Onko teidän mielestä normipuuhaa?
Matkustettiin viikonloppuna junalla lasten kanssa leikkivaunussa. Siellä oli myös yksi lapsi, joka kävi välillä oksentamassa roskapussiin ja jatkoi sen jälkeen ihan normaalisti leikkejään. Muut matkustajat katsoivat touhua huolestuneena mutta äiti ei kommentoinut asiaa mitenkään esim. että kyse ei ole tarttuvasta jutusta tms. Lapsi oksensi muutaman kerran ja leikki siinä välissä normaalisti leikkipaikalla ja käytävällä.
Onko tämä teidän mielestä ihan ok?
Kommentit (17)
aikuisten ihmisten tietävän, että oksentaminen voi johtua muustakin kuin vatsataudista. Ei kai semmosta tarvii kenelläkään alkaa selittämään?
tuppaa olemaan muutenkin huonossa kunnossa, tuskin jaksaa silloin leikkiä.
paha olo. Kyllä ihmettelisin, miksi äiti tuo huonovointisen lapsensa väen väkisin leikkimään. Siksikö, että leikkivää lasta on helpompi hoitaa? Kuin lohduttaa pahoinvoivaa, istuvaa lasta?
Ajattelen siis, että onpa mukavuudenhaluinen vanhempi, mikä luultavasti on ihan totta.
paha olo. Kyllä ihmettelisin, miksi äiti tuo huonovointisen lapsensa väen väkisin leikkimään. Siksikö, että leikkivää lasta on helpompi hoitaa? Kuin lohduttaa pahoinvoivaa, istuvaa lasta?
Ajattelen siis, että onpa mukavuudenhaluinen vanhempi, mikä luultavasti on ihan totta.
Huonovointinen lapsi ei jaksa leikkiä.
että laattaamisten välissä ei edes suuta huuhdottu tai naamaa pyyhitty tai millään tapaa siistitty lasta. Sen tekisin omalla lapselle automaattisesti.
Kiva jos se lapsi pyyhkii sormillaan liiemmät limat huulilta ja levittää sitä käsistään yhteisiin leluihin. yäk!
Oksensin lapsena aina, kun mentiin bussilla tai autolla.
Ajattelen siis, että onpa mukavuudenhaluinen vanhempi, mikä luultavasti on ihan totta.Huonovointinen lapsi ei jaksa leikkiä.
Oli tuo näemmä leikkinyt.
Oksensin lapsena aina, kun mentiin bussilla tai autolla.
heille koska äiti sanoi varoitti lasta hänen mennessään leikkimään oksentamisesta. Että tulla takaisin oksentamaan kun on tarve.
Oletin itsekin, että kyse ei varmaankaan ole tarttuvasta sortista, mutta olin silti hieman huolissani koska tämä lapsi tykkäsi leikkiä paljon lastemme kanssa.
Käsiä ei ainakaan vessassa pesty oksennusten välillä, käsidesistä en tiedä enkä suun huuhtomisesta.
Ap.
heille koska äiti sanoi varoitti lasta hänen mennessään leikkimään oksentamisesta. Että tulla takaisin oksentamaan kun on tarve. Oletin itsekin, että kyse ei varmaankaan ole tarttuvasta sortista, mutta olin silti hieman huolissani koska tämä lapsi tykkäsi leikkiä paljon lastemme kanssa. Käsiä ei ainakaan vessassa pesty oksennusten välillä, käsidesistä en tiedä enkä suun huuhtomisesta. Ap.
kun ei varmasti ollut tarttuvaa? Sun lapsesi nenästä kaivama räkäklöntti levitti leikkipaikkaan varmasti enemmän viruksia kuin esim matkapahoinvoinnista kärsivän limat. Mistä siis olet huolissasi ap?
Ajattelen siis, että onpa mukavuudenhaluinen vanhempi, mikä luultavasti on ihan totta.Huonovointinen lapsi ei jaksa leikkiä.
Juurihan ap kirjoitti että lapsi kävi leikin välissä oksentamassa Oli tuo näemmä leikkinyt.
Mä kärsin lapsena matkapahoinvoinnista, mutta ei se aiheuttanut mulle mitään sairauden kaltaista olotilaa, pelkästään sen, että välillä oksetti. Suurimman osan ajasta olin ihan ok. Jos lapsi on SAIRAS (esim. juuri oksennustaudissa), silloin hän on niin huonovointinen, ettei voi leikkiä.
Kun huono olo tulee, alkaa oksettaa, mutta sit kun antaa ylen, olo on taas ihan normaali - se oksentaminen helpottaa oloa. Eikä siinä mitään tarttuvaa ole, eli käsipesulla ei tarvitse käydä, jos osuu siististi pussiin. Jos saman junamatkan aikan oksentaa monta kertaa, sitä tavaraa ei myöskään tule niin paljon, että tulisi kaamea sotku tai limma olisi ympäriinsä. JOs ei nyt pussailemaan tai keskustelemaan vieruskaverille rupea, riittää, että hörppää vettä pullosta.
Olin kai turhaan huolissani, että sairastutaan koko perhe vatsatautiin. Minun mielestäni se huoli on vähintäänkin yhtä normaalia kuin junassa oksentelu.
Matkapahoinvoiti mulle ei tullut itselleni mieleenkään, sillä kaikki matkapahoinvoivat henkilöt (itseni mukaanlukien) ovat muutenkin huonovointisia eikä oksennus tule ns. puskista. Mutta ei kai se kaikilla ole samanlaista.
Harvalla on matkapahoinvointia junassa
määrittelet sen mikä on harva? Varmasti harvemmalla kuin autossa, mutta kyllä sitä silti monella on. Mäkin tunnen sellaisia ihmisiä.
Harvalla on matkapahoinvointia junassa
määrittelet sen mikä on harva? Varmasti harvemmalla kuin autossa, mutta kyllä sitä silti monella on. Mäkin tunnen sellaisia ihmisiä.
Junassa pahoinvoivan, tosin he istuvat kalpeana hiljaa matkan ajan.
Emme noteeraa oksennuksiaan tai ryhdy selittämään syöpähoidoista.