Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punktioita vuodenvaihteessa...

02.11.2005 |

... saimme eilen juuri luvan 5. ICSI-hoitoon... marraskuun puolessa välissä alkanee 1 kierto e-pillereitä... jos miehen biopsia saadaan hoidettua, niin hoitokierros alkaisi sitten joulukuun puolessavälissä, jolloin punktio ajoittuisi vuodenvaihteeseen...

Tehdäänkös Suomessa ollenkaan punktioita joulun ja uudenvuoden välillä??? Onko muita samoihin aikoihin punkteerattavia???

Eemeli, 41 v. tätinöissään...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan sitten tiedä oliko tuossa jarrupiikissä jotakin " taikaa" jakaantumisnopeuteen. Mitä olen immeisten tarinoita lukenut, niin useinhan " tiet" /tulokset ovat tutkimattomia ja selittämättömiä. Ja voihan hyvin olla, ettei mulla seuraavassa hoidossa tule kuin rupisia soluja...no, ei manata sentään!

MUTTA mun lääkäri sanoi, kun ihan alussa kysyin noista sumuista, että" ei heillä enää sumutella, se on vanhanaikaista ja vaivalloista, jarrupiikki ajaa saman asian ja on " käyttäjäystävällisempi" . Eli ymmärsin niin, että vaikutus on sama, ottaa sen jarrun sitten kertapiikkinä tai nenäsumutteina.MUTTA olen myös täällä lukenut joskus aikoinaan jonkun kertomana, että sumuilla tulisi kuulemma parempia soluja laadullisesti, määrään ei niinkään merkitystä.

Samoin, kun olen kysynyt lääkäriltäni, että miten mun ikäiselle olisi se PARAS tapa, niin hän ei osannut sanoa. Perusteli sillä, että on hyvin vähän tutkimustuloksia yli 4kymppisten hoidoista, kun esim. maailmalla ei juurikaan tehdä hoitoja tämänikäisille - ainakaan omilla soluilla. Suomessakin ikäraja taitaa olla tuossa 45 veen tienoilla yksityisillä. Tosin VL:ssahan mulle sanottiin, ettei kannata enää tällä iällä. Että jos yli 4kymppinen raskautuu, niin menee kesken kuitenkin.

Olemme siis niin pieni marginaaliryhmä, siksikään raskautumisen onnistumiseksi hedelmöityshoidoilla ei kannata tehdä tutkimuksia.

Pitäisikö laittaa gallup: millä metodilla olet raskautunut ja mitä kasvuhormonia käytit????

Pähkäilevä pulloposti

Vierailija
22/29 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan sitten tiedä oliko tuossa jarrupiikissä jotakin " taikaa" jakaantumisnopeuteen. Mitä olen immeisten tarinoita lukenut, niin useinhan " tiet" /tulokset ovat tutkimattomia ja selittämättömiä. Ja voihan hyvin olla, ettei mulla seuraavassa hoidossa tule kuin rupisia soluja...no, ei manata sentään!

MUTTA mun lääkäri sanoi, kun ihan alussa kysyin noista sumuista, että" ei heillä enää sumutella, se on vanhanaikaista ja vaivalloista, jarrupiikki ajaa saman asian ja on " käyttäjäystävällisempi" . Eli ymmärsin niin, että vaikutus on sama, ottaa sen jarrun sitten kertapiikkinä tai nenäsumutteina.MUTTA olen myös täällä lukenut joskus aikoinaan jonkun kertomana, että sumuilla tulisi kuulemma parempia soluja laadullisesti, määrään ei niinkään merkitystä.

Samoin, kun olen kysynyt lääkäriltäni, että miten mun ikäiselle olisi se PARAS tapa, niin hän ei osannut sanoa. Perusteli sillä, että on hyvin vähän tutkimustuloksia yli 4kymppisten hoidoista, kun esim. maailmalla ei juurikaan tehdä hoitoja tämänikäisille - ainakaan omilla soluilla. Suomessakin ikäraja taitaa olla tuossa 45 veen tienoilla yksityisillä. Tosin VL:ssahan mulle sanottiin, ettei kannata enää tällä iällä. Että jos yli 4kymppinen raskautuu, niin menee kesken kuitenkin.

Olemme siis niin pieni marginaaliryhmä, siksikään raskautumisen onnistumiseksi hedelmöityshoidoilla ei kannata tehdä tutkimuksia.

Pitäisikö laittaa gallup: millä metodilla olet raskautunut ja mitä kasvuhormonia käytit????

Pähkäilevä pulloposti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt niin painavaa asiaa pitänyt olla, että ihan kolmeen kertaan piti laittaman. Mut kone herjasi koko ajan ettei kirjoitukseni olleet menneet perille...

