"Rasististen rikosten määrä yllättävästi vähentynyt", miten on mahdollista?
Mediahan on jatkuvasti toitottanut, että persujen takia rasismi on lisääntynyt!
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Rasististen+rikosten+m%C3%A4%C3%A4r%…
Kommentit (56)
voi omata kuitenkin "rasistisia" mielipiteitä. Itse tunnen maahanmuuttajia, ja heistä osalla on hyvin jyrkkiä mielipiteitä. He eivät ymmärrä miksi joku tulee Suomeen ja ei opettele maan kieltä. He eivät hyväksy maahanmuuttajanuorten jengitymisiä ja muita. Ja se mikä on mielenkiintoista: nämä ihmiset jotka ajattelevat niin, alkavat itsekin syrjiä omia maamiehiään. Tuttu mies joka suomalaisen naisen kanssa naimisissa muutti perheensä pois asuinalueelta jossa oli paljon maahanmuuttajia. Tämä tapahtui kun heidän lapsensa olivat vielä pieniä, mies kertoi ettei halua lastensa olevan tekemisissä isänsä kansallisuuuden tai muiden maahanmuuttajien kanssa "jotka asuvat sillä alueella". Eli tämä maahnmuuttaja itse tiesi ongelmat ja halusi välttää lastensa kasvamisen tuolla alueella ongelmien välttämiseksi. Mutta jos minä blondi suomalainen sanoisen saman olisi rasisti ja persu ja ties mitä. Kaipaisin enemmän noita maahnmuuttajien puheenvuoroja esille, sillä heistäkin monen mielestä Suomen maahanmuuttopolitiikka on liian löyhä.
Moni on niin kyllästynyt ja turtunut, ettei ilmoita poliisille ellei oikeasti jotain pahaa ja rikollista tapahdu. Kaduilla huutelu ja varsinkin lapsiin kohdistunut on vain omien havaintojen ja kokemusten perusteella lisääntynyt! :( Aivan kuin nyt olisi "lupa haukkua" tuntemattomia "koska persut ovat vallassa". ( Näin olen kuullut yhdeltä idiootilta.)
tällaista huutelua kadulla. Lapsilleni huudellaan, myös miehelle ja minulle. Tiedän eron, kun liikun myös ihan yksikseen kaduilla. Olen myös lisännyt oman auton käyttöä ja vähentänyt julkisten käyttöä, ettei tarvitse kuunnella bussipysäkkihuutelua. Uutinenhan ei kerro, mitkä varsinaisesti ovat näitä rasistisia rikoksia, jotka näkyvät tilastoissa, niin niistä en osaa sanoa mitään.
lisäsin vain sen siihen, että huutelu on lisääntynyt selvästi, joten turha luulo, että rasismi olisi vähentynyt, vaikka ilmoituksia rikoksista ei tehdäkään niin helposti.
että vaikka tilastoissa rikokset vähentyvät, niin käytös on eri asia.
Tuo uutinenhan ei kerro, mikä on rasistinen rikos. Eli se ei kerro kuin rikoksista -> kadulla huutelu on eri asia, joten yleisestä ilmapiiristä se ei kerro mitään. Mutta se yleinen ilmpapiiri ei näy tilastoissa.
voi omata kuitenkin "rasistisia" mielipiteitä. Itse tunnen maahanmuuttajia, ja heistä osalla on hyvin jyrkkiä mielipiteitä. He eivät ymmärrä miksi joku tulee Suomeen ja ei opettele maan kieltä. He eivät hyväksy maahanmuuttajanuorten jengitymisiä ja muita. Ja se mikä on mielenkiintoista: nämä ihmiset jotka ajattelevat niin, alkavat itsekin syrjiä omia maamiehiään. Tuttu mies joka suomalaisen naisen kanssa naimisissa muutti perheensä pois asuinalueelta jossa oli paljon maahanmuuttajia. Tämä tapahtui kun heidän lapsensa olivat vielä pieniä, mies kertoi ettei halua lastensa olevan tekemisissä isänsä kansallisuuuden tai muiden maahanmuuttajien kanssa "jotka asuvat sillä alueella". Eli tämä maahnmuuttaja itse tiesi ongelmat ja halusi välttää lastensa kasvamisen tuolla alueella ongelmien välttämiseksi. Mutta jos minä blondi suomalainen sanoisen saman olisi rasisti ja persu ja ties mitä. Kaipaisin enemmän noita maahnmuuttajien puheenvuoroja esille, sillä heistäkin monen mielestä Suomen maahanmuuttopolitiikka on liian löyhä.
mieheni myös kannatta persujen politiikkaa, mikä on aivan älytöntä. Itse on muuttanut maahan n. 10 vuotta sitten ja on sitä mieltä, että 'ne muut' pääsevät Suomeen liian helposti. Olen kysynyt monta kertaa, että miten niitä muita voidaan kohdella eri tavoin, kun itse tietää, minkälainen prosessi Suomeen tuleminen on, eikä tänne tulla todellakaan helposti.
On kuitenkin väärin ajatella, että ulkomaalaiset ovat samaa lössiä. Miehen kotimaassa on iät ja ajta tapeltu muslimien kanssa niin paljon, että siinä on omat valtiotkin perustettu.
Oman maalaisten kanssa mies on kyllä hyvää pataa, enkä voi oikein ymmärtää sitä, että joku kääntyy omiaankin vastaan.
Vaikka mieheni esimerkiksi on omissa mielipiteissään muslimeja vastaan, niin suomalaiset taas laittavat hänet siihen samaan sakkiin ja utelevat muslimien juhlapyhistä.
... toisaalta itsekin haluan eroon omanmaalaisistani juopoista ja narkkareista, että siinä mielessä ymmärrän, että en halua omien lastenkaan olevan tekemisissä joidenkin lasten kanssa... vaikka ovatkin suomalaisia.
se, että persuja on nyt väärin kohdeltu, mutta yhtään ei huoleta se, että poliisien määrää on rajusti vähennetty ja vähennetään yhä.
rikoksia voivat tehdä muutkin kuin kantaväestö, sekin olisi hyvä pitää mielessä. Poliisin tilastot eivät tekijöitä erittele.
"Maanantaina asiasta tiedottaneen poliisin mukaan tapaus sattui sunnuntaina aamuyöstä Turun Kirkkosillalla. Nuori mies kertoi poliisille, että sillalla häntä vastaan oli tullut kolme miestä, jotka olivat tarttuneet häneen ja heittäneet hänet sillalta jokeen. Miehen mukaan kolmikko oli iältään noin 20–25-vuotiaita ja ulkomaalaisia. Hän ei tuntenut miehiä entuudestaan."
Persujako näistäkin pitäisi syyttää. Ehkä nuori mies ei edes ole persu. Voihan se äänestää vaikka Kokoomusta.
Tämä on siis ihan vain esimerkki ja tosiaan esim. raiskaustilastoissa mamuilla karmea yliedustus, ja taitavat olla tilastoissa ihan vaan tavallisina raiskauksina.
että pakkoruotsi keskustelussa on tultu tiensä päähän. On ollut kaikenmaailman teema-iltoja ja muita, ja asiasta on puhuttu. Moneen kertaan on fiksusti perusteltu miksi moinen jäänne tulisi lopettaa, mutta mitään ei tapahdu. Suurin osa suomalaisista vastustaa pakkoruotsia ja sitä ollaan kuitenkin tuomassa jo alakouluihin, älytön ristiriita. Ja ihmiset eivät ymmärrä miksi.
Tämä sitten lietsoo ääriainesten vihaa ja käyttäytymistä, koska on yleinen mielipide että pakkoruotsista tulee luopua. Toki on AINA väärin että aikuinen mies haukkuu 14-v tyttöä.
Mutta jos hyvällä yritetään ja ollaan asia hyvin perusteltu ja se ei siitä huolimatta mene perille, niin ihmisellä saattaa mennä hermo. Minulle fiksulle ihmiselle tulee välillä ihan kakkosluokan kansalaisen olo, kun seuraa pakkoruotsi keskustelua. Minä en vihaa suomenruotsalaisia, minulla ei ole mitään sitä vastaan että he saavat palveluista äidinkielellään, mutta sitä vastaan minulla on jos pakkoruotsi tulee alakouluihin, ja sitä ettei kielipolitiikkaa muuteta vastaamaan nykypäivä.
Ja jokaisessa asiassa menee niin, että paskaa jaksaa tietyn määrän, ja jos sitä aina vaan lisää sataa niskaan se kamelin selkä jossain vaiheessa katkeaa. Jokainen järkevä ihminen ymmärtää ettei ole mitään järkeä opettaa vähemmistön kieltä enemmistölle vaan käyttää resurssit johonkin muuhun. Kun tätä asiaa ei saada millään korjattua, niin en ihmettele että viha suomenruotsalaisia kohtaan kasvaa vaikka se on väärin.
Mutta jos kielipolitiikkaa muutettaisiin, eli tehtäisiin se MITÄ SUURIN OSA SUOMALAISISTA HALUAA, niin varmasti vihapuheet suomenruotsalaisia kohtaan vähenisivät. Ja koska vähemmistön kieli voidaan turvata ilman että jokaisen suomalaisen sitä pitää opiskella, vaan saataisin enemmän valinnaisuutta, motivaatiota opiskella paremmin muita kieliä, useampien kielien taitajaia Suomeen jne. niin KAIKKI voittaisivat.
[Kyllä, lasteni isä on afrikkalainen.
No aiotko nyt olla hankkimatta lisää lapsia tämän afrikkalaisen kanssa, kun rasismi on sinun mukaan kovassa nousussa. Sitähän voitaisiin pitää jo lapsen tahallisena pahoinpitelynä.
Luuletko, että nämä pellet määrittävät elämämme laadun?! Emme ole samanlaisia pelkureita kuin nämä kadulla suutaan aukovat luuserit. ( Kyllä, sitä he ovat, aikuiset haukkumassa lapsia!)
sinua ei haittaa vaikka lapsesi kärsii. Pelkureita? Huoh. Olette todella rohkeita joo kun uskallatte kävellä kaduilla... Lapsenne kyllä käy sääliksi, koska kyllä se niin on että lapsenne elämän laadun pystyvät rasistit määrittämään.
sinua ei haittaa vaikka lapsesi kärsii. Pelkureita? Huoh. Olette todella rohkeita joo kun uskallatte kävellä kaduilla... Lapsenne kyllä käy sääliksi, koska kyllä se niin on että lapsenne elämän laadun pystyvät rasistit määrittämään.
eli en saisi hankkia lapsia, koska rasistit haukkuvat heitä/meitä? Kaikkea te keksittekin.
Jos sinulla on lapsia, he kärsivät varmasti enemmän tuollaisia höpisevästä vanhemmasta kuin meidän lapsemme. Elämää on onneksi muuallakin jos kahjot alkavat täällä riehumaan enemmänkin, kuka täysjärkinen tänne jäisi elämään jos jotkut hullut määrittävät itsensä "kuninkaiksi" ja alkavat määräilemään, miten eletään "heidän tyylillä".
Siitä ei vaan pidetä, että tänne haalitaan ulkomaalaisia lisää. Se on eri asia kuin rasismi.
No eipä juuri.
Etkö oikeasti näe eroa ulkomaalaisvihan ja maahanmuuttopoliikan kritisoinnin välillä?
Ensinnäkin, meidän maahanmuuttopolitiikkamme, ei palvele edes ainuttakaan täällä nyt asuvaa maahanmuuttajaa. Joten tiukempi linja uusien ottamiselle olisi kaikkien etu, niin kantasuomalaisten kuin maahanmuuttajienkin. Ja perustele toki, jos olen väärässä.
eli en saisi hankkia lapsia, koska rasistit haukkuvat heitä/meitä? Kaikkea te keksittekin.Jos sinulla on lapsia, he kärsivät varmasti enemmän tuollaisia höpisevästä vanhemmasta kuin meidän lapsemme. Elämää on onneksi muuallakin jos kahjot alkavat täällä riehumaan enemmänkin, kuka täysjärkinen tänne jäisi elämään jos jotkut hullut määrittävät itsensä "kuninkaiksi" ja alkavat määräilemään, miten eletään "heidän tyylillä".
Lapsia saa toki hankkia, mutta miksi hankit niitä ruskean miehen kanssa, jos kerran olet sitä mieltä että tässä maassa on erivärisiin lapsiin kohdistuvaa rasismia. Pidän tuota tietoisena lapsen pahoinpitelynä.
Lapsia saa toki hankkia, mutta miksi hankit niitä ruskean miehen kanssa, jos kerran olet sitä mieltä että tässä maassa on erivärisiin lapsiin kohdistuvaa rasismia. Pidän tuota tietoisena lapsen pahoinpitelynä.
rakastamansa ihmisen kanssa. Miksi meidän pitäisi elää näitä suomalaisia idiotteja miellyttäen? Mikä heistä tekee parempia kuin me?
"Olen sitä mieltä..." ? Kyllä, kokemuksen perusteella, eiköhän tuo ole ihan selvää? :D
syyttelyä jossain aiemmin? Englannissa on sanonta: Nipping it in the bud (Google auttaa).
Ei näytä tosiaan persujen kannatuksen nousu ja rasistiset rikokset mennä käsi kädessä nykytiedon mukaan vaikka mamujen määrä nousee vuosi vuodelta. Erikoista.
Voiko muuten demokraattisesti persuja äänestäneisiin ensinkään kohdistaa vihapuhetta vai ovatko ihan vapaata riistaa joista saa käyttää minkälaista nimitystä vaan?
Tahi persuihin...
Ap:n aloitus koskee persuja Että sikäli huomion vetäminen persuihin on loogista :D.
Vaikuttaa jo tutkintaan, sekä esim. Karhu-joukkojen valmiuteen. Päivän HS.
Toisaalta useissa rikostyypeissä on havaittu "merkittävää" nousua samaan aikaan kun rasistiset rikokset ovat vähentyneet. Poliisien määrän vähentymisellä asiaa on vaikea selittää.
15.7.2011 19.21
Suomessa väkivaltarikosten määrä on noussut vuoden aikana merkittävästi. Vuoden alkupuoliskon aikana poliisille ilmoitettuja väkivaltarikoksia on lähes viidennes enemmän kuin vuosi sitten. Myös varkaudet ja ajoneuvorikokset ovat lisääntyneet.
Poliisien määrä on vähentynyt.Vaikuttaa jo tutkintaan, sekä esim. Karhu-joukkojen valmiuteen. Päivän HS.
lisäsin vain sen siihen, että huutelu on lisääntynyt selvästi, joten turha luulo, että rasismi olisi vähentynyt, vaikka ilmoituksia rikoksista ei tehdäkään niin helposti.