Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Pahimmat(vai parhaimmat) skitsoajat, kun joku jätettiin kutsumatta häihin tms. juhliin?

Vierailija
27.07.2011 |

Näitä nimittäin tuntuu riittävän.

Meidän häihimme kutsuttiin vain ne serkut, kenen kanssa olemme säännöllisesti tekemisissä. Ei edes niitä, kehen törmäämme ehkä jouluisin mummolassa.

Kun sitten tällainen serkusparvi puolisoineen (8henkeä) jätettiin kutsumatta, niin heidän vanhempansa jättivät häät väliin. Buah hah haa! Olipahan 70e vähemmän ruokakuluja..

Ja monta muutakin loukkaantujaa on lähipiirissä, jotka eivät ole kutsua johonkin juhliin saaneet. Suurimpiin loukkaantujiin tuntuu yleisesti kuuluvan vanhempieni ikäluokka. Heille tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää, että se on juhlakalu itse, joka päättää, ketä juhliinsa haluaa.

Vanhempieni ystäväpiirissä on jopa "kostettu" häihin kutsumatta jättäminen.

Ai että jaksaa naurattaa1 :D

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkui minut pataluhaksi, ihmetteli miten lahopäisiä nykyajan morsiamet ovat kun eivät tajua lapsia kutsua jne. jne. Mekotkin hän oli kuulemma jo tytöilleen ostanut ja mitä vielä, vaikka missään vaiheessa emme olleet heille puhuneet, että lapset kutsuisimme. Tätä ennen olimme olleet tekemisissä pari kertaa vuodessa.

Vastasin tuohon viestiin ytimekkäästi listaamalla syyt, miksi lapsia ei ollut kutsuttu (päällimmäisenä se, että juhlapaikkamme ei ollut lapsiystävällinen, siellä oli mm. äskettäin kuollut lapsi tapaturmaisesti) ja toivotin hyvät kesät päälle. Emme ole sen koommin olleet puheissa, tästä on nyt pari vuotta.

Lapsettomiin häihin ei tosiaan ole missään mielessä pakko mennä, jos ei halua ilman lapsiaan juhlia, mutta pelkkä "ei kiitos" riittää siihen tilanteeseen oikein hyvin.

Vierailija
2/17 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis wtf?? Yritin kovasti selittää, että veljeni on varmaan kutsunut oman sukunsa, ja morsian omansa, ja lisäksi vielä ystäviä. Eihän nyt voi olettaa, että "pikkusiskon miehen äitikin" pitäisi kutsua häihin, etenkään, kun eivät ole edes tekemisissä keskenään. Ei ymmärtänyt anoppi, ei... "Eikö me nyt ollakaan samaa sukua??"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eno perheineen ei saanut kutsua, kun ei muitakaan vanhempien sisaruksia oltu kutsuttu pieniin perhe- ja lähimmän ystäväpiirin häihimme. Ei "päästy" ylioppilasjuhliin seuraavana keväänä, voi harmi ;)!

Vierailija
4/17 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

närkästyi, kun kutsuin kummeistani vain sen pariskunnan, jonka kanssa olen säännöllisesti tekemisissä ja välit on lämpimät. Toinen kummipariskunta ei ole ikinä pitänyt yhteyttä, eikä sulhanen ole heitä edes ikinä nähnyt.

Jos häät olisivat olleet suuret, olisin kutsunut heidätkin, mutta häissämme oli vain 20 lähisukulaista eikä edes yhtä ainutta ystäväämme...

ei voi ymmärtää.

Vierailija
5/17 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mepä pidettiin ISOT häät, joihin kutsuttiin hyvin tarkkaan kaikki seuraavan logiikan mukaan: minun ja mieheni vanhemmat sekä sisarukset perheineen, ja vanhempien sisarukset puolisoineen, sekä KAIKKI serkut perheineen, myös lapset.

Lisäksi tietysti kavereita ja naapureita.

Häissä oli väkeä vähän yli 230. Lisäksi porukkaan tuli kuokkavieraita 6, kun eräs ystäväperhe päätti ottaa aikuiset lapsensa ja heidän poika&tyttöystävänsä mukaan. Eipä haitannut meitä.

Jokainen taaplaa tyylillään, mut satunpa vain tietämään, että ne ovat kustannussyyt,minkä vuoksi osa porukasta jätetään kutsumatta.

Vierailija
6/17 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelivat varmaan helpottuneina, että huh, muutama tyyppi vähemmän kestitettäväni ylppäreissä, kun ei tarvitse teitä kutsua kun ette näköjään ole läheisissä tekemisissä. Miksi oletit, että teidät kuitenkin kutsuttaisiin yo-juhliin?

Me ei kutsuttu yhtä alkoholistisukulaista, koska emme halunneet häneltä mitään tilannetta häissä. Hän kosti asian tekstailemalla eronneille äidilleni ja isälleni molemmille tulikivenkatkuisia viestejä pitkään ja hartaasti. Asia siis selvästi vaivasi häntä kovasti, mutta koska reaktio oli tuollainen, niin olimme vain tyytyväisiä päätökseemme jättää hänet kutsulistan ulkopuolelle vaikka toki surettaa hänen rappionsa.

Eno perheineen ei saanut kutsua, kun ei muitakaan vanhempien sisaruksia oltu kutsuttu pieniin perhe- ja lähimmän ystäväpiirin häihimme. Ei "päästy" ylioppilasjuhliin seuraavana keväänä, voi harmi ;)!

