~~~~~EX-HAAHUT LOPPUVIIKKOON~~~~~
Kommentit (32)
Ensinnäkin nostan täällä peukut pystyyn kaikille ultraan menijöille eli Neronja, Kengu ja Kuutar bdbdbdbdbdbbdbdbdbdbdbdb
Neronja, vaikea sanoa kumpaan ultraan kannattaa mennä mut mielenrauhasi takia suosittelisin tuota maanantaista. Kyllä siellä silloin jo syke näkyy! Vai onko sellainen olo että jaksat perjantaille odotella? Voi kyllä olla etteivät tykkää jos yrität vielä ma perua, mut en tiedä.
Täällä alkaa yksiö käydä ahtaaksi asukilleen, eli selvästi alkaa tuo maha nyt niin kiristää kuin olla tielläkin. Tähän asti olen ihan kevyesti laittanut kenkiä jalkaan ja muutenkin pystynyt kumartelemaan joka paikkaan. Mutta nyt siis tuntuu aika inhottavalle jos sellaisiin liikkeisiin ryhtyy (varsinkaan kun ei tahdo muistaa että on tuo maha tiellä). No, " vain" 10 viikkoa suurinpiirtein jäljellä. Kyllä tämän kestää kun on taisteltu että tähänkin asti edes päästäisiin...
Äitiyspakkaus on nyt lopultakin matkalla mulle ja kyllä olen odottanut!!! Kaikki aikaisemmin saadut vaatteet ovat odottaneet pesua jo viikkoja mutta lupasin itselleni (ja miehelle) että maltan mieleni kunnes äp on saapunut. Ensi viikolla alkaakin sitten varmaan pesut :) Ihanaa kun saa hypistellä niitä kaikki vaatteita, ne on niin ihania ja pieniä!!! Eilen kaupungilla joutui mies seuraamaan mua jokaisen liikkeen lastenvaateosastolle ja vaikka ei mitään oltu ostamassa niin mun oli vaan pakko saada hypistellä kaikki vastasyntyneiden vaatteet... Ja kun ei tiedetä tuleeko tyttö vai poika niin varmuuden vuoksi oli hypisteltävä molempien väriset :)
Emmis 29+6
Neronja; mene vaan siihen maanantain ultraan, niin saatpahan mielenrauhan (niin ja me siinä samalla), kyllä se syke näkyy varmaan jo siinäkin vaiheessa.
kuutar; meillä ois pikkujoulut huomenna. Saa nähä kuinka kauan siellä jaksaa selvinpäin olla, silloinkun esikoista odotin olin myös pikkujouluissa ja hermot meinas mennä, kun näki sen touhun ihan oikeesti mitä se on. Jotenkin sitä ei tajua silloin, kun itsekkin on pienissä sievissä, että minkalaista touhua tuo juhliminen " parhaimmillan" on. No, käynpähän ainakin syömässä.
Tänään kiertelin kirppareita ja löysin ihania pieniä vaaleansinisiä vaatteita. Ei voinut olla ostamatta, kun vielä halvalla sai. Meillä lapset on mummolassa ja mies töissä, joten olen kissojen ja koirien kanssa keskenään. Ihanan rauhallista!
Kaikille hyvää viikonloppua ja turvallista odotusta!
Nette 21+3
Ihanaa kun on viikonloppu. Töissä on kyllä tosi rankkaa, kun kaikki on uutta, pitäis olla keskittynyt ja ahkera koko ajan. Mutta kun niin väsyttää... Työpäivät venyy, kun pääsen kotiin nukahdan sohvalle josta mies mut sitten herättää että nyt vois jo siirtyä sänkyyn nukkumaan. Ja sitten taas herätys ja töihin. No, ainakaan en ehdi kovin paljon murehtia omaa napaa!
Neronjalle tsemppiä. Kyllä sun munkin mielestä kannattais käydä jo siellä ultrassa maanantaina. Kyllä noilla viikoilla pitäis jo aika varmasti näkyä! Kun lapsettomuushoidoista plussaa, eka ultra on 5 viikkoa hedelmöityksestä, eli n. rv 7+0. Ja silloin siis näkyy ihan varmasti. Itse kävin omasta mielestäni rv6+5, mutta taisi olla muutama päivä vähemmän myöhempien ultrien perusteella, syke kuitenkin jo näkyi. Ja kun kerran olet jo yhdessä ultrassa käynyt niin eiköhän lääkäri osannut sen perusteella arvioida missä mennään ja milloin näkyy. Peukkuja sulle!
Ja kaikille muillekin alkuvaiheissa tuskaileville tsemppiä! Kuutar, kirjoitit tosi kauniisti, tuollaiselle ämpärille ja kouralle olisi täällä varmasti käyttöä! Selkäkivuista voisin kommentoida, että niitä on mullakin ollut. Ja olinkin toooosi huolissani aluksi, mutta eipä ne sitten tainneetkaan olla mitään vaarallista. Ainakin näin pitkälle olen jo selvinnyt, eikä selkäkään enää pahemmin vaivaa. Peukkuja sullekin ultraan!
Voi sitä onnea kun eilen illalla huomasin masun kasvaneen! Taisi olla turvotusta osittain, mutta kai se vähän silti on kasvanutkin :) Kun vielä tänäänkin on ihan mukavan pyöreä! Kävin toissapäivänä äidin kanssa äitiysvaateostoksilla. Tarkoitus oli kyllä ostaa vain numeroa suuremmat housut, työhousuiksi (ettei tarttis pitää ylänappia auki), mutta löytyikin sitten ihan äitiysmalliset, jotka sopivat tosi hyvin näin pienellekin vatsalle. Muutama puserokin tarttui mukaan! Jospa näillä hankinnoilla nyt selviäisin muutaman kuukauden eteenpäin.
Olen noita liikkeitä miettinyt... Mulla on iltaisin kun sohvalla työpäivän jälkeen pötkötän mahassa hetkittäin jotenkin sellainen outo tunne. Pientä painetta ikäänkuin, tosi vaikea selittää.. Olen lukenut muiden kuvauksia ekoista liikkeistä, että tuntuisivat kuplimiselta tai hennolta koputukselta, mutta en minä kyllä sellaiseksi tätä kuvailisi... Ehkä nämä onkin sitten vain jotain pienen pieniä supistuksia tm kohdun kasvujuttuja, mutta kovasti tietysti hymyilyttää pelkkä ajatus siitä että meidän pikkuinen siellä pyörähtelisi :)
joanna 14+3
Kyllä mä aion mennä siihen ultraan ma:na (en tosin ole vielä tuota lapsenvahtia varmistanut eli anoppia). Tänä aamuna tuli taas vähän tuhrua ja raskausoireita toivoisin kyllä enemmän. Kylläpähän se gyne varmaan laittaa mulle lähetteen polille, jos tilanne ei näytä hyvältä. Siellä viimeistään kaikki sitten selviää.
Täytyy kohta ruveta vuorautumaan vaatteisiin. Lähden taas tyttöjä käyttämään ratsastamassa. Minä ja kuopus meinataan aina paleltua, kun seisoskellaan odottamassa ratsastustunnin päättymistä. Viimeksikin olin aivan jäässä. Olenkin puhunut tytöille, että talven ajan pidetään taukoa, koska muuten me kaikki jäädytään. 4-vuotias on kaikista innokkain, saa nähdä miten se ymmärtää ja hyväksyy tuon muutaman kuukauden tauon ratsastuksessa. Olen sanonutkin tytöille, että mä alan käyttää teitä pianotunnilla, niin siellä ei kenenkään tarvitse paleltua. En ole vielä saanut oikein selvää, että olisko yhtään kiinnostusta ;-). Meillä kun on tuo piano, niin olis ihan hyvä, että oppisivat soittamaan. Mutta itsellähän se tietysti täytyy se kiinnostus olla, eihän siinä muuten ole järkeä. Mut luulis että kolmesta tytöstä ainakin joku kiinnostuis myös pianonsoitosta.
Sorry, kun mä niin vähän kommentoin muitten jutskia. En vaan nyt oikein saa itestäni irti muuta kuin omaa napaa vain :-(. Mutta älkää silti luulko, ettenkö olisi iloinen siitä, että teillä pitemmällä olevilla raskaus etenee onnellisissa merkeissä!
Hauskaa viikonloppua kaikille!
neronja rv6+4
Meillä mies lähti pojan ja koiran kanssa ulkoilemaan - on joko pientä tihutusta täällä Espoossa tai sitten tosi sakea sumu ; ) En viitsinyt tässä kurkkukivussa ottaa riskiä, että saisi vielä jotain muita oireita kaveriksi. Ihan vielä en tuuleta, mutta tuntuu siltä että käännös parempaan ois saattanu tapahtua aamuyöstä. Alkuyö oli ihan kauheaa - haaleaa mehua ja panadolia oli pakko ottaa, aamu meni jo paremmin ja nyt kun on ihan hiljaa niin kyllä tää taitaa olla parempi kuin eilen. Johan tässä on neljä yötä kärsitty. Seuraavaksi sitten tietysti tää on pojalla ja taas valvotaan koko perhe...
Nerjonja: Mene vaan maanantaina ultraan. Mä kävin tästä kakkosesta 6+5 ja sikiö ja syke näkyi jo ihan selvästi (lääkärin mukaan ois näkyny jo muutamaa päivää aikaisemminkin). Voithan sä jättää sen perjantain ajan " roikkumaan" - peru sitten kun toi maanantain ultra on ohi.
Liikkeistä Joanna sen verran, että mulla kyllä jotenkin nämä kaksi raskautta ja keskenmeno herkisti kohtua tosi paljon. Esikoisesta tuntui ekat liikkeet sellaisina pieninä pyyhkäisyinä/hipaisuina masun sisäpuolella, mutta tämän kakkosen tunsin jo jostain viikosta 11 lähtien (ehkä aikaisemminkin). En välttämättä niinkään aina tuntenut liikkeitä vaan ihan selvästi sen kohdan missä vauva makaili - pystyin neuvolassakin näyttämään mistä sydänäänet löytyy ja ultrassa sama juttu.
Täytyy sanoa, että kurkkukivusta huolimatta nyt on jotenkin tosi hyvä fiilis päällä! Oon vähän siivoillu esikoisen kaappeja (kaivellu samalla vauvanvaatteita esille) ja jotenkin on ensimmäisen kerran, synnytyspeloista huolimatta, sellainen todella positiivinen ja odottava olo!
Tänään tasan 34 ja taavi pyörii masussa hurjana! Taidetaan jopa päästä nimiasiassa yhteisymmärrykseen miehen kanssa - eli muutama mun ehdotus tuntuu jo " ihan mahdolliselta" puolisosta. Eiköhän tämä tästä ; )
Täällä saunanlämmitys hommien välillä kirjoittelen. Pari päivää on maha pullottanut niin, että kohta saan siirtyä ihan kokonaan äitiysvaatteisiin. Pakko oli jo tytöillekin kertoa, kun kyllähän ne olis jo ihmetellyt, että onpa äiti lihonut.
Tänään taas aamulla kohtu niin kovettui ja tuntuu tosi selvästi. Tottakai siitä taas hermoilu aiheen. Neuvolantäti lupas ottaa mut ennen utraa sydänäänien kuunteluun, ku ultraankin on vielä kuukausi. Tähän astihan sydänäänet on ollu hakusalla joka kerta, mutta kai pikkuinen pelkää dopleria. Liikkeitä odottelen, että pääsis ehkä vähän vähemällä huolehtimisella...
Nyt onkin jo sauna lämmin joten lähden saunaan, että saan tytöt sitte nukkuun ja saa vähän rentoutua ukon ja sen kaverin kans rauhassa.
miikuko rv14+2
Taas on viikko vierähtänyt ja enää puolitoista viikkoa ultraan.Tosin se tuntuu vielä kauhean kaukaiselta asialta. Koko ajan vaan ajattelee, että mikä vielä voi mennä pieleen ennen sitä.
Eilen olin pitkästä aikaa kavereiden kanssa istumassa iltaa ja jaksoin valvoa jopa klo 23 saakka. Lapset ovat viikonlopun isällään ja miehenikin töissä, joten en jaksanut yksin kotonakaan istua.
Kuutar kyseli pikkujouluista.Itselläni on kolmet tiedossa, joista yksi on laivareissu. Olin myös viime vuoden pikkujoulut raskaana(tuulimuna), niin tänä vuonna menevät jo ihan rutiinilla. Ja sitten on vielä miehen työpaikan itsenäisyyspäivänjuhlat. En ole vielä keksinyt, että mistä löydän suht edullisen iltapuvun joka mahtuu päälle.Ei viitsisi mitään kauhean kallista ostaa, koska sitä tuskin tarvitaan muuta kuin kerta. Vinkkejä???
Pian pitääkin lähteä lapsia hakemaan, kun lupasin, että mennään kaupoille ja Heseen kun heidät haen. Maalla kun asutaan, niin lapset ovat onnellisia, kun pääsevät kerran kahdessa kuussa Heseen syömään.
Neronjalle tsemppiä huomiseen ultraan!!!
uba-aba 9+5
Entinen haahu ilmoittautuu mukaan ,) plussattu on viime lauantaina ja tuhrut yms on pysynyt vielä poissa, jos tästä jotain vielä tulisi;)
Lisäättekö minut listalle: minä 24, mies 25, esikoinen 06/01, km 05/05 rv 7+0, nyt LA 13.7.
Kyllä tässä on kerennyt miettimään kaikkea mahdollista, iloisia ja surullisia asioita. Mieheni pelkää keskenmenoa enemmän kuin minä. Itselleni olen sallinut luvan iloita tästä vaikka näin alussa vielä ollaa. Yritystä kerkesi siis kertyä 1v9kk ja siinä välissä tuo yksi km.
Minulla olisi alkuraskauden ultra 21.11 (6+2) ja neuvola vasta 12.12 (9+2).
Toivottavasti pääsen joukkoon mukaan ja yritän piipahdella kirjoittelemassa minkä kerkeen :) Toivottavasti pysyy pikkuinen mukana matkassa..
