Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mä oon niiiin poikki......

Vierailija
01.08.2011 |

otin kaverin 5vuotiaan pojan tänne oman 6vuotiaani seuraksi, poika on ollut täällä klo8 asti ja mun hermot on riekaleina.

jatkuvaa juoksemista, riehumista, huutamista, kiljumista, sotkemista.... yksi leikki kestää 2minuuttia, jätetään levälleen ja alotetaan uus. paiskoo leluja ja hokee et voi VIT.....SI! vitvitvit...!!

kinuaa koko ajan jotain, mehua, keksiä, jäätelöä, leikkitatuointeja (näki lapsellani sellaisen), pleikkarin pelaamista yms...

ja mä oon niin poikki, pitäs iltaan asti kestää!!

muutamia tunteja on useinkin meillä ja mun lapsi siellä, leikkivät paljon ulkona yms, mutta tänään ei mikään suju mitenkäänpäin ja mua väsyttääää!!

nukuin viime yönä ehkä 5tuntia, laitan ne varmaan oikeesti kohta pelaan pleikkarilla ja otan torkut!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä lähtisin heidän kanssaan ulos.

Vierailija
2/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ruoka klo 12, sitten saatte jälkiruuan. Välipalaksi on jätsikit ja iltapäivällä viideltä syödään XXX.

Tee päivärytmi selväksi ja kuten eka vastaaja sanoi: pistä kekarat ulos juoksemaan. Ei sitäkään tarvitse vihaisesti sanoa. Anna mukaan katuliidut, saippuakuplavettä, jalkapallo tai auta leikin alkuun: tehkää maja, tuossa on viltti.

(Mä en jotenkin käsitä miten 5-6 -viotiaat voivat uuvuttaa. Mukavan ikäisiä lapsia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on pihassa remontti menossa, kaivuri pörrää jne. tässä ei ole lähellä mitään puistoja tms, eikä nuo enää sellaisissa oikein leikikään.. paitsi ehkä hiekkalaatikolla.

pitää koittaa keksiä jotain..

Vierailija
4/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein että vasta aamun ollut ja nyt jo on hermot riekaileina??

No huh sentään! hyviä neuvoja jo tulikin, että tekemistä ja selkeyttä päivään. Lapset ymmärtää kun heille selittää asiat, ja pihalle purkamaan energiaa ja sitten maistuu ruokakin.

Kyllä nyt ton ikäset tarttee sitä toimintaakin

Vierailija
5/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkipuistoon tai uimaan tai retkelle tms.

Mitään järkeä ei ole kököttää siellä sisällä!

Vierailija
6/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverille kyllä sanoin, että meillä ei sitten "pääse" ulos =omaan pihaan leikkimään ja sanoi, että ei se mitään, et silti tois lapsensa.

mä oon ite tottunut todella rauhalliseen ja hiljaiseen lapseen ja kun kaverin viikari on aivan päinvastainen, niin mua uuvuttaa... en ole tottunut jatkuvaan häsläämiseen...

olen tehnyt NÄTISTI selväksi, että nyt pitää koittaa keksiä jotain kivaa sisähommaa, et ruuan jälkeen voidaan vaikka lähteä jonnekin käymään.

(ei, en tiedä minne, mutta jotain, muuten ei hermo kestä).

annoin jo maja-ainekset ja tää kaverin lapsi hajotti sen majan ensimmäisen 10min jälkeen ja heitteli kaikki peitot ympäriinsä.

mulla on ihan univelkaa ja lisäks tää on jotenkin tosi uuvuttavaa.. oon koittanut keksiä vaikka mitä, muovailua, vesivärimaalausta, pikkulegorakentelua, majaleikkiä ja ei, tää kaverin lapsi leikkii yhtä juttua 2-10minuuttia.

Vierailija
7/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota paineita edellisistä kirjoittajista...5-6 v. tyttöjen äideillä ei ole aavistustakaan, millaista on viettää KOKO päivä villien poikien kanssa, jotka eivät vielä mahdollisesti tunne toisiaan kunnolla.

Vierailija
8/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tasan ulkoilevat nyt. Ei ne tytötkään jaksa sisällä kökkiä.

6

Vierailija
9/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tasan ulkoilevat nyt. Ei ne tytötkään jaksa sisällä kökkiä.

6

Vierailija
10/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta kuriin? Tuon ikäiset osaavat jo korjata jälkensä! Uusi leikki ei ala ennenkuin entiset on korjattu pois jne. Ja jos sinä sanot, että nyt rauhallisemmin, niin lapset tottelee, tai sitten joutuu rauhottumaan.

