Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän yrittäjämies isyyslomalla

Vierailija
05.08.2011 |

Ystäväni sai lapsen ja lapsen isällä on oma yritys. Ystäväni kertoi miehensä käyttävän kaikki mahdolliset isyysvapaapäivät, mutta olevan "tietenkin" töissä kuten ennenkin! En oikein ymmärtänyt, enkä kehdannut kysyä. Kupataanko tässä vaan rahaa KELA:lta (veronmaksajilta) vai onko tämä ihan ok touhua?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ongelmallisia nuo yrittäjien isyyslomat...

Vierailija
2/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meilä tehtiin niin myös...yksityisyrittäjällä ei oikein vara pitää oikeaa isyyslomaa, ainakaan ihan putkeen montaa viikkoa. Niinpä "kupattiin" rahaa kelalta, elämiseen...en tiedä miten yleistä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyysrahan ehtona on, ettei tee isyysloman aikana ansiotyötä vaan osallistuu lapsen hoitoon.

Jos on isyyslomalla, ei voi tehdä töitä. Jos loukkaantuu töissä vaikka on isyyslomalla, tilanne menee hankalaksi... ei voi saada korvauksia työnantajan vakuutuksesta, koska oli isyyslomalla. Ei voi myöskään maksaa virallisesti palkkaa (palkanlaskija/tilitoimisto joutuu valehtelemaan) isyysloman ajalta.

Jos kela saa tietää työnteosta, perii kela maksetut etuudet takaisin.

Vierailija
4/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lomittajaa ei saa ja karja on pakko hoitaa, ei auta muu kuin mennä navettaan, oli isyyslomalla tai ei. Jos ei mene, saa äkkiä läänineläilnääkärin ovelle.

Vierailija
5/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tekee töitä ilman palkkaa, niin minkäs sille voi?

Vierailija
6/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tekee töitä ilman palkkaa, niin minkäs sille voi?

mutta onhan firmalle toki hyötyä, vaikka mies ei palkkaa saisikaan

Vierailija
7/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että ne yrittäjät jotenkin helpolla pääsevät?

Yrittäjä saa rahaa ihan vain tehdystä työstä.

Esimerkiksi nyt kun minä sairastin kolme kuukautta flunssan jälkitautia, Kela kiemurteli asiassa niin, että sain omavastuuaikaa 20 päivää.

Ja aina kun olen poissa töistä, olen poissa niistä töistä. Minä en siis saa palkkaa kun hoidan sairasta lasta, kun istun lapsen kanssa lääkärissä jne.

Ja ne kaikki perhevapaiden ja sairauslomien päivärahatkaan eivät vastaa lähellekään oikeaa palkkaani.

Vierailija
8/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perhevapaalla ei sitten saisi remontoida mitään, ei tehdä asuntokauppaa, ei marjastaa, ei sienestää, ei käydä kirpparilla yms.

Tai mitään mistä voi olla taloudellista hyötyä.

Vierailija
9/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti isyyslomaa ja hoiti vauvaa vanhempainrahakauden ajan. itse opiskelin, jolloin pystyin imettämään ja olemaan kotona myös aika paljon. Kelalta sanoivat että saa ansaita sunnuntaisin, jolloin ei saa vanhempainrahaa(mitä ei kelan etuuksissa saa sunnuntailta). no hieman fuskattiin. mies teki töitä välillä ja merkkasi ne sunnuntaille aina.