Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pillerit ilmaiseksi jälkitarkastuksen yhteydessä?

02.11.2005 |

Ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen sain pillerit 6kk ilmaiseksi. Toisen ja kolmannen lapsen syntymän jälkeen piti ostaa itse. Mistäköhän johtuu tuo, että toiset saa ja toiset ei?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen sinua paikalle ja jättänyt NÄYTTEEKSI niitä. Enpä usko, että niitä muuten jaellaan ilmaiseksi...

Vierailija
2/9 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi mulla, etten osaa yhtää sanoa että miksi muiden lasten jälkeen ei saa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite muistan aikoinaan saaneeni ensimmäiset puoli vuotta ilmaiseksi neuvolasta. Synnytyksen jälkeen olen kyllä ihan itse ostanut...

Vierailija
4/9 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain jälkitarkastuksessa mukaan ilmaiseksi 3kk pillerit (ja olen aiemminkin käyttänyt).

Muistaakseni lääkäri sanoi, että riippuu kaupungista/kunnasta missä asuu. Eli toiset saavat, toiset eivät. Ja varmaan eri vuosina eri lailla...

Taija

Vierailija
5/9 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain 6kk pillerit ilmaiseksi ja niiden jälkeen kuparikierukan ilmaiseksi (jos sen laitan).. Jos täysiä pilleriliuskoja jää, ne toivotaan palautettavan.. En oo kyllä vielä alottanu, mut ihan hyvä juttu mun mielestä :)

Vierailija
6/9 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

testasi uutta pillerimerkkiä.

Testiryhmään päädyit varmaankin arvottuna ja suostumusta osallistumiseen kysyttiin. Tällaisissa testeissä lupa pyydetään aina kirjallisesti. Voit ottaa uudestaan yhteyttä neuvolaan ja selvittää, mihin ilmainen pillerien antaminen liittyi.

Joskus nuorille ensimmäisessä gynegologisessa tarkastuksessa käyville naisille on jaettu pillereitä ilmaiseksi ei-toivottujen raskauksien ehkäisemiseksi. Tästä ei kuitenkaan ole kohdallasi kyse.

Jos ilmenee, että sinulle on annettu ilmaisia ehkäisypillereitä vihjaillen, että kyse on ei-toivotun raskauden ehkäisemisestä, niin kyseessä on rikos. Ilman lupaa tapahtuva raskaaksitulon estäminen naisen toivoessa raskautta vaatii pakkohoitopäätöksen, mikä sinällään on raskas menettely ja menettelyyn kuuluu myös psykiatrin antama lausunto.

Vierailija
7/9 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaetaan ainakin täällä päin Satakuntaa missä asun sekä ensi kertaa synnyttäneille että uudelleen synnyttäneille 3 kk:n satsi. Itse asiassa monella paikkakunnalla jossa olen asunut/ollut työssä neuvolassa :-) Jotenkin olen pitänyt itsestään selvyytenä, että näin on kaikkialla, hassua huomata ettei olekaan. Samoin kun nuorena aloitin pillerit, sain ekan e-pilleripaketin ilmaiseksi ja kun vaihdoin pillerimerkkiä, silloinkin sain lääkäristä 3 kk:n pakkauksen ilmaiseksi.

Kaisu

Vierailija
8/9 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo on aika kunta/paikka kohtaista...

Täällä satakunnassa mä sain ainakin juuri tuon 6kk määrän ilmaiseksi...

Ja luulen et siihen vaikuttaa myös se että jatkaako vanhoja pillereitä joita on käyttäny ennen raskautta (jos on yleensäkkään käyttäny) vai aloitatko ensimmäistä kertaa tai aloittaako uudella merkillä...

Vierailija
9/9 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syönyt samaa pillerimerkkiä ennen ensimmäisen lapsen syntymää ja sain tosiaan 6kk samoja ilmaiseksi synnytyksen jälkeen. Toinen ja kolmas lapsi ovat syntyneet eripaikkakunnalla ja täällä pitää ostaa ensimmäisetkin pillerit itse.

Eli en kuulunut mihinkään testiryhmään ja suostumuksiani ei kysytty. Olkaapa onnellisia ne jotka saavat nauttia ilmaisita pillereista =)!