Te, joilla vanhemmat asuvat niin kaukana että yövytte vieraillessanne heillä...
missä yövytte? millainen sänky heillä on teitä varten ja missä lapset yöpyvät? onko teillä oma huone jossa majoitutte? entä jos sisaruksia yöpyy samalla kertaa useampi?
Kommentit (22)
Meitä lapsia on kolme, kaikilla puoliso. Lapsenlapsia kaksi.
Ahdasta on, kun olemme kaikki koossa.. :) Nukumme vierashuoneen levitettävällä sohvalla, olkkarin sohvalla, patjalla lattialla jne.
Yleensä toinen lapsista nukkuu isovanhempien välissä.
laitetaan patjat lattialle. Jos sisaruksia on enempi paikalla, laitetaan siskonpetejä riittävä määrä jos ei joku mene vanhempien lähellä asuvan sisaruksen luokse yöksi.
Ei tule ahdasta, sillä minulla ei ole sisaruksia.
Sinne on hankittu levitettävä sohvasänky jossa nukun mieheni kanssa. Lapsia meillä ei ole.
joten me nukutaan siellä siskonpedissä olohuoneen lattialla. Ei ole käytännössä mahdollista yöpyä siellä yhtä aikaa kuin sisareni.
Nukutaan miten sattuu. Usein lapsista toinen nukkuu mummun ja papan välissä. Joskus toiselle on laitettu patja mummun ja papan sängyn viereen. Kun pitää päästä heidän kanssaan nukkumaan, on niin ihanaa olla mummulassa. Mutta yleensä yäkerran ylimääräisessä huoneessa nukumme minä ja mieheni ja toinen lapsista. Tosin nyt isompana esikoinen on mieluummin nukkunut toisessa huoneessa yksin. Eli tilaa riittä ja sänkyjä, mutta lapset valitsevat välillä edelleen koululaisina sen mummun ja papan vieressä olon.
toinen levitettävällä sohvalla ja toinen joustinpatjalla lattialla. Mä ja yksi lapsi nukutaan yhdessä makkarissa 140cm leveässä runkopatjasängyssä. Mies nukkuu yleensä takkahuoneessa levitettävässä vuodesohvassa.
Mulla on vain yksi poikamiesveli, joka asuu vanhempieni lähellä eli ei yövy heillä. Veljeni ei muutenkaan juuri käy vanhemmillani kuin pikaisesti poikkeamassa.
Vanhempani asuvat lapsuuden aikaisessa omakotitalossa, jonka aikanaan rakensivat.
jos yövymme "heillä" yövymme viereisessä vieras-yksiössä, tosin meitä on 4 - 5 riippuen siitä, lähteekö teinipoika mukaan. Eli varavuoteissa ja sohvalla nukutaan, osa voisi nukkua myös vanhempieni asunnossa, mutta edes 9-v ei halua viikonloppuna nukkuma-aikaa klo 21.
Ainoan sisarukseni okt on niin lähellä, että samanaikaista yöpymistarvetta ei tule.
Siellä on kaksi sänkyä lapsuusajaltani (minun ja siskoni). Mukanamme viemme 3patjaa lapsille, sekä lasten petivaatteet. Samassa huoneessa nukkuu lisäksi koiramme. Patjoja ei äidilläni riittäisi kaikille ja petivaatteitakin menisi turhan paljon, joten siksi otamme niitä mukaamme.
Sisaruksia ei yövy. Vanhemmistani vain äiti elossa ja nukkuu sen aikaa erillisessä olohuoneessa (siitäkin saa oven kiinni). Äitini nukkuu muutenkin kämpässään lähinnä silloin kun me olemme siellä, muuten asuu miesystävällään.
Me nukumme yleensä vanhempieni huoneessa parisängyssä, sinne laitetaan myös lapsille (1v ja 3v) matkasängyt. Mummu ja pappa nukkuvat ilmapatjalla työhuoneen lattialla.
Nuorempia sisaruksia asuu kotona vielä 5kpl, he nukkuvat tietysti huoneissaan. Jos muita kotoa muuttaneita sisaruksia on samaan aikaan paikalla, joku voi nukkua olkkarin sohvalla ja joku patjalla lattialla jossain makuuhuoneessa. Meitä on siis yhdeksän sisarusta ja juu, olemme lestoja. :)
Sopu sijaa antaa!
Nukumme hänen makkarissaan, hänellä on onneksi parisänky, vaikka yksinäinen onkin ja lapsi matkasängyssä.
Anoppi nukkuu olkkarissa sohvasängyllä.
Mutta kyllä on henkisesti hieman ahdasta... :(
seuraavasti. Vanhempani siirtyvät omasta halustaan yläkerran vierashuoneeseen omaan rauhaan, me mieheni kanssa nukumme vanhempieni makuuhuoneessa, pojalle pedataan peti ruokasalin lattialle ja tytöille kirjaston lattialle. Jos siskoni yöpyisi yhtäaikaa talossa, yläkerrassa olisi vielä yksi huone, jonne voisi pedata pedin omaan rauhaan.
Talossa vain yksi vessa alakerrassa ja siksi lapset nukkuvat alhaalla, ettei tarvitse portaissa yöllä rampata.
Alakerran mh varattu vieraille eli meille, mun äiti ja isä nukkuvat yläkerrassa kuten normaalistikin. Parisänky, pojalle pinnis. Jos siskon perhekin kylässä samaan aikaan, niin heille yksi mh (jossa parisänky) yläkerrasta ja äiti ja isä nukkuvat samassa mh:ssa tai isä yläkerran aulassa. Myös siskon lapsella (8-v) oma sänky mummolassa, vaikka käykin vain muutamn kerran vuodessa.
Teemme sitten sieltä vierailuja miehen äidin ja sisarusten luo sekä vietämme kesää. Naapurimökeissä asuu samanlaisia kesänviettäjiä...
ensimmäistä kertaa isälleni yötä. Isä asuu n. 200 km:n päässä nykyisen vaimonsa kanssa. Heillä on vierashuone, jossa parivuode, ja lisäksi sellainen ilmatäytteinen lisävuode, tuplaleveä sekin. (Olen kerran nukkunut sellaisessa, eikä ollut kovin mukava, saa nähdä, onko samanlainen). Meitä lähtee 2 aikuista ja kaksi pientä lasta. Mahdutaan varmasti hyvin vierashuoneeseen.
Äiti asuu sen verran lähellä, ettei yötä tarvitse jäädä.
Anopille ollaan silloin tällöin jääty yöksi. Siellä nukutaan kahdessa eri huoneessa (miehen + siskonsa vanhat huoneet, joissa kapeat sängyt), ja joskus yksi lapsi nukkuu anopin vieressä. Jos isompi porukka yöpyy, niin laitetaan patjoja lattialle, tai joku nukkuu sohvalla. Hyvin on tilaa, vaikka ei mikään iso talo olekaan.
Se onkin hyvä juttu, sillä kun meidän viisihenkinen perhe yöpyy mummolassa, yövymme yleensä vähintään pari viikkoa kerrallaan. Viimeksi peräti seitsemän :) Asumme nimittäin toisella puolella maapalloa, ja kun kyläillään, niin sitten kyläillään kyllästymiseen asti ;)
Vanhempani luovuttavat tuolloin käyttöömme talonsa pohjakerroksen, jossa on kaksi makkaria: toinen minulle ja miehelleni ja toinen kahdelle nuoremmalle lapselle. Lisäksi on sängyllä varustettu saunan "pukuhuone", jonka valtaa yleensä esikoisemme. Lisäksi meillä on oma wc ja se sauna (jota tosin myös vanhempani käyttävät).
Siskon perheen ei tarvitse yöpyä samaan aikaan kanssamme, sillä he asuvat kivenheiton päässä vanhempieni kodista.
nukumme yhdessä makuuhuoneessa jossa on tarpeeks leveä sänky molempien nukkua. Jos samaan aikaan paikalla ovat myös sisarukseni niin toinen nukkuu toisessa makuuhuoneessa ja toinen vaahtomuovipatjalla tai olkkarissa sohvalla.
Vanhemmat nukkuvat tietty omassa makkarissaan omassa sängyssään.
Eihän meitä ole meidän kyläillessä kuin yksi ihminen enemmän, mieheni, kun vertaa lapsuuteen.
ovat muuttaneet laspuuteni aikaisesta omakotitalosta kolmioon. Tällä hetkellä minä ja mieheni nukumme toisessa huoneessa levitettävällä sohvalla ja kuopus matkasängyssään. Esikoinen nukkuu joko yksin tai serkkunsa kanssa (joka kyläilee myös usein mummolassa) olohuoneen sohvalla. Jos veljeni perheineen tulee kylään myös, kesällä me menemme sitten mökille tai anoppilaan yöksi. Toinen veljeni asuu niin lähellä ettei ole tarvettä jäädä yöksi..
Anoppilassa onkin vähän vaikeampaa, tosin kolme huonetta mutta appivanhempien lisäksi siellä asuu kaksi miehen veljeä.. Toinen heistä menee sitten sohvalla/patjalle ja me saamme parisängyn + matkasängyn ja patjan..
yötä:) emme yleensä talvella siellä yötä olekaan.
meitä on kaksi sisarusta, joten mahdumme asuntovaunuun, koska sisarellani ei ole perhettä ja minun perhe on pieni:)