka kuuraa tukkansa joka päivä, ja käy suihkussa 2-3 kertaa.

Vierailija
5/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ollut täitä, eikä kihomatoja, osataan pestä itsemme. *koputtaa puuta*

Minä pesen hiukseni vähintään kolme kertaa viikossa ja vaihdan tyynynliinani viikoittain. Olin myös pessyt itse tyynyn 60 asteessa vain pari viikkoa ennen kuin sain täitartunnan. Ja tartunta tuli vain siksi, että erehdyin lainaamaan kampaani väärälle ihmiselle (joka hänkin kyllä pesee tukkansa säännöllisesti).

Täit tarttuvat ihan yhtä hyvin (joidenkin arvioiden mukaan jopa paremmin) puhtaaseen tukkaan kuin likaiseen. Eivätkä ne tartunnan jälkeen normaalilla pesulla lähde pois.

Vierailija
6/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä sitten tulee? Mun käsitykseni on se, että niitä (kihomatoja) tulee juuri niiltä, ketkä eivät juuri huolehdi hygieniastaan, kaivelevat perseitään ja sitten tunkevat kätösensä suuhun.

Päätäit kaiketi jäävät juuri niille muhimaan ja pesimään, jotka eivät viitsi huolehtia niitä oikeaoppisesti pois. He sitten tartuttavat yhä uudelleen ja uudelleen niitä, jotka ovat ne hoitaneet asiallisesti pois ja huolehtivat itsestään.

Mulla on myöskin sellainen käsitys, ihan omien kokemusten mukaan, että ne joilla näitä kumpaisiakin elukoita pesii jatkuvasti ovat enemmän ja vähemmän sellaisia onnettomia ressukoita, joilla on aina räkä poskella ja tukka kuin margariinilla sivelty.

En väitä tietäväni, mutta tällainen mutu tuntuma on tullut ihan oman havainnoinnin kautta.

Vierailija
7/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan sen verran, että kun koulusta tulee lappu, jossa kerrotaan jollain lapsella olevan täitä, oman lapsen pää TARKASTETAAN, ei suinkaan automaattisesti pestä täishampoolla. Vasta jos tartunta on todettu, aletaan hoitaa.

Vinkkinä kaikille, ostakaa apteekista Rauch- merkkistä pajunkuorishampoota, meillä ei sen käytön aloittamisen jälkeen tarttunut enää täitä.

Vierailija
8/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä sitten tulee? Mun käsitykseni on se, että niitä (kihomatoja) tulee juuri niiltä, ketkä eivät juuri huolehdi hygieniastaan, kaivelevat perseitään ja sitten tunkevat kätösensä suuhun.

Päätäit kaiketi jäävät juuri niille muhimaan ja pesimään, jotka eivät viitsi huolehtia niitä oikeaoppisesti pois. He sitten tartuttavat yhä uudelleen ja uudelleen niitä, jotka ovat ne hoitaneet asiallisesti pois ja huolehtivat itsestään.

Mulla on myöskin sellainen käsitys, ihan omien kokemusten mukaan, että ne joilla näitä kumpaisiakin elukoita pesii jatkuvasti ovat enemmän ja vähemmän sellaisia onnettomia ressukoita, joilla on aina räkä poskella ja tukka kuin margariinilla sivelty.

En väitä tietäväni, mutta tällainen mutu tuntuma on tullut ihan oman havainnoinnin kautta.

ollut kihomatoja, mutta ne, joilla semmoisia on ollut, kertovat, että niistä on todella vaikeaa päästä eroon. Ja kun pyllyä kutittaa, on aika vaikeaa motivoida hyvin pientä lasta muistamaan joka hetki, että sitä pyllyä ei saa kaivaa.

Täitä mulla sen sijaan on ollut lapsena, ja ihan koulusta ne sain, varmaan naulakossa levisivät. En keksi, miten hyvä hygienia olisi voinut jotenkin auttaa pitämään ne poissa.

Ihan samalla todennäköisyydellä niitä täitä tai matoja voi saada ja levittää puhdas kuin likainen lapsi. Kun et todellakaan näytä tästä asiasta mitään tietävän, kannattaa ehkä olla jakamatta niitä näkemyksiä.