Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko niin että tuolla lutkamarssilla oli joku lapsensa kanssa vai olivatko ohikulkijoita?

Vierailija
07.08.2011 |

iltapäivälehden juttuvideossa joku äiti kulki lapsensa kanssa... olivatkohan oikeasti mukana kulkueessa. Minun mielestän lapsen paikka ei ole tuommoisessa kulkueessa. Mitä mieltä olette?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäinen lapsi?

Vierailija
2/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arviolta jotain 5-9 vuotta... ehkä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä vähän kyseenalaista ton ikästä viedä.

Vierailija
4/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut mitenkään erityisesti pukeutunut kuten ei miehenikään. Tyttö istui vaunuissaan ja tuntui viihtyvän ihan tavalliseen malliin. Kysyttävää?

Vierailija
5/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja mieheni olimme 8kk tyttäremme kanssa. En ollut mitenkään erityisesti pukeutunut kuten ei miehenikään. Tyttö istui vaunuissaan ja tuntui viihtyvän ihan tavalliseen malliin. Kysyttävää?

vaan lapsia, jotka ymmärtävät mistä on kyse, mutta kuitenkin heitä pitäisi mielestäni suojella tuollaiselta asialta.

Vierailija
6/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkalleen ottaen?

Vierailija
7/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ei lasta voisi viedä sinne mukaan. Itse voisin sanoa lapselle esimerkiksi, että marssimme väkivaltaa ja kiusaamista vastaan. Vähän isommalle voisi lisäksi mainita esimerkiksi itsemääräämisoikeuden.

Minustakin lapsia pitää suojella monelta mutta kaikelta ei voi suojella ja väkivallan vastustamiselta en ainakaan pyri suojelemaan omaa lastani.

Vierailija
8/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkalleen ottaen?

Siltä että ihmiset tekevät maailmassa pahoja asioita toisilleen.

Vierailija
9/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkalleen ottaen?

Siltä että ihmiset tekevät maailmassa pahoja asioita toisilleen.

curling-vanhemmuutta?

Vierailija
10/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla vastuulla minne lapsensa vie, mutta itse en veisi esim 5-9v tyttöäni tuollaiseen tilaisuuteen.

Ensinnäkin marssin viesti oli se, että pukeutuminen ei oikeuta tekemään seksuaalista väkivaltaa naisille. Mielestäni pienen lapsen tietoisuuteen ei tarvitsisi edes tuoda tuoda tuollaista problematiikkaa.

Jos itseäni ajattelen, niin olisin varmasti tuntenut oloni aika ahdistavaksi jos moiseen kulkueeseen olisin lapsena joutunut. Katsokaa nyt lehtien kuvia sieltä marssilta, hyvänen aika!

Ei tuommoinen ole mikään leikki-ikäisen tai alakouluikäisen lapsen paikka. Vauvat on ok, koska eivät he vielä mitään ymmärrä.

Vierailija
11/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja mieheni olimme 8kk tyttäremme kanssa. En ollut mitenkään erityisesti pukeutunut kuten ei miehenikään. Tyttö istui vaunuissaan ja tuntui viihtyvän ihan tavalliseen malliin. Kysyttävää?

vaan lapsia, jotka ymmärtävät mistä on kyse, mutta kuitenkin heitä pitäisi mielestäni suojella tuollaiselta asialta.

Minä haluan suojella lastani noilta asioilta, mutta en tunne tarvetta piilotella totuutta häneltä. Minulle on jo ennen kouluikää puhuttu hyvästä ja pahasta koskemisesta ja kerrottu, että jokaisella on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. Olen tuolloin ymmärtänyt nämä asiat lapsen tasolla (tyyliin ei saa lyödä tai vetää tukasta). Oikein esitettynä lapsikaan ei näistä asioista ahdistu.

Vierailija
12/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan suojella lastani noilta asioilta, mutta en tunne tarvetta piilotella totuutta häneltä. Minulle on jo ennen kouluikää puhuttu hyvästä ja pahasta koskemisesta ja kerrottu, että jokaisella on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. Olen tuolloin ymmärtänyt nämä asiat lapsen tasolla (tyyliin ei saa lyödä tai vetää tukasta). Oikein esitettynä lapsikaan ei näistä asioista ahdistu.

ei vie lastaan tuommoiselle marssille. Asioista voi puhua lapselle lapsentasoisesti. Tuo marssi ei ole mielestäni lapsille tarkoitettu ja lapsi varmasti hämmentyy ja saattaa ahdistua siellä näkemistään asioista.

