Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä jotain koulukuraattorilta?

Vierailija
03.08.2011 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä tulevaisuuden Terhitervashongat ja muut murhaajat?

Vierailija
2/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paljon vaikeampi on erottaa näitä ns. kouluammuskelijoita, jotka saattavat olla hyviä oppilaita, tunnollisia koululaisia, mutta jollain lailla syrjässä sosiaalisista piireistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon sen verran vanha, et ei tuollaisia ollut koulussa kun itse olin :)

eli mitä ja kenen kanssa teet koulussa, kaikki oppilaat tarkastukseen tms??

Vierailija
4/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin kovin näkyvästi. Eli olen koulun sosiaalityöntekijä ja tarkoituksena olla paikalla oppilaita varten. Työnkuvana on oppilaiden koulunkäynnin tukeminen, yhteistyö kodin ja koulun välillä. Käytännössä opettajat tuovat huolta jostain oppilaasta, esim. paljon poissaoloja tai häiriökäytöstä ja pyytävät jututtamaan. Oppilas voi tulla itse luokseni tai sitten vanhemmat ottavat yhteyttä. Voin tavata oppilasta kerran vuodessa, viikottain tai en koskaan. Tilanteet vaihtelevat.

Vierailija
5/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mukana opettajien kanssa palavereissa, kuuulun koulun oppilashuoltoryhmään, teen yhteistyötä sosiaaliviranomaisten ja poliisin kanssa. Opettajat konsultoivat paljon ja neuvon ja opastan sosiaalipuolen asioissa.

Vierailija
6/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissistytöt viettävät ruotsintunnit kuraattorin luona tarinoimalla elämänsä vaikeudesta. Kaikki muut paitsi kuraattori tietävät, että ne tytöt otse ovat pahimpia kiusaajia ja lintsaajia, mutta kuraattori vain ymmärtää ja antaa lintsata tunneilta vetoamalla siihen, että "on niin vaikeaa".

Vierailija
7/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on näitä, ketkä sitten hakeutuvat tapaamisiin juuri tiettynä samana tuntina. Ihmettelen, jos opettaja ei ota asiaa puheeksi kuraattorin kanssa. Tapaamisia kuraattorin kanssa voi toki olla myös koulupäivän jälkeen tai tuntia vaihdellen.

Vierailija
8/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mukana opettajien kanssa palavereissa, kuuulun koulun oppilashuoltoryhmään, teen yhteistyötä sosiaaliviranomaisten ja poliisin kanssa. Opettajat konsultoivat paljon ja neuvon ja opastan sosiaalipuolen asioissa.

mitä tekee ? ja kuka lapsi sinne joutuu/pääsee? ja miksi???

mulla lapsi aloittaa koulun ja nää on ihan uusia juttuja, kuten yllä mainitsin, et en ole näistä omana kouluaikana tiennytkään, edes olemaasaoloa :)

Vierailija
9/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai erottuvatko mitenkään?

Onko ollut tapauksia, joissa olisi selvinnyt että lasta on käytetty seksuaalisesti hyväksi?

Vierailija
10/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHR on moniammatillinen ryhmä, jonka tavoitteena on koulun ja oppilaiden hyvinvoinnin tukeminen. OHR kuuluu rehtori, erityisopettaja, terveydenhoitaja, psykologit ja kuraattori. Yläasteella myös opo. OHR käsitellään sovituin väliajoin esille nousseita asioita, huolia, tilanteita. Yksitteäisestä oppilaasta puhutaan joko nimettömänä tai sitten asioita käsitellään vanhempien luvalla. Esim. suunnitellaan, kuinka voidaan tukea koulussa huonosti pärjäävää oppilasta, kuinka puututaan poissaoloihin jne.

Hyväksikäyttöjuttuja on, mutta en ole niihin itse törmännyt muistaakseni. Merkkejä siitä voisivat kuitenkin olla seksuaalisväritteiset puheet, käytöksen muttuminen seksuaaliseen suuntaan jne. Toisaalta merkkejä voivat olla myös vetäytyminen, masennusoireet jne. Tällaista on huomattavasti vaikeampi yhdistää seksuaaliseen hyväksikäyttöön.

Vierailija
11/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nuoria saada kuriin? Rangaistukset sellaisiksi että niitä oikeasti pelätään ( vaan eipä taida nykynuoret enää pelätä mitään .... :()

Vierailija
12/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nuoria saada kuriin? Rangaistukset sellaisiksi että niitä oikeasti pelätään ( vaan eipä taida nykynuoret enää pelätä mitään .... :()

enne pelätttin reksin puhutteluun joutumista, sillä kun ope uhkaili niin johan hiljeni pahinkin remuaja ;)

miten lapsista on tullut niin kauheita?????

Vierailija
13/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaitos on äärimmäisen hitaasti muuttuva systeemi. Kaikki on jähmeää. Ikävä kyllä.

Olen koulutukseltani sosionomi (amk, opiskelen työn ohella yhteiskuntatieteiden maisteriksi.

Vierailija
14/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi koululla on tosi vähän mitä tehdä jälki-istuntojen lisäksi. Koulusta voidaan antaa varoitus, lapsi voidaan erottaa pahimmassa tapauksessa. monelle tämä ei ole rangaistus vaan tavoite!

Vanhemmat nostavat helposti meteliä, jos kokevat, että lasta on kohdeltu väärin. Oikeusjutuilla uhkaillaan, opettajia ja rehtoria arvostellaan ja haukutaan. Tietoisuus on lisääntynyt.

Vierailija
15/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulua normaali luokassa,

eli suuntana on, ettei erit luokkia niinkään enää olisi

sitten emsovat ja aiheuttavat ongelmia luokassa ja kaikki kärsivät.

ja tavallinen ope liian kykenemätön ja mahdollisesti kokematon näiden ongelmalasten auttamiseen

erit luokat takas????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan