Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vuokraisäntä tehdä näin?

Vierailija
01.08.2011 |

Tuntuu vähän siltä, ettei meillä ole minkäänlaisia oikeuksia vuokraamaamme asuntoon eikä eteenkään piha-alueisiin. Vuokraisäntä siivoilee, järjestelee minun tavaroitani ja ajelee ruohonleikkurillaan meidän kukkapenkkien yli ihan surutta. Hänen maitaan kun ovat. Käy myöskin ( tai vaihtoehtoisesti laittaa vaimonsa asialle ) sanomassa, että koirien jätökset pitää kerätä nyt heti pois, kun ruoho leikataan kohta. Tarkentavina seikkoina mainittakoon, että

1) Meillä ei ole nurmikolla koirien jätöksiä

2) Emme ole pyytäneet häntä leikkaamaan nurmikkoa

3) Emme ole missään vaiheessa sanoneet tai antaneet ymmärtää, ettemmekö omistaisi itse ruoholeikkuria tai olisi täysin kykeneviä sitä itse käyttämään.

Voi tuntua tietenki pikkujutuilta, mutta mua riepoo aivan suunnattomasti, että minun pihalleni tullaan pasteeraamaan ja olemaan niin omistajaa että! Meillä ei ole minkäänlaista kotirauhaa, koska aina saa varoa ulos menemistäkin. Että onkohan ne nyt siellä, kattookohan ne nyt meidän pihalle, onkohan niillä nyt jotain valittamisen aihetta. Voinko pistää jonkun viranomaisen asialle vai vedänkö vaan ihan henkilökohtaisesti ääliöitä nokkaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette osta omaa taloa? Siellä saatte tehdä mitä lystää.

Vierailija
2/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tontille tai taloon.

Tehkää selväksi että te asutte nyt tässä vuokralla ja soittaa jos on asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän siltä, ettei meillä ole minkäänlaisia oikeuksia vuokraamaamme asuntoon eikä eteenkään piha-alueisiin. Vuokraisäntä siivoilee, järjestelee minun tavaroitani ja ajelee ruohonleikkurillaan meidän kukkapenkkien yli ihan surutta. Hänen maitaan kun ovat. Käy myöskin ( tai vaihtoehtoisesti laittaa vaimonsa asialle ) sanomassa, että koirien jätökset pitää kerätä nyt heti pois, kun ruoho leikataan kohta. Tarkentavina seikkoina mainittakoon, että

1) Meillä ei ole nurmikolla koirien jätöksiä

2) Emme ole pyytäneet häntä leikkaamaan nurmikkoa

3) Emme ole missään vaiheessa sanoneet tai antaneet ymmärtää, ettemmekö omistaisi itse ruoholeikkuria tai olisi täysin kykeneviä sitä itse käyttämään.

Voi tuntua tietenki pikkujutuilta, mutta mua riepoo aivan suunnattomasti, että minun pihalleni tullaan pasteeraamaan ja olemaan niin omistajaa että! Meillä ei ole minkäänlaista kotirauhaa, koska aina saa varoa ulos menemistäkin. Että onkohan ne nyt siellä, kattookohan ne nyt meidän pihalle, onkohan niillä nyt jotain valittamisen aihetta. Voinko pistää jonkun viranomaisen asialle vai vedänkö vaan ihan henkilökohtaisesti ääliöitä nokkaan?

eli vuokraisännän! Hän toimii kyllä nyt väärin, mutta siitä huolimatta hän omistaa paikan - ette te. Viranomaista et voi pistää asialle, mutta miten olet noin tyhmä ettette ole sopineet mitä pihatöitä kukakin tekee?

Vierailija
4/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on selkeästi kerrottu vuokratun piha-alueen koko, mutta vuokralainen tunkeutuu koko ajan laajemmalle alueelle koirineen.

Vierailija
5/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten te olette sopineet sen pihanhoidon? jos sopimuksessa ei lue, että vuokralainen hoitaa pihan, niin valittaisitteko, jos vuokraisäntä ei huolehdi pihan kunnosta?

Vierailija
6/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt asiallisesti sanot vuokraisännälle, että haluat mustaa valkoisella siitä kuka piha-alueen hoitaa, jotta kummallakaan ei olisi valittamista. Sanot hänelle suoraan, että nykyinen järjestely ei toimi.

Niin aikuiset toimii.

Vierailija
7/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oletin, että asioisin aikuisen kanssa.

ap

Vierailija
8/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koska ette sanallakaan kyselleet pihasta, toimi hän kuten edellisen vuokralaisen kanssa eli pihan on hänen vastuullaan. Ehkä teidän kannattaa avata suunne ja ehdottaa myös pihan vuokraamista, joka nostaa vuokraa noin 50 eurolla ja aiheuttaa sen, että lumityöt ovat sitten teidän...

Vierailija
9/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...soittaisit vuokraisännälle, ja sanoisit, että hirveän kiva kun olet tähän asti aina ruohon leikannut, mutta kuule, kyllä me voidaan tästä lähin hoitaa se ihan itse, niin ei sinun tarvitse vaivautua. Hyvää päivänjatkoa heippa!

Vierailija
10/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa samassa pihapiirissä? Ehkä kannattais keskustella ja ehdottaa, että voisitte itse leikata nurmikon.

Vierailija
11/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasopimuksessa ei ole pihasta mainittu mitään.

Minäkin oletin, että asioisin aikuisen kanssa. ap

Millainen asumismuoto / asunto on kyseessä? Omakotitalon yhteydessä oleva pienempi sivuasunto?