Annine 4+3
Melkoista ihmettä tässä saa kyllä huomiselta ultralta toivoa, jos meinais että jotain hyvää kuulisin. Vuoto on tänään ollut jo aika runsasta eli enää ei voi puhua tuhrusta. Tosin yhdellä siteellä olen kyllä koko päivän pärjännyt, mutta joka kerta pyyhkiessä lähtee isosti rusehtavaa verta. Eilen illalla kävi ekan kerran niin, että kun laitoin lugen, niin sormi oli veressä. Aiemmin ei ole tämän raskauden aikana noin käynyt, vaikka pientä tuhrua onkin ollut. Ei mulla kyllä kipujakaan ole ollut, mutta tänään ei kyllä taas pahemmin oireitakaan. Eli voisi kyllä sanoa, ettei kovin hyvältä näytä.
Sitä olen miettinyt, että pääsisinköhän mä polille ultraan. Säästäisin siinä monta kymmentä euroa. Hitsi, kun mä en haluais anopille paljastaa tätä asiaa, mutta kun lapset pitäis saada hoitoon. Että pitääkö mun nyt ihan vaan tuon anopilta salassapidon takia mennä yksityiselle. En ole sille puhunut huomisesta menosta vielä mitään ja tarkoitus oli valehdella, että menen hammaslääkäriin...
Että tällaisin miettein :-/.
neronja rv6+5
Ensin Onnea Annine ja tervetuloa joukkoon tummaan! Toivottavasti matkasi kestää seuraavat 36 viikkoa.. =)
Neronja- voi ei! Mä olen niiin pahoillani sun puolesta! Todella ikävää, että tuhrua tulee. Sun fiilikset on varmaan aika maassa tällähetkellä, voi hyvänen aika.. Koita jaksaa! Sanahelinää, mutta en nyt juuri muutakaan keksi. Mä pyydän enkeleitä sua kädestä pitämään huomenna! Paljon voimia lähetän näin sähköisesti! * lujarutistus* Me varmaan täällä kaikki peukutetaan ja toivotaan parasta!
Ajatuksin,
kuutar 7+1
Toivottavasti siellä kuitenkin pikkuinen jaksaisi sinnitellä. Täällä meillä ainakin minun on vaan pitänyt soittaa sairaalaan naistetautien polille ja ottavat ultraan. Ajan antavat jos on aikaisempi keskenmeno ja ahluaa vaan tarkistaa uuden raskauden ja silloin kun on ollut vuotoa, niin ottivat jonon ohi niin nopeasti kuin vain pääsin sairaalaan. Sairaalan vaihteeseen kun soittaa niin sieltä yhdistävät, jollei suoraa numeroa löydy luettelosta(täällä meillä löytyy meinaan vain osastojen numerot)
Uba-aba
Tiedättekö, mulla välähti mieleen, että mulla on nyt kaksi ultra-aikaa varattuna. Se ihan alkuperäinen aika 11.11. rv7+3 ja sitten se aika, jonka tämänviikkoinen gyne mulle antoi uusintaultralle eli 7.11. rv6+6. Aloin miettiä, että kumpaankohan olisi viisainta mennä. En tosiaan ole muistanut perua tuota alkuperäistä aikaa. Toisaalta tämä miettiminen johtuu siitäkin, että jänistän tuota maanantaista ultraa ;-/. Siis jos ma:na ei näy mitään, niin mitkä ovat jatkotoimenpiteet? Perjantaina olis vähän enemmän päiviä kasassa, joten silloin saamani tuomio olisi luotettavampi. Jos meinaisin perua maanantaisen ajan, niin joutuisin sen tekemään vasta ma:na eli samana päivänä. Onnistuukohan se edes enää silloin? Mitä te tekisitte, jos olisitte minä?
Kengulle tsemppiä! Toivottavasti raskautesi sujuu hyvin!!! (Muuten siitä meidän pojan huoneesta tuli tosi hieno. Ei me uskallettukaan tehdä mitään kuviomaalausta, vaan maalasin yhden seinän suhteellisen tumman sinisellä, muut seinät vaalealla siniharmaalla. Aluksi tumma seinä näytti liian räikeältä, mutta kun kaikki seinät oli maalattu, huonekalut järjestelty ja julisteita seinillä, niin huonehan alkoi näyttää tosi hyvältä. Ollaan kaikki tosi tyytyäisiä lopputulokseen :-).
Kuuttarelle onnittelut oireista! Hyvä että niitä on! Olen sulle vähän kateellinen tuosta etomisesta. Mä reppana vaan edelleen odottelen sitä jatkuvaa etomista :-(. Kysyit pikkujouluista. Miehen työnantajan pikkujoulut on jossain vaiheessa, mutta olikohan ne peräti Kuhmossa asti. Saapa nähdä tuleeko lähdettyä, vähän epäilen.
neronja rv6+3