Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetysasiaa.

Vierailija
28.07.2011 |

Minulla on päälle 2kk ikäinen vauva ja imetys on sujunut hyvin ja jossain vaiheessa rinnat oli aina pinkeänä maidosta.

Nyt olen kuitenkin alkanut miettimään että riittääkö maitoni. Vauva saa iltaisin hepuleita ja osa menee vatsan piikiin, mutta kun ei nämä ihan näin pahoja ole ennen olleet. Ja kun vauva raivoaa on ihan turha tarjota tissiä, kun ei sitä huoli.

Imetysvälit päivällä on 3-3,5 tuntia. Mutta öisin väli on 6-9 tuntiakin. Mietin että yöimetys on tärkeä maidon riittävyyden kannalta, onko tuo kuitenkin liian pitkä väli, vauvaahan ei pitäisi kuitenkaan yöllä herätellä syömään. Tänään aamulla toinen rinta oli kyllä pinkeänä maidosta, mutta toinen on tuntunut jo useamman päivän "liian" pehmeältä. Nyt ajattelin kokeilla pumpata syöttöjen välissä.. Meillä vauva ei pulloakaan huoli ollenkaan joten sekin tulee olemaan haaste jos tarvetta siihen on. Tästä syystä en voi oikein odottaa että rinnat on täynnä ja sitten pumppaisin jotta näkisin todellisen määrän.

Mistä olette tienneet, että maito ei riitä? Jos olette tienneet ennen kuin neuvolassa on huomattu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetystukilistan sivuilta löytyy monenlaista tietoa imetyksestä ja ongelmista.

Minun kokemus on että kun rinnat sopeutuu imetykseen ja vauvan tahtiin niin eivät enää olekaan kauhean pinkeät. Minulle merkki maidon riittävyydestä on se että vauva on tyytyväinen, nukkuu hyvin mutta jaksaa myös olla valveilla. Jos vauva olisi jatkuvasti tyytymätön, heräilisi syömään tai vastaavasti nukkuisi liikaa eikä jaksaisi olla hereillä niin se olisi minulle merkki siitä että maitoa ei ehkä tule tarpeeksi.

Neuvolassahan se huomataan siitä että paino ei nouse tai painokäyrä on lähtenyt laskuun. Täysimetetyillä vauvoilla painokäyräkin voi kuulemma laskea olikohan n. 4-5kk:n kohdalla. Näin muistan th:n joskus sanoneen.

Vierailija
2/4 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rinnat on tottuneet

t. kolme täysimettänyt 6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuskin nukkuisi nuin hyviä öitä jos olisi nälkäinen...Ja päivisinkin jaksaa ihan hyvin olla hereillä.

ap

Vierailija
4/4 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

likkaa piti kannella iltaisin tai huusi täysillä. oppi aikaisin liikkeelle kun kaikki piti nähdä. meillä ainakin osa itkua oli ihan sitä että halusi liikettä. ja osa maha vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä