meillä on nyt koko kesän ollut ns."lastentarha" täällä kotona
tulkaa nyt hemmetti ainakin hakemaan ne muksunne syömään!! vaikka kivahan se on kun ne on pois silmistä,mutta ruokkikaa ne edes itse.
Kommentit (9)
vanhempien puhelinnumerot niin voin kertoa heille asiat suoraan:)
ei tässä ole mitään sääntöjä sen kummemmin sovittu. Meillä saa leikkiä ja levitellä tavaroita ja se selvästi saa lapset innoissaan leikkimään,että tulkaa vaan itse hakemaan ne lapset syömään.
ap
Sanopa lapsille, että kello on neljä ja kaikilla on aika mennä kotiin syömään! Tulkaa sitten rruan jälkeen uudelleen!
(oi avuttomuus)
Se on ihan oma mokasi, turha sitä on enää huudella.
että eikö noita edes syömään enää kukaan pyydä, kun piti ihan käskeä kotiinsa syömään...
Jatkuvasti ovella kysymässä voiko tulla sisälle leikkimään. Joo, välillä voi, mutta ei koko aikaa jaksa katsella omien kolmen pienen lisäksi vielä yhtä pientä lisää. 3-vuotiaat kun on vielä vahdittavia ja sosiaaliselta kehitykseltään vielä tosi pieniä eli jatkuvasti saisi olla kasvattamassa toisienkin lapsia.
Miten ihmeessä annatte 3-vuotiaiden juosta pitkin poikin taloyhtiön pihamaita, pimputella jatkuvasti toisten ovikelloja ja vielä päästäisitte jatkuvasti vierailemaan naapuriin. En oikeasti voi ymmärtää näitä äitejä. Osa lapsista osaa hädin tuskin puhua.
Itse en todellakaan pidä 3-vuotiastani vielä niin isona, että hän olisi kypsä kyläilemään ilman minua.
Jatkuvasti ovella kysymässä voiko tulla sisälle leikkimään. Joo, välillä voi, mutta ei koko aikaa jaksa katsella omien kolmen pienen lisäksi vielä yhtä pientä lisää. 3-vuotiaat kun on vielä vahdittavia ja sosiaaliselta kehitykseltään vielä tosi pieniä eli jatkuvasti saisi olla kasvattamassa toisienkin lapsia. Miten ihmeessä annatte 3-vuotiaiden juosta pitkin poikin taloyhtiön pihamaita, pimputella jatkuvasti toisten ovikelloja ja vielä päästäisitte jatkuvasti vierailemaan naapuriin. En oikeasti voi ymmärtää näitä äitejä. Osa lapsista osaa hädin tuskin puhua. Itse en todellakaan pidä 3-vuotiastani vielä niin isona, että hän olisi kypsä kyläilemään ilman minua.
tuota saam olen miettinyt minäkin jo monen kesänä :(
miten nyky äidit ei osaa hoitaa ja kasvatta lapsiaan?
ei alle kouluikäinen saa mennä yksikseen mihinkään
ja leikkimiset on sovittava vanhempien kesken
eli kaunako voi olla , miten lapsi tulee kotiin, haetaanko , vai tuoko joku jne
ja ne pelisäännöt on sovittava vanhempien kesken
saako antaa jotain syötävää, jos niin mitä saa , mitä ei
mutta turhaa on , ei ketään kiinnosta...
olen yrittänyt itse, vaikka ns paremmaalla alueella asutaan, niin ei kiinnosta äitejä
lapset juyoksevat sinne leikkimään mihin otetaan ja ovat aamusta iltaan, kukaan ei eprään huhuile tai syömää kysele,
ihmettelen miten äidit uskaltaa olla kotonaan, mistä edes tietävät et lapsensa on meillä? on vaikka voinut jo tunteja olla ties missä...
voi voi
en enää ota ketään meille kuin tunniksi pariksi, en syötä, jotain pientä välipalaa annan esim vihanneksia, hedelmiä marjoja tms
ap:n pitäisi kyllä tosiaan itse ottaa nyt tilanne haltuun. Komennat lapset syömään kotiinsa vaikka kun teillä on ruoka.
Ymmärrän silti ärtymyksen siitä, että jotkut ilmeisesti olettavat että naapuri ruokkii lapset tai kiikuttaa syömään kotiinsa. Jos ei lapsia kuulu niin antaa olla vaan naapurissa vaikka iltaan asti! Laiskaa ja välinpitämätöntä touhua.
Meillä on paljon naapurien lapsia, koska meillä on iso piha, mutta ei meillä ole mitään tuollaisia ongelmia.