Facebook-kaveruudesta
Millä perusteella te pidätte ihmisiä Facebookissa omalla kaverilistalla? Minusta tuntuu nimittäin välillä siltä, että olisi kiva karsia kaverilistaa rankalla kädellä. Ainakin omalla kaverilistallani on monia sellaisia, jotka a) käyvät vain lukemassa muiden kuulumiset mutta eivät itse päivitä koskaan, b) päivittävät, mutta eivät pidä Facebookin kautta mitään yhteyttä minun kanssani. Monet eivät vaivautuneet edes onnittelemaan, kun naimisiin, vaikka itse käyn aina onnittelemassa heitä synttäreinä jne.
En haluaisi loukata ketään - varsinkin, kun nuo ihmiset ovat pyytäneet minua kaverikseen - mutta toisaalta tuollainen stalkkaaminen on raivostuttavaa. Olisikin kiva kuulla, millä perusteella te olette pitäneet ihmisiä Facebookin kaverilistalla tai poistaneet heitä sieltä?
Kommentit (4)
fb:ssa. Kaikki on semmoisia, joille voin kertoa mitä vaan. Sillä perusteella olen valkannut nuo kaverit, ettei koskaan tartte miettiä mitä itse laittaa päivitykseen, minkälaisia kuvia lataa sinne tms.
Joskus oli paljon enempi kavereita ja sitten aloin karsimaan niitä ihan reilusti ja jätin vaan ne todelliset kaverit ja ystävät.
Oli kavereita, kaverien kaverieta, puolituttuja, sukulaisia, entisiä luokkakaverieita... Aina hyväksyin kaveripyynnön jos tunsin tyyppiä. Se oli silloin ihan aluksi kun fb:hen liityin. Nykyään kavereita fb:ssä on vain vajaa 80, poistin todellakin rankalla kädellä heitä. Nykyään fb kaverit ovat pitkälti sukulaisia, sekä mun että miehen puolelta, ja kavereita, joiden kanssa olen edes fb:ssä tekemisissä. Ei oikein enää napannut antaa ihmisten urkkia elämääni, kun eivät muutenkaan kuulu elämääni. Enkä kadu, enkä varsinkaan hyväksy enää kaverikutsuja ihmisiltä, joiden kanssa en ole tekemisissä.
meni totaalisesti käpy nokkaan erään läskiperseen päivityksestä, jossa se vinkui ettei jaksa teitä raskaana olevia ja äitejä jne, ei jaksa lukea teidän juttuja jne, pistää piuhat poikki jne. sinne lähti se ämmä ja 50 muuta turhaketta ja kyylää. muutama jäi vielä roikkumaan joita ei kehtaa poistaa tai jotka on sukulaisia. sata kaveria vielä jäi, eli aika paljon...
150 kaveria, joista vain muutama joiden kanssa olen aktiivisesti yhteydessä. Ne muut on entisiä työkavereita, entisiä opiskelukavereita, entisiä harrastuskavereita jne. Suuren osan olen poistanut etusivultani, tai siis piilottanut niin ettei niiden päivitykset näy mun uutissyötteessä. Ne kaverit vaan roikkuu mun listalla, ei mulle niistä mitään haittaa siellä ole. En kirjoittele mitään niin salaista, etteikö kuka vaan saisi päivitykseni nähdä.