Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ikään olette nukuttaneet vaunuissa?

02.11.2005 |

Nii siis minkä ikäiseksi olette nukuttaneet lasta vaunuissa? Nii ja yleensäkin miten pitkään lapsi viihtyy vaunuissa selällään. 4,5 kuinen tyttö on nyt vasta alkanut nukkua ulkona päikkäreitä. Ongelmaksi tulee vaan kohta ettei mahdu kunnolla siihen koppaosaan, kun on jo 67,5cm pitkä. Ja kohta osaa istuakin niin rattaissa ei voi nukkua kuitenkaan. Milloin sisälle päikkäreille?Toki yksilöllistä, mutta kokemuksianne kaipaan. Vähän kartoitan senkin takia ku ole itkuhäkytintä hankkimassa, mutta tarviikohan sitä kuinka kauaa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä parvekkeella kaikki päiväunet vaunuissa, poika täyttää parin viikon päästä 8kk. Pelkään jo etukäteen, että mitenhän onnistuu, kunhan pitää siirtyä sisälle nukkumaan, kun ei ole nukkunut sisällä päiväunia varmaan 2-3kk:n jälkeen! Pitäisi varmaan harjoitella, ei kohta tosiaan sovi vaunuihin, on nyt jotain 76cm pitkä... ;)

Vierailija
2/6 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa kuomurattaissa valjailla varustettuna vielä 1½ vuotiaanakin...sieltä se huuteli iloisesti itkuhälyttimeen: -Äiti, nyt mä heräsin! mutta kovastihan se on lapsesta kiinni suostuuko siellä vielä nukkumaan, meillä se sisällä nukkuminen oli niin hankalaa, että nukkui hoidossakin ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär 9kk nukkuu yhdistelmissä, olen ottanut kopan pois. Osaa jo kävellä puita pitkin, mutta itkuhälytin varoittaa kun tyttö herää. Ja on niin tottunut vaunuissa nukkuja, ettei ole koskaan yrittänytkään siellä pungeta pystyyn. Lisäksi makuupussi, rattaiden suojapussi ja mahd. sadesuoja toimivat hyvin liikkumisen hidastajina.

Vierailija
4/6 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjailla kiinni vaan. Ja itkuhälytin on yhä käytössä mm. mökillä, ja lapsella on ikää jo kohta 4v.

Vierailija
5/6 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaan nukkuu ulkona niin pitkään kun yleensä päiväunia nukkuu. Vaunuista vain koppa pois ja siihen alle talja/makuupussi yms aina kelin mukaan. Viime talvena pidin jalkapeittoa päällä, sekin estää aika hyvin ylösnousemisen. Nyt tätä tulevaa talvea vasten kyllä mietityttää, kun ei tietenkään enää mahdu äippäpakkauksen makuupussiin, että miten saan yhtä tiiviiseen pakettiin pojan, kun pitää siirtyä peittoihin.

Ulkona nukkuminen on muuten erinomainen taito moneltakin kannalta. Ensinnäkin kun alle vuodenikäinen ei vielä kunnolla pysty ulkona leikkimään, tulee kuitenkin päivän aikana ulkoiltua runsaasti, kun laskee uniajat mukaan. Toisekseen voit olla missä vaan vauvan/lapsen uniaikaan, kun on oma tuttu ja turvallinen nukkumapaikka mukana. Kolmanneksi, jos teillä on veiraita tai olette itse kylässä, voi vauvan laittaa ulos nukkumaan rauhassa, eikä kenenkään tarvitse hiljentää ääntään tai muuten " häiriintyä" lapsen nukkumisesta. Olen nämä esikoisen ulkonanukkumiset kokenut erittäin hyvänä asiana ja tosiaan käy jo kolmatta ikävuottaan. Ainoa haittapuoli on ulkounien ehdottomuus, eli hänen on aivan pakko päästä ulos nukkumaan, kun taas kuopuksemme nukkuu sekä että, sisällä ja ulkona tarpeen mukaan.

Vierailija
6/6 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli hälytin hommataan ja mulla vanhat yhd.briot joista saan myös kopan pois. Kovan pohjan päälle vain jotain pehmoista niin avot nukutaan vielä monta kuukautta, hyvä juttu!