Lastensuojeilmoitus ja asian selvittely?
Meistä on tehty ls-ilmoitus ja kun kutsu selvittelyyn tulee, niin joutuuko sinne menemään kummatkin vanhemmat vai riittääkö vain toinen?
Ilmoitus on tehty miehen käyttäytymisen takia kiusaamistapauksen selvittelyssä, jossa mies käytäytyi asiattomasti.
Ilmoituksen on tehnyt naapuri, joka on lastensuojelun työntekijä.
En haluaisi tähän sekaantua, mutta joudunko tähän väkisten mukaan?
Mitä tästä meille seuraa?
Lapset on 7v. ja 9v.
Olen miehelle katkera ja haluan miehen kantavan vastuun asiasta, koska tämän aiheutti, vaikka varoitin häntä, että asiallinen pitää olla.
Kommentit (16)
että on ilmoituksen tehnyt. Tuli siis kertomaan siitä itse.
Tämä naapuri on lastensuojelun työntekijä ja hänen lapsensa oli se kiusaaja.
Ilmoituksen syy: Mieheni agressiivinen käyttäytyminen.
Tulivat pyytämään anteeksi ja mies sai hepulit.
Ilmoitetaanko kutsussa kenenkä pitää tulla paikanpäälle.
mitä ihmettä varten? Eikö sitä asiaa voi hoitaa ilman kaiken maailman ilmoituksia?
En hemmetti ymmärrä, kun nykyään aina pitää olla joku muu hoitamassa asioita, itse ei osata tehdä mitään.
Kummallinen naapuri... Ettei ois virkaintoilija.
En hemmetti ymmärrä, kun nykyään aina pitää olla joku muu hoitamassa asioita, itse ei osata tehdä mitään.
Siis ketä kohtaan miehesi on ollut aggressiivinen? Teidän lapsiako?
Meidän teinitytöstä tehtiin viime syksynä ls-ilmoitus ja riitti, kun mies kävi tytön kanssa haastateltavana.
mies riehui naapurin lapselle ja äidille ja teistä on tehty ilmoitus? Riehuiko mies lapsillennekin? Mitä osaa tästä en ymmärrä? Ajatteleeko naapuri, että mies riehuu kotona muutenkin jatkuvasti? Kyl mie sanon, että paree teidän mennä kahdestaan.
että on ilmoituksen tehnyt. Tuli siis kertomaan siitä itse.
Tämä naapuri on lastensuojelun työntekijä ja hänen lapsensa oli se kiusaaja.
Ilmoituksen syy: Mieheni agressiivinen käyttäytyminen.
Tulivat pyytämään anteeksi ja mies sai hepulit.
Ilmoitetaanko kutsussa kenenkä pitää tulla paikanpäälle.
sano sille naapurille,että kutsu tulee myös heille. Kyllä tuollainen lasten välinen henkinen väkivalta saattaa myös poikia ls-ilmoituksen.
Ja jos kukaan ei ota yhteyttä,niin taisi vaan uhkailla.
Naapuri toi kiusaajalapsena pyytämään anteeksi ja miehesi sai hepulin. Ei kai päälle käynyt? Huusi ja haukkui?
Okei, miehesi käyttäytyi huonosti ja on anteeksipyynnön velkaa naapurille ja tämän lapselle.
Mutta eihän nyt herranjestas tuo ole lastensuojeluilmoitusasia? Kuka lapsi oli vaarassa? Naapurinko? Tekikö miehesi naapurin lapselle jotain? Miksi siitä ei sitten tehty rikosilmoitusta?
En ymmärrä, miten aikuiset eivät osaa selvittää välejään ilman että jokin lastensuojeluilmoitus lentää välissä enkä tajua, kenen lapsista se ilmoitus on tehty. Siis kiusaajan äiti tekee kiusatun isästä lastensuojeluilmoituksen, kun isä ei oikein osannut käyttäytyä? Huoh. Koko ilmoitus on osa aikuisten välistä kiusantekoa. Jos työnsä puolesta voi tehdä kiusaa, pitää osata ottaa myös vastuu. Nyt vain miehesi pyytämään todistajien läsnäollessa anteeksi naapurilta ja lapselta ja sen jälkeen valitus lastensuojeluilmoituksesta.
voi tehdä kyllä ihan kantelun. Hyväksikäyttää omaa asemaansa ja uhkailee sillä.
Meinaako hän että tuollainen ilmo on jotenkin työsuhde-etu?
Minä tekisin hänestä kantelun nyt ensimmäiseksi esimiehelle ja sen jälkeen hänen perheestään ls-ilmoituksen, jossa ilmaisisin syvän huoleni hänen kyvystään kasvattajana - lapsi on kiusaaja ja äidillä ei selvästikään ole auktoriteettia edes omaan lapseensa ilman sosiaalivirastoa.
Miten ihmeessä av-mammat ovat jatkuvasti tekemisissä sosiaaliviranomaisten ja lastensuojeluilmoitusten kanssa? Jännää. Tuttavapiiriin kuuluu paljon lapsiperheitä, eikä yksikään asioi sosiaalivirastossa tai edes varmaankaan tiedä mikä ja minne ja miksi on lastensuojeluilmoitus saati sitten että juoksentelisivat ympäriinsä niitä tehtailemassa ja niihin vastailemassa. Avatkaa vähän?
Tuskin se on aihe, jolla perheet kerskuvat ensimmäisinä tuttavilleen.
Ko. viraston hampaisiin voi joutua ihan kuka vaan, myös sinä.
Harvemmin ls-ilmoitus on asia, josta hiekkiksellä tai kahvipöytäpuheissa puhutaan, välttämättä edes kaikkein lähimpien ystävien kanssa...
Todennäköisesti jotain ongelmaa kotopuolessa...
Miten ihmeessä av-mammat ovat jatkuvasti tekemisissä sosiaaliviranomaisten ja lastensuojeluilmoitusten kanssa? Jännää. Tuttavapiiriin kuuluu paljon lapsiperheitä, eikä yksikään asioi sosiaalivirastossa tai edes varmaankaan tiedä mikä ja minne ja miksi on lastensuojeluilmoitus saati sitten että juoksentelisivat ympäriinsä niitä tehtailemassa ja niihin vastailemassa. Avatkaa vähän?
av-mammat ovat jatkuvasti lastensuojelun ja sossun kanssa tekemisissä siksi, koska nykyään on niin helppo soittaa vaikka sosiaalipäivystykseen ja tehdä nimetön lastens. ilmoitus. Kaikki ilmoitukset on otettava vastaan ja selvitettävä.
Ilmoituksia tehdään aivan älyttömistä asioista. Näkeehän sen täälläkin, vähän väliä on avaus, jossa ollaan huolissaan naapurista tai ystävästä ja kysytään, teenkö ilmoituksen. On vaikka mitä epäilyjä, ei kuitenkaan mitään todellista heitteillejättöä tai laiminlyöntiä. Esim. riidat, itkut, pihalla yksin leikkivät lapset, kampaamattomat hiukset ja tahraiset vaatteet tai liian aikaisin tai liian myöhään ulkoilevat lapset jne jne.
Sen sijaan, että mentäisi ja kysyttäisi asiallisesti tai tarjottaisi sitä apua, jos tuntuu että naapuri on yksin tai uupunut tai jaksamaton - ei, soitetaan lastensuojeluun. Se kun on oikeasti helppoa. Nimettömänä etkä joudu vastuusteen vaikka se kuinka aiheeton olisi.
Ei kukaan ensimmäisenä mene kaveripiirissään kertomaan että hei, meistä tehtiin ilmoitus, onpa ihanaa että naapurit väittävät ja nyt kyllä voi kuka vain tulla katsomaan, miten hienosti meillä on asiat ja ilmoitus on aiheeton.
Eikä kukaan kerro, että tulot eivät riitä edes minimielämiseen, ja haetaan kompensaatio sossusta.
Se kerrotaan täällä, anonyyminä.
Meistäkin on tehty ilmoituksia, ja sossun luukulla ollaan, kun minun tulot on pienemmät kuin vuokra, asumistukea odottelen. Ja kun soitin sossutädille, että vuokranantaja suostuu takuuvuokraan sossusta, se sattuikin olemaan eri sossu kuin omani, oma oli lomalla, sain aika tylyn vastaanoton: koska olen naimisissa (olen kuun alussa muuttanut asumuseroon) eikä avioeroa ole edes haettu, mies on elatusvelvollinen ja takuuvuokra perustuu harkintaan, eikä ole automaattinen edes sos.tt:n asiakkaille. No, millä hitolla minä sen olisin säästänyt, kun olen vuoden elänyt 700 euron nettotuloilla ja sitä ennen kotihoidotuella elättäen tähän asti 5-henkistä perhettä! Tottakai minä elätän sillä eron jälkeen 3-henkisen perheen. Ja kun muutettava on, niin ... vittu.
Minkälainen mies käyttäytyy törkeästi anteeksi pyytämään tullutta lasta kohtaan??
Vaikea sanoa mikä tilanne on kun et kerro tarkemmin.
Ja mikä sen naapurin rooli on? Sivustakatsojako?