Vierailija
13/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin nyt kuvia marssilta uutisista. Ja olen edelleen sitä mieltä, että voisin viedä lapseni sinne. Katsoisin tosin varmaan vähän mihin kohtaan letkaa asettuisimme. Kaikkei "hurjimmin" lapsen näkökulmasta pukeutuneimpien tai koviten huutavien ihmisten läheisyyteen en pyrkisi lapsen kanssa tunkemaan. Esimerkiksi kaupungilla liikkuessa tulee kuitenkin vastaan kaikennäköisesti pukeutuvia ihmisiä ei tuo mielestäni ole kummempaa.

Ja kyllä mielestäni 5-9 vuotiaan lapsen riippumatta siitä onko hän tyttö tai poika pitää tietää ruumiillisesta riippumattomuudesta ja siitä, että on väärin jos joku koskee epämiellyttävästi jne. Ja mielestäni minä ja puolisoni olemme vanhempina ne ihmiset joilla on tästä velvollisuus kertoa. 5-9 vuotiaat ovat jo monessa mukana eivätkä aina oman vanhemman valvovan silmän alla. Valitettavasti lapselle on mielestäni kerrottava myös siitä, että ikäviä asioita tapahtuu, että hän osaisi itse toimia (lähinnä kertoa luotettavalla aikuiselle ja ettei lähde kenen tahansa matkaan jne) jos joutuisi vaaratilanteisiin. Ja tärkeintä on varmaan tietoisuus siitä, että jos joku käyttää väkivaltaa hänessä on vika ei uhriksi joutuvassa lapsessa.

Vierailija
14/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla vastuulla minne lapsensa vie, mutta itse en veisi esim 5-9v tyttöäni tuollaiseen tilaisuuteen.

Ensinnäkin marssin viesti oli se, että pukeutuminen ei oikeuta tekemään seksuaalista väkivaltaa naisille. Mielestäni pienen lapsen tietoisuuteen ei tarvitsisi edes tuoda tuoda tuollaista problematiikkaa.

Jos itseäni ajattelen, niin olisin varmasti tuntenut oloni aika ahdistavaksi jos moiseen kulkueeseen olisin lapsena joutunut. Katsokaa nyt lehtien kuvia sieltä marssilta, hyvänen aika!

Ei tuommoinen ole mikään leikki-ikäisen tai alakouluikäisen lapsen paikka. Vauvat on ok, koska eivät he vielä mitään ymmärrä.

Jos lapsi asiaa ihmettelee, voi lapselle selittää, että joskus aikuisiakin kiusataan tai arvostellaan vaatteiden perusteella ja tässä kulkueessa halutaan sanoa, ettei niin saa tehdä. Mistää kourimisesta ja väkisinmakaamisesta ei lapselle tarvitse puhua.

Vierailija
15/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin nyt kuvia marssilta uutisista. Ja olen edelleen sitä mieltä, että voisin viedä lapseni sinne. Katsoisin tosin varmaan vähän mihin kohtaan letkaa asettuisimme. Kaikkei "hurjimmin" lapsen näkökulmasta pukeutuneimpien tai koviten huutavien ihmisten läheisyyteen en pyrkisi lapsen kanssa tunkemaan. Esimerkiksi kaupungilla liikkuessa tulee kuitenkin vastaan kaikennäköisesti pukeutuvia ihmisiä ei tuo mielestäni ole kummempaa. Ja kyllä mielestäni 5-9 vuotiaan lapsen riippumatta siitä onko hän tyttö tai poika pitää tietää ruumiillisesta riippumattomuudesta ja siitä, että on väärin jos joku koskee epämiellyttävästi jne. Ja mielestäni minä ja puolisoni olemme vanhempina ne ihmiset joilla on tästä velvollisuus kertoa. 5-9 vuotiaat ovat jo monessa mukana eivätkä aina oman vanhemman valvovan silmän alla. Valitettavasti lapselle on mielestäni kerrottava myös siitä, että ikäviä asioita tapahtuu, että hän osaisi itse toimia (lähinnä kertoa luotettavalla aikuiselle ja ettei lähde kenen tahansa matkaan jne) jos joutuisi vaaratilanteisiin. Ja tärkeintä on varmaan tietoisuus siitä, että jos joku käyttää väkivaltaa hänessä on vika ei uhriksi joutuvassa lapsessa.

joiden kuvat ja teksti eivät mielestäni sovi lapsen silmiin. Myös monien, monien naisten pukeutuminen oli niin rivoa, etten sellaista lapselleni esittelisi. En tiedä missä kaupungilla ja missäpäin liikuskelette, mutta ei ainakaan meidän kaupungissa tuollaisia ilmestyksiä tule vastaan.

Vierailija
16/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla vastuulla minne lapsensa vie, mutta itse en veisi esim 5-9v tyttöäni tuollaiseen tilaisuuteen. Ensinnäkin marssin viesti oli se, että pukeutuminen ei oikeuta tekemään seksuaalista väkivaltaa naisille. Mielestäni pienen lapsen tietoisuuteen ei tarvitsisi edes tuoda tuoda tuollaista problematiikkaa. Jos itseäni ajattelen, niin olisin varmasti tuntenut oloni aika ahdistavaksi jos moiseen kulkueeseen olisin lapsena joutunut. Katsokaa nyt lehtien kuvia sieltä marssilta, hyvänen aika! Ei tuommoinen ole mikään leikki-ikäisen tai alakouluikäisen lapsen paikka. Vauvat on ok, koska eivät he vielä mitään ymmärrä.

Jos lapsi asiaa ihmettelee, voi lapselle selittää, että joskus aikuisiakin kiusataan tai arvostellaan vaatteiden perusteella ja tässä kulkueessa halutaan sanoa, ettei niin saa tehdä. Mistää kourimisesta ja väkisinmakaamisesta ei lapselle tarvitse puhua.

katsopa nyt oikeasti eri medioista niitä kuvia ja videoita mitä sieltä on julkaistu.

Vierailija
17/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marssilla käveltiin, taputettiin, huudettiin iskulauseita ja vähän tanssittiinkin. Ihmiset pukeutuivat eri tavoin, toisen tavallisesti toiset paljastavammin. Ihmiset olivat iloisia eikä ketään lyöty tai koskettu seksuaalisesti.

Vierailija
18/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla vastuulla minne lapsensa vie, mutta itse en veisi esim 5-9v tyttöäni tuollaiseen tilaisuuteen. Ensinnäkin marssin viesti oli se, että pukeutuminen ei oikeuta tekemään seksuaalista väkivaltaa naisille. Mielestäni pienen lapsen tietoisuuteen ei tarvitsisi edes tuoda tuoda tuollaista problematiikkaa. Jos itseäni ajattelen, niin olisin varmasti tuntenut oloni aika ahdistavaksi jos moiseen kulkueeseen olisin lapsena joutunut. Katsokaa nyt lehtien kuvia sieltä marssilta, hyvänen aika! Ei tuommoinen ole mikään leikki-ikäisen tai alakouluikäisen lapsen paikka. Vauvat on ok, koska eivät he vielä mitään ymmärrä.

katsopa nyt oikeasti eri medioista niitä kuvia ja videoita mitä sieltä on julkaistu.

Ei tarvitse katsoa kuvia, kun tiedän jo millaista siellä oli. Ei kai sen lapsen kanssa ole pakko tunkea sinne innokkaimman joukon keskelle.

Vierailija
19/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin lapseni, kyse on naisten vapaudesta pukeutua ilman että pelkäisi miehen väkivaltaa. Ja se raiskaus on just väkivaltaa. Nykyaikaan on tärkeätä puhua lasten kanssa näistä asioista, kuinka olla sallimatta sopimatonta koskettelua ja mikä se on, ym. Siis kuten joku joku jo kirjoitti, tyyliin ei saa vetää tukasta ja tapella. Uskon että moni lapsi tietäisi näin paremmin kuinka suojata itseään, ja missä menee sallitun rajat. Ei lasta voi suojata jos ei puhu näistä. Ethän oleta lapsen tietävän mitä punainen liikenneväri meinaa, jos et kerro lapsellesi? Ja senkin asian tahtoisin lapsilleni kertoa, että naiset ovat tasaarvoisia miesten kanssa, ja saavat pukeutua vapaasti. En halua että ikinä ajattelisi että pitkä hame on lyhyttä arvokkaampi nainen. Kaikki ollaan tasaarvoisia.enkin asian tahtoisin lapsilleni kertoa, että naiset ovat tasaarvoisia miesten kanssa, ja saavat pukeutua vapaasti. En halua että ikinä ajattelisi että pitkä hame on lyhyttä arvokkaampi nainen. Kaikki ollaan tasaarvoisia.

Vierailija
20/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä, ehkä ei. vaikea sanoa.

Minä itse haluan pukeutua säädyllisemmin ja haluan opettaa myös lapseni pukeutumaan säädyllisemmin.

En oikein jaksa uskoa, että tuolla marssilla parannettaisiin jonkun kieroutuneiden tyyppien päähänpistoja ja ehkäistäisiin jotain rikosta minkä hän on päättänyt tehdä. Tai mistäpä sen tietää. mahdotonta sanoa.

Ja mielelläni näkisin kuitenkin kaduilla nätisti ja siveellisesti pukeutuneita naisia, enkä tuollaisia mitä tänään kulkueessa oli.

Monenlaisia ajatuksia tuo herätti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi