Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri laittoi yhteiskuviamme fb:hen

Vierailija
08.08.2011 |

Tiedän, että hän ei oikein ole ajatellut tätä asiaa minun kannaltani, mutta asia vaivaa minua, enkä kehtaa hänelle siitä sanoa.

Olimme siis viihteellä viikonloppuna ja kamera mukana tuli otettua muutamia yhteiskuvia. en muutenkaan tykkää kameran edessä hirveänä olla, mutta pikkuhiprakassa sitä tuli nyt oltua ja kuvat ei nyt niin edustavia. Itse en ainakaan tykännyt, milloin oli kaksoisleukaa ja ilmeet aivan outoja ja läpällä tehtyjä. Kaveri tietenkin poseerasi nätisti, kun tykkää olla kameran edessä.

Hän pyysi minua lähettämään nämä kuvat sähköpostiinsa. Ajattelin, että muistoksi tai jos tahtoo kuvia laittaa julki, leikkaa minut pois. Tai ainakin kysyy luvan minulta.

Mutta ei, huomasin juuri, kuinka ah niin nätti naamani kaksareineen ja typerine ilmeineen paisto hänen sivuillaan kaikkien nähtävänä. Ja näitä kuvia oli useita. Hänestä oli nätit otokset, minkä takia hän sitten ilmeisesti ne kuvat laittoi fb:hen.

itse en ole koskaan ilman toisen lupaa laittanut kuvia fb:hen, muutenkin katson tarkasti, minkälaisen kuvan laitan. Yleensä olen leikannut toisen pois..

Eihän se tänne purkaminen mitään auta, mutta puran kuitenkin. Inhottaa kun ei voinut ajatella minua niissä kuvissa, sokeakin näkee, ettei kuvat todellakaan ollut osaltani parhaimmasta päästä.

Voi kun kehtaisinkin sanoa hänelle siitä..

Onneksi voin kuitenkin merkinnän minusta poistaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni kanssa. Hän laittaa kuvia minusta ja lapsistani facebookiin aina, kun olemme tavanneet, vaikka joka ikinen kerta sanon hänelle, että meistä EI saa laittaa MITÄÄN kuvia...

Vierailija
2/8 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin hyvin tarkka kuvista, joita laitetaan fb:hen näkyville. Yleisiä ryhmäkuvia sallin, eli joissa olen minä + 3-ääretön muita, kuvia, joissa en ole mitenkään pääosassa vaan hyvinkin sulaudun ryhmään. Näistäkin tosin poistan nimeni :)

Mutta en vain halua itsestäni sellaisia parikuvia, joissa olen kuitenkin pääosassa. Jos haluan niitä nettiin, niin poistan ne itse.

Juuri eilen laitoin yhdelle "kaverille" pyynnön, että poistaa kuvan facebookista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävää leikata kuvasi sieltä pois, jättää vain oman naaman. Mitä ihmeellistä jos pyytäisit sitä? Eihän tästä tarvii mitään suurempaa tehdä. Kaverisi teki ehdottomasti väärin, kun ei ajatellut miltä muut näyttää kuvassa, mutta tälläisiä virheitä sattuu meille kaikille, että vahigossa ei ajatella muiden kantaa. Pyydät vain:-)

Vierailija
4/8 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs kun olen jo useasti pyytänyt poistamaan kuvani hänen facebookista, ei ole poistanut, sanonut vaan, että ihan hyviä kuvia ne on!

itse sanoin että ei ole minusta hyvä kuva ja en halua sitä fb:hen nähtäväksi. ja sanonut olen useasti kaverilleni, että poista kuvat minusta, mutta eipähän poista.

mitä teen?

Vierailija
5/8 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä viesti, vaikka siellä fB:ssa, että "ota kiltti kuvani pois netistä".

Jos hän ei niitä poista, on sinulla hyvä syy käskeä tiukemmin. Älä selittele, miksi haluat kuvat pois. Kerro vain, että haluat kuvasi pois hänen sivuiltaan. Jos kirjoitat julkisesti, ei hän kehtaa kiusata sinua kuvilla.

Vierailija
6/8 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti on. Jos saat otettua asiasta jotenkin selvää, harmittelet asiaa vaikka ääneen muilel yhteisille tutuille. Hyvällä onnella voitte yksissä tuumin todeta tyliin "tämä Leena ei meidän kummankaan mielestä ole oikein hyvä juttu mitä jos ottaisit ne kuvat pois tai kysyt ainakin luvan ensin". Kahden sana painaa enemmän kuin yhden.

Vierailija
7/8 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota yhteyttä häneen enää. Tämä on sitten vain häneltä pois, jos ei tajua käyttäytymisen normit, puhumattakaan ystävyydestä. Tee kauniita kuvia itsestäsi, ja laita facebookin, ja unohda vain se tyhmä ruma kuva. Voit vielä kerran sanoa hänelle, että poistaisi ja JÄTTÄISI vain oman naaman, ja että nyt otat tämän vakasti. Tosi vakasti. Jos ei suostu, niin... En haluaisi pilata teidän kaveruutta, siis. Hyviä kavereita on vaikeata löytää. Ehkä hän vain ei TAJUA, kuinka tärkeätä tämä on sulle. Jos kasvokkain kertoisit hänelle. Kerro kun tapaatte, eikä puh. kautta. Jos ei silloinkaan... itsestäni voin vain sanoa, ja itse en sitten haluisi kaveerata sellaisen kanssa joka ei ymmärrä minua, vaikka kasvokkain selittäisin

Vierailija
8/8 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako oikeasti toisen kuvia levittää vapaasti netissä?

mitä tuossa tilanteessa voi tehdä?

voiko tuosta ilmoittaa johonkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi