Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä toista lasta hoidoilla saavia... milloin hoitoihin???

02.11.2005 |

Hello pitkästä aikaa!

Tätä palstaa en ole kyllä pystynyt jättämään, vaikka edellisistä hoidoista yli vuosi ja poikamme jo 10 kk.

On kyllä mieleltäni lapseton varmaan loppu ikäni.

Ajattelin alkaa jo kyselemään seur. hoidon aloitusta. Sillä kaikkihan vie taas tuhottomasti aikaa ja ikä alkaa painaa kovasti päälle.

Onko jotain suosituksia? Pitääkö imetys olla loppu ennen kuukautiskierron kartoitusta? Miten pitkään yli päätänsä pitää kotona yrittää ennen hoitoihin menoa?

Meillähän syynä oli kai vaan lievä endometrioosi?

Kannattaisiko gynekologille mennä suoraan lapsettomuusklinikalle ja ultraan, vai?

Tuntuu etten kestä sitä ajatusta, ettei meitä otettaisi yksityiselle puolelle hoitoihin tai tutkimuksiin, kun vasta vuoden yrittämisen jälkeen. Väestöliitossa meillä 4 alkiota pakkasessa IVF:stä.

Pitäisikö aloittaa taas se loputon ovulaation tikutus ja rahastus ovistikúista?

Tsemppiä kaikille palstailijoille, jotka varmaan jo täysin vaihtuneet vuosien varrella. Muistakaa, että vuosienkin päästä voi se haluttu lapsi lopulta syntyä. Vuosien tuska kannattaa siis.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla on suoraan mahdollisuus yrittää pakastetun alkion siirtoa? Jos kerran teillä on jo hoidoilla yksi lapsi. Minulle kerrottiin hoitopaikasta, että imetyksen pitää olla loppu ja edellisestä raskaudesta n. 1 vuosi, ennekuin yritetään uutta raskautta. Syy siihen, miksi tuo vuosi, on se että keskenmenon riski on hieman suurempi, jos raskaudesta on alle vuosi.

Minulla on nyt edessä loppuviikosta pakastetun alkion siirto, jos vaan alkiot selviävät sulatuksesta. Ja n. vuoden ikäinen lapsikin on hoidoista.

Vierailija
2/2 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on pian 2-vuotias ja minulle on tullut taas vauvakuume. Luulin pitkään, että yksikin riittää ja silloin lapsettomana tietysti ajattelin, että olisin kiitollinen yhdestäkin.

No, tilanne alkaa olla melko tulehtunut. Mies ei nimittäin ole halukas vielä hoitoihin (luomuna ei tule, se on jo selvää). Meillä on yksityisellä klinikalla alkioita pakkasessa, joten niillä voisi jatkaa luontevasti. Mies on hyväksynyt ajatuksen mahdollisesta uudesta raskaudesta ja vauvasta, mutta hoitojen ajankohdan aloitus hiertää. Minä malttamattomana haluaisin aloittaa ne heti, miehelle sopiva ajankohta on aikaisintaa ensi kevät. En tiedä, miksi minun on niin vaikea odottaa muutamaa kuukautta - olen ihan solmussa omien ajatusteni kanssa ja vauva-asiat pyörivät päässä päivittäin. Mies hermostuu, kun yritän ottaa asian puheeksi, kuulemma painostan häntä. Ja niinhän se taitaa valitettavasti ollakin.

Taas viikonloppuna kuulin tuttavaperheestä, joille on tulossa toinen lapsi, ikäeroa nippa nappa 1,5-vuotta. Se kirpaisi niin, että itsekin ihmettelin miksi. Meillähän on jo yksi kauan kaivattu lapsi! Kai se sitten niin on, että en vieläkään ole päässyt yli omasta lapsettomuudestani ja toisten helposti alkaneet raskaudet ottavat edelleen koville. Tunnen asiasta syyllisyyttäkin: miten kehtaan nurista kun olemme lapsen onnistuneet saamaan, enkö ole tarpeeksi kiitollinen jne.

Tulipas vuodatus... Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: täältä löytyy uudelleen hoitoihin lähtijä, kunhan ajankohta selviää. Ja PAS kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi