Äitiys & pahantuulisuus; kiitos av hyvistä neuvoista :)
Kirjoitin tänne jokin aika sitten kuinka olen jatkuvasti pahalla päällä ja hermostunut (hoidan siis kotona lapsia). Sain neuvon, että äitiydestä pitää osata ottaa lomaa aina välillä, muuten ei kestä. Minulle tämä näkökulma oli ihan uusi, toisaalta siksi etten kokenut tarvitsevani lomaa sillä lapseni ovat helppoja tapauksia ja toisaalta koska meillä ei ole tukiverkostoa eikä rahaa palkata hoitajaa. Kuvittelin että minulle riittää omaksi ajaksi pari harrastusiltaa viikossa.
Päätettiin kuitenkin miehen kanssa kokeilla sitä, että hän lähtee lasten kanssa viikonlopuksi reissuun aina silloin tällöin. Jo ekan viikonlopun aikana tajusin että TÄTÄ olen tarvinnut koko ajan ja siksi ollut pahalla päällä. Olen nykyään paljon paremmalla päällä kun saan olla välillä rauhassa. Miehellä ja lapsilla taas on omia juttuja reissujen aikana ja he nauttivat niistä.
Joten kiitos kaikille, jotka silloin antoivat myötätuntoa ja neuvoja. Vaikka nyt tuntuu päivänselvältä, että aikuinen ihminen tarvitsee myös omaa tilaa, en silloin tajunnut sen tärkeyttä.