miten aloitan siirtymisen korvikkeesta lehmänmaitoon?
Alkaa esikoinen lähestyä vuoden ikää, kohtahan tuota pitäisi alkaa lehmänmaitoa juomaan ja jättää korvike pois. Vielä olen korvikkeen lämmittänyt ja antanut tuttipullosta, joka ruokailulla nokkamukista harjoitellaan juomista.
Lehmänmaitoahan ei enää lämmitetä lapselle (?), joten alanko myös korvikkeen tarjoamaan kylmänä ennen varsinaista lehmänmaitoon siirtymistä?
Kommentit (5)
Eivät imettävätkään mitenkään saa maitoaan kylmennettyä, ja sitten kun vuoden iässä siirrytään siihen lehmänmaitoon, niin kylmänä se meillä ainakin on annettu. Ihan hyvin on meillä siirtyminen mennyt, ilman sen kummempia valmisteluja.
Mä en ainakaan antanut korviketta ollenkaan, vaan suoraan imetyksestä lehmänmaitoon. Mikä pakko sitä korviketta on antaa?
imetin kyllä lastani puolivuotiaaksi asti, ainoa maito mitä sai ennen sitä oli juuri äidin maito. Mutta lapselleni tuli sammasta suuhun, joka tarttui nänneihini, imetys sattui aivan saatanasti että itkin ja imetin. En tiennyt tuolloin, että kyse on tästä hiivatulehduksesta, luulin sen johtuvan hampaista. Päätin antaa nännien levähtää päivän samalla kun rasvailin, mutta ei auttanut. Vasta kun tajusin, mistä oli kyse ja kuinka helposti asian hoitaa, oli jo myöhäistä eikä maitoa tullut samalla tavalla. Enkä tietenkään halunut lasta nälässä pitää paria päivää, jotta maitoa taas alkaisi tulemaan.
Joten siksi korvike.
ja lisäilet sen määrää pikku hiljaa. JA vastaavasti tietenkin vähennät korvikkeen määrää.
Ensiksi jätä se tuttipullo pois. Korviketta ei tarvitse lämmittää. Kokeile ja totuta vaikka aamu puuro korvikkeeseen johon tilkka lehmän maito. Joka päivä vähennät korviketta. Jos ei tule mitään niin sit vaan korviketta ja lehmän maitoa juomaksi vähennät korviketta koko ajan kunnes vai juo lehmänmaitoa ;)
Mä en ainakaan antanut korviketta ollenkaan, vaan suoraan imetyksestä lehmänmaitoon. Mikä pakko sitä korviketta on antaa?