Vierailija
11/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti, mä en ole ikinä nähnyt noin villiä lasta.. eikä se varmaan ole ees muiden mielestä villi, mutta oma kun on rauhallisuuden ja pohtimisen perikuva, niin tuntuu jotenkin ihan uuvuttavalta tällainen oudokseltaan.

mä olen sanonut, että edellinen leikki pois ennen uutta -samoin mun lapsi sanoi, mutta ei tää vaan kuuntele.

en osaa käsitellä koko lasta....

Vierailija
12/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten sanon kyllä totuudenmukaisesti että ei olla kotona tms mutta pari kertaa on tullut kokeiltua että mitä siitä tulisi. Ei mitään.

Ensin hirveä raivaaminen että saa tavarat pois näkyvistä, kuten soittimet, tietokone, legorakennelmat... Minä saan kyllä sen pojan kuriin mutta se vaatii sitä että olen kärppänä ihan joka sekunti. Todella todella rasittavaa. Ulkoilu toimii mutta tarkoittaa sitä että juoksen sen perässä pihasta toiseen ja komennan joka sekunti.

Vierailija
13/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun monet pojat on vaan energisiä.

Mulla 2 poikaa ja yhtään ylimäärästä en halua.

Joo on vaikea saada lasta tottelemaan, jos ei edes kuuntele. Mun lapsen kaveri oli samanlainen.

Aivan sama mitä siltä kysy, niin ei se edes vastannut.

Vierailija
14/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkuttelet ajatuksella, että tämä oli viimeinen kerta.

T.18

Vierailija
15/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken jo ärjäisin kitarisat mutkalla kun tää keksi meidän koirat ja käy niitä ärsyttämässä ja härnäämässä. mulle on periaate, et eläimiä ei kiusata, mutta toinen koira on vanha ja raihnanen eikä oo tottunu kovin villiin menoon.. pelkään et saattaa näykkästä.

mun tekemä ruoka oli pahaa ja maito oli väärää ja meillä on tyhmää ja tylsää ja plääplääplää.

Vierailija
16/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kykene etkä jaksa hoitamaan vieraiden lapsia. Älä koksaan enää lupaudu. Käytä voimavarasi siihen omaan ainokaiseesi.

Vierailija
17/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rauhallinen poika ja voi elämä kun tulee kaveri kylään joka on ihan toista maata. Jatkuvasti sitä uhkailua "en leiki sun kanssa josset tee sitä tai tätä" ja hirveetä huutoa ja mun lapsen pomottamista.

Mun lapsella on loppupäivästä jo niin paha mieli kun koko päivä on haukutta ja uhkailtu.

Silti lupaudun aina katsomaan pojan kaveria, kyllähän niillä hauskaakin välillä on...

Vierailija
18/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vilkas tyttö 5v. Leikkii myös lyhyitä aikoja yhtä leikkiä jne. Mutta ulkoilemme paljon puistoissa ja omalla pihalla.

Vierailija
19/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kykene etkä jaksa hoitamaan vieraiden lapsia. Älä koksaan enää lupaudu. Käytä voimavarasi siihen omaan ainokaiseesi.

helposti kykenen.

mun kummipojat on olleet mulla hoidossa useinkin ikähaarukalla 1-10v.

mun siskon lapset on meillä usein ja mun pojalla on kaksi muuta kaveria jotka välillä meillä ja leikit sujuu hyvin.

koskaan enää en lupaudu tätä kyseistä lasta meille näin pitkäksi aikaa ottamaan.

ja siinähän ei mitään väärää ole, että äiti suuntaa voimavaransa omaan ainokaiseensa?

Vierailija
20/23 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan koko ajan juosta perässä jos meinaan pitää tilanteen yhtään hanskassa.

sit toi musta todella rasittava puoli siinä pojassa, et haluaa kaiken mitä mun lapsella on, ottaa kädestä, uhkailee ja kiristää "mä en leiki sun kans enää ikinä jos et nyt anna sitä!"

sit puutun asiaan ja se vaan nauraa mulle päin naamaa...

oikeesti argh... nyt on ruoka uunissa ja kun on syöty, niin pakko lähtee jonnekin. uiminen tai kaupoille meno tms ei tule KYSEESEENKÄÄN kun olen YKSIN, jos olis toinen aikuinen kaveriksi niin toki.

täytyy todeta, että vaikka poika ihan ihanakin on, niin kyllä huokaisen SYVÄÄN kun lähtee tänään illalla kotiin!!!!!!!!!!