Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mä taas jaksan maanantaista alkaen ajaa 100 km päivässä?!!

Vierailija
30.07.2011 |

Työmatkaan menee n. 45 min./suunta. Miten te muut joilla on pitkä työmatka jaksatte aina vaan viettää kallisarvoista aikaanne autossa? Tykkään työstäni tosi paljon ja kotipaikkakunnallani ei ole sellaista oman alan työtä josta oikeasti pitäisin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaa on vain 25 km.

Terveisiä pk-seudulta!

Vierailija
2/13 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Hyvinkäällä, työmatka pääkaupunkiseudulle n. 100 km päivässä, autolla ajoa 35-60 minuuttia per sivu, ruuhkista riippuen... Huoh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otin sen vain nautintona. Nukuin, luin, kuunteälin musaa.

Jos ajaisin itse, kuuntelisin sitä musiikkia.

50km olisi milnulle ihan ok matka, mutta nyt tuntuu liialliselta lähteä 135km:n päähän. Se teksi päivässa 3h matkoihin.

Vierailija
4/13 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatkaan per suunta, ruuhkista riippuen.

Mulle työmatka on kivasti omaa aikaa ajatella. Töihin mennessä orientoidun työpäivään ja suunnittelen ja mietin työjuttuja. Kotiin päin ajellessa "nollaan" työpäivän pois mielestä.

Mulla on tosin ollut kimppakyytiläisenä mies viime vuosina. Ei me kyllä kauheasti puhuta työmatkan aikana, vaan kumpikin miettii omia juttujaan. :-)

Lisäksi varmasti helpottaa omalta osaltani työmatkaa on se että pidän autolla ajamisesta ja työmatkani on lähes tulkoon kokonaan moottoritietä ja pieni pätkä kehää Helsingin päässä. Aamuisin ei tarvitse juuri koskaan ruuhkassa olla, kotiin lähtiessä toisinaan Kehä I:llä ajettava kilometrin matka on välillä kovin tukkoinen.

Vierailija
5/13 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikaa menee 55 min tai 1h 5 min suuntaansa. Kuljen julkisilla ja tuo matka-aika käsittää 3 vaihtoa ja tietysti niiden liikennevälineiden odottelua. Omalla autolla tuo matka olisi noin 40 min.

Vierailija
6/13 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista palkkaa saat, että viitsit ajaa tuota matkaa?

Vierailija
7/13 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos aluehallintoviraston, jonka mielestä maallakin saa ajaa vain 60 km/h ja kaupungissa saa huristella peräti 40 km/h. Kuuntelen kielikursseja ja puhelen itsekseni saksaa.

Vierailija
8/13 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee työmatkoihin päivässä 15min/suunta ja palkka 2500eur ja kiva työ...

Vierailija
9/13 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikaa menee n 35-45 minuuttia pääkaupunkiseudulla. Nyt olen ryhtynyt tekemään enemmän etätöitä, ja pyrin siihen että kävisin toimistolla vain 2-3 päivänä viikossa. Säästää n 7 euroa/päivä bensakuluissa ja ajassakin reilun tunnin, lapsi kun kuitenkin pitää viedä tarhaan. Ja lapsi saa etäpäivinä nukkua myöhempään jos niin haluaa.

Vierailija
10/13 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikaa näin kesällä menee 20 min., talvella 5 min. kauemmin. Näin kesällä ei ajaminen haitaa, mutta joskus talvella ankeaa kun tiet lumisia ja jäisiä. Silloin vaan ajattelen sitä että todellakin haluan asua maalla ja siihen asiaan kuuluu nämä matkat

Se ehkä rasittaa enemmän että usein kun pääsen kotiin niin tunnin päästä lähden saman keikan uudestaan lasten harrastusten takia.

Vierailija
11/13 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä palkka todellakaan ole sitä 3000 €:a. Eli on aika syvältä. Motivaatio nollassa.

Koko ajan etsin kotikaupungistani töitä, olen etsinyt jo viitisen vuotta - tuloksetta. Alani töitä ei vain ole.

Ikää sen verran, ettei uudelleenkouluttautuminen ole vaihtoehto, varsinkaan kun jo nyt on takana monen vuoden akateemiset opinnot lisäopintoineen.

Vierailija
12/13 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun on lyhyt työmatka jonka voi mennä vaikka fillarilla tai kävellenkin 15 minuutissa, ei sitä vaihtaisi enää autossa tai varsinkaan julkisissa vietettyyn aikaan.

Vierailija
13/13 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on kyllä huono... 4 vuotta olen tuota työmatkaa ajellut. Kai se on vaan jaksettava.