Vierailija
24/29 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla oli käytössä Suprecur -niminen nenäsumute. Toinen vastaava valmiste on nimeltään Synarela.

Onhan sumujen käyttö toki työlästä, kun 3 kertaa päivässä pitää nenään sumuttaa ja sumuttelua pitää tehdä noin 3 viikkoa, mutta JOS sillä saa parempaa laatua aikaiseksi, olen valmis sen kestämään. Mulla laatu on nimenomaan ollut ongelma...

Apteekin sivujen lisäksi myös tohtori.fi:stä löytyy lääketietoa.

Vierailija
25/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun en malttamattomuuttani kelannut näin pitkälle aluksi. Saako tulla teidän kimppaan, vaikka mulla toivottavasti on punktio viikolla 51 eli hiukka aiemmin kuin teillä muilla? Ekaa kertaa ollaan menossa, lyhyellä kaavalla, nyt e-pillerit varmistamassa ettei venyisi joulutauolle.

Vierailija
26/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mukaan vaan!

Meitä ei taida olla kovin montaa tuonne viimeisille viikoille... alatko sä myös kp. 2 e-pillerit? Mun pillerit on vielä postissa, ja kuukautisia odotan loppuviikosta... hätäkeinona marssia apteekkiin ja sanoa, että antakaa pillerit - resepti tulee sitten jälkikäteen (näin neuvoivat klinikalla!)... mitähän nekin apteekissa tuumais?

Eemeli

Vierailija
27/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä e-pillerit sulle on tulossa. Mulla on ylimääräisenä noin 1,5 kk:n satsi Femoden -merkkisiä e-pillereitä. Niillä siirrettiin joskus hoitoa varten menkkoja. Jos tarviit, laita viestiä osoitteeseen kamu@kotikone.fi

Vierailija
28/29 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysynkin sitten tässä kimpassa toivottavasti hamaan vuodenvaihteeseen saakka, ehkä vähän ylikin :-)

Mä syön jo e-pillereitä, Diane Novaa neljättä päivää. Sillä pitäis saada kuukautiset (tai siis tyhjennysvuoto, mikä sana!) noin itsenäisyyspäivän tienoille mikä tekis ajoituksen aika onnistuneeksi.

Meillä on tosiaan eka IVF edessä, olen siksi vielä ihan hoo-moilasena niin sanotusti kaiken suhteen. Ymmärsinkö keskustelustanne oikein, että pidemmän kaavan mukaan tulee ehkä nopeampia ja parempia alkioita? Meillä mennään lyhyellä kaavalla, noi e:t on vaan ajoituksen vuoksi nyt. Vaikuttaako ikä asiaan mitä hoitoja valitaan? Mä olen vissiin aika suhteellisen nuori kumminkin kun mittarissa on 28v.

Mä oon insseissä käyttäny gonal-f, nyt puregon. Vähän jännittää millainen vaste tulee kun lääkettä vaihdetaan. Gonalilla on aina tullut se yksi nätti möllykkä.

Onko se punktio kamala juttu? Mua jotenkin hirvittää ajatus, että ruvetaan sörkkimään alakautta isoilla neuloilla... Vaikka kai sitä aika hyvin on lääkehöyryissä silloin...

Menipä taas ihan omaan napaan kaikkien kysymysten kanssa, sori. Pitää vaan näin työpäivän lomassa yrittää ehtiä saada kaikki olennainen kysyttyä!

Vierailija
29/29 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kuule, kantsii varmaan seurata tuota Verkkoklinikan palstaa - siellä on jatkuvasti ihmisiä punktiossa, ja sitten voit tiettyjen tyyppien viestejä hakea haulla, joten näen käytännössä, kuinka homma toimii!!!

Mä odottelen kuukautisten alkamista - tiistaina alkoi jo " tiputella" ja varmaan huomenissa viimeistään alkaa - kp. 2 aloitan siis syömään e-pillereitä - siitä nähdään, paljonko meidän aikatauluilla on eroa...

Kysymyksesi:

Ymmärsinkö keskustelustanne oikein, että pidemmän kaavan mukaan tulee ehkä nopeampia ja parempia alkioita?

Näin siis epäillään, mutta pitäisköhän kysyä lääkäriltä " vahvistusta" ;-) ehkä meille vielä myönnetään Nobelin palkinto ;-) kun osatataan näin hyvin tehdä uusia " keksintöjä" ;-) ;-) ei vaan, kai tuo aika yksilöllistä on...???

Ikä vaikuttaa hoitoihin vain niin, että iäkkäämmillä ei odoteta niin kauan, että mennään IVF:ään...

Punktio on ihan easy!

Terkkuja,

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä uudestaan: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla joulukuun puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi