Mitä lahjaksi 1-vuotiaalle tytölle, jolla 2 siskoa?
Olen siis menossa synttäreille, ja itsellä ei ole koskaan ollut tyttöä. Pojatkin ovat aikuisia. Minulla ei ole mitään käsitystä, mitä tänä päivänä äidit haluavat lahjaksi pikkutytölleen. Lapsihan ei itse tiedä lahjoistaan vielä mitään. Vaatetta perhe ei halua, se on tullut selväksi. Kun vein vastasyntyneelle omasta mielestäni kauniin potkupuvun, äiti totesi: "tämä ei nyt ole oikein meidän Lotan tyyliä" ja laittoi sen sivuun. Mitä ehdotatte? Hinta korkeintaan 20 e. Kiitos, jos joku vaivautuu kertomaan ideoita. :)
Kommentit (22)
Vie joku "äppö" eli pehmeä nukenmuotoinen lelutuote.
että mitä ne haluaa lapselle..
Näin minä ainakin teen jos on vanhempia mitkä on just tarkkoja lahjoista ja siitä että ne on oikeanlaisia.
sellaisista narusta vedettävistä puuleluista.
jo vastanneille! Siksi kirjoitin otsikkoon nuo siskot, että näkyisi, että koti on täynnä tyttöjen nukkeja, nalleja ym. Vanhemmilta ei kannata kysyä, koska olen joskus erehtynyt sen tekemään. Vastaus on "uudet rattaat, istuin autoon" tai jotain muuta, joka maksaa satoja euroja. Aikomukseni ei ole ostaa mitään sen hintaista. Siksi laitoin tuon 20 e rajan. :) Tuolla tulikin jo muutamia kivoja ehdotuksia, lisää saa laittaa!1 :)
jossa on joko luukkuja (tukevia) tai sit erilaisia materiaaleja kosketeltaviksi. Niistä on yleensä tykätty (tai ainakin sanottu niin ;)
btw ohis - äiti kuulostaa sen verran törkeältä ettei huvittais tollasen muksulle ostaa mitään -
Ainakin meidän lapset on kovasti nauttineet musiikista ihan vastasyntyneistä alkaen. ja kirjahan on tulevaisuutta varten - vaikka joku Muumi-kuvakirja?
sellainen missä sivut in pahvin paksuisia.
Aika törkeesti äiti sanoi edellisestä lahjasta, oot jo antanut anteeksi....
äiti on , sanoisinko persoonallinen ja sanoo asiat aika suoraan. Lapsen isä on OK ja lähisukulainen, joten toki haluamme pitää lapsiin yhteyttä. Äidin käytös ei tietenkään ole heidän vikansa. Mstalaa profiilia halutaan kuitenkin pitää. :)
Ja kivoja ideoita on tullut! Helpottaa huomattavasti lahjakaupoille lähtöä, tässähän itsekin innostuu ja taantuu pikkutytöksi :)
Siis sellaista jossa olisi luukkuja. Meillä ainakin on lapset tykänneet niistä.
En menisi. Laittaisin kortin tytölle postissa.
antaisi tuollaiselle äidille mitään. valitettavasti.
piti lahjoistaan, mutta yksi oli ylitse muiden: Kummitädiltä saadut puisista helmistä tehdyt kaulakoru ja rannekoru! Oli kuulemma ostanut h&m:ltä. Ne pitää olla nyt päällä joka päivä :) Ja semmoiset olis varmaan kivat, kun ovat sitten ihan omat eikä siskojen. Tai pinnejä, jos on tukkaa?
veisin äidille jotain ja lapselle jotain. sopu säilyy parhaiten ja saat kahvit.
tai kurkistusluukkukirja oli myös hyvä idea, ne ei aina kestä isosisaruksilta pienemmille ehjinä,
ja ne on tosi suosittuja, mutta ihan teipin peitossa. Ei kestä juuri mitään ja aina joutuu paikkailee. Tykätään kovasti, en viitsi roskiinkaan heittää.
Lapsi tykkää tosi, tosi paljon vedettävistä Brion leluista. Vieläkin ikää 2,5 v leikkii niillä.
Nyt Briolla on uutuus, vedettävä leppäkerttu, maksaa n 17 - 19 euroa. Prismasta on musta Briojen halvin ostopaikka.
Ja sitten mistä lähes kaikki tykkää, on Barbapapat. Ovat yleensä vähän tyyriitä, eli välttämättä 20 e et juuri mitään saa.
Mä annan ääneni Brion vedettäville. Melkein täällä harkitsen ostavani tämän leppiksen vielä meille.
Sopii niin tytölle kuin pojallekin. Meidän 1-v (poika kylläkin, mutta muistan itse leikkineeni samanlaisella) sai sellaisen lahjaksi ja on tykännyt siitä hurjasti.
Jos ei äiti tästäkään tykkää, niin voivoi.
Meillä ainakin leikitään muumisellaisilla ihan intona, niin pienemmät kuin isommat. Muovailujuttuja? Auto- tai junarata (ikeasta ihana pikkurata n. 20 e) jos ei ole vielä perheessä?
Lastenlauluja, uutta tai vanhaa tuotantoa! Meillä ei ainakaan ole yhtään ylimääräistä levyä, kuunnellaan paljon. Vaikka Fröbelin palikoita, Ellaa ja Aleksia, Hertan maailmaa. Tai ihan vanhoja, perinteisiä levyjä.
toi helmijuttu olis kans ihana, mutta voiko 1-vuotiaalle antaa nykyään sellaista, jos saa sen rikki ja tukehtuu tms.?