Vierailija
7/17 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen äidin enon vaimoineen ja heidän vanhimman poikansa avovaimoineen. kummallekkin lähetimme omat kutsut. emme kutsuneet miehen äidin enon 5 muuta poikaa. tästä suutuneena eivät sitten tuleet tämä isoeno vaimoineen mutta kielsivät myös tätä vanhinta poikaansa tulemasta (on miehen hyvä lapsuuden ystävä)

itseäni ei haitannut yhtään, huvitti vain. mieskin oli tyytyväinen että tämä isoeno tullut (hieman "pakosta" kutsuttiin) , mutta hieman oli harmistunut kun tämä ystävä ei saanut tulla.

Vierailija
8/17 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mepä pidettiin ISOT häät, joihin kutsuttiin hyvin tarkkaan kaikki seuraavan logiikan mukaan: minun ja mieheni vanhemmat sekä sisarukset perheineen, ja vanhempien sisarukset puolisoineen, sekä KAIKKI serkut perheineen, myös lapset.

Häissä oli väkeä vähän yli 230. Lisäksi porukkaan tuli kuokkavieraita 6, kun eräs ystäväperhe päätti ottaa aikuiset lapsensa ja heidän poika&tyttöystävänsä mukaan. Eipä haitannut meitä.

Jokainen taaplaa tyylillään, mut satunpa vain tietämään, että ne ovat kustannussyyt,minkä vuoksi osa porukasta jätetään kutsumatta.

Tekeekö se häistä vähemmän arvokkaat tai kivat tai jotain? Määritätkö kaiken rahassa? Onko tärkeintä, että raha näkyy eikä se tunnelma? En ymmärtänyt viestiäsi pätkääkään.

Meidän häihin muuten kutsuttiin vain 9 henkilöä. Ei ollut rahasta kiinni vaan ihan tunnelmasta. Ja isäni sisar loukkaantui ja äitini sisar loukkaantui. Ja anoppini, joka oli kutsuttu, loukkaantui, kun ei saanut koko sukua kutsutuksi (anopilla on äärimmäisen laaja suku ja pelkät sisarukset puolisoineen, lapsineen ja lastenlapsineen olisi merkinnyt 50 ihmistä ja apen puolelta 30 ihmistä mutta siis appi ja anoppi ovat läheisiä serkkujensa ja pikkuserkkujensakin kanssa, joten kutsuttja olisi ollut pelkästään heidän puoleltaan reippaasti yli 100).

Häissä ei kuitenkaan ole kyse määrästä eikä rahasta vaan siitä, että kaksi ihmistä sitoutuu toisiinsa. Jotkut tarvitsevat tätä tilaisuutta todistamaan kummin kaimatkin, toiset eivät.

Vierailija
9/17 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en kutsunut tyttömme ristiäisiin miehen enoa. Ihan vain sen takia en kutsunut, koska sitten olisi pitänyt kutsua miehen setä ja minun 3 enoa perheineen ja 3 tätiä perheineen vielä lisäksi.

Liikaa olis ollu väkeä mun makuuni kun kuitenkin kotona pidettiin ja alusta asti sanoin, että on pienet juhlat, joihin tulee vain kummit ja isovanhemmat.

Tyttö on nyt vuoden ja vieläkin minua piikitellään asiasta.

Nytpä on kuitenkin miehen siskontytön ristiäiset ja heilläkään ei kutsulistalla ole kuin isovanhemmat ja kummit. Samasta huudon saivat. ;)

Vierailija
10/17 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten isä voi kieltää aikuista miestä osallistumasta ystävänsä häihin?

miehen äidin enon vaimoineen ja heidän vanhimman poikansa avovaimoineen. kummallekkin lähetimme omat kutsut. emme kutsuneet miehen äidin enon 5 muuta poikaa. tästä suutuneena eivät sitten tuleet tämä isoeno vaimoineen mutta kielsivät myös tätä vanhinta poikaansa tulemasta (on miehen hyvä lapsuuden ystävä) itseäni ei haitannut yhtään, huvitti vain. mieskin oli tyytyväinen että tämä isoeno tullut (hieman "pakosta" kutsuttiin) , mutta hieman oli harmistunut kun tämä ystävä ei saanut tulla.

Vierailija
11/17 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahteen kastiin, toiset kelpuutetaan häihin ja toiset ei.

Mun mielestä joko kutsutaan serkut (kaikki) tai ei. Kutsutaan tädit/sedät/enot tai ei. Ei niin et valkataan joukosta osa jotka kelpuutetaan mukaan juhlimaan.

Vierailija
12/17 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkut etenkin ovat monesti niin kaukaisia, että jos heitä ei ikinä näe muutenkaan, niin miksi ihmeessä aivan vieraita ihmisiä pitäisi kutsua juhliin...? Itse kutsuin osan serkuista - ne joiden kanssa olen ollut tekemisissä viimeisten n. 10 vuoden aikana edes jotenkuten, ja jätin kutsumatta ne, joiden häissä en ole itse ollut kutsuttuina, joiden lasten nimiä en tiedä jne.

Mun mielestä joko kutsutaan serkut (kaikki) tai ei. Kutsutaan tädit/sedät/enot tai ei. Ei niin et valkataan joukosta osa jotka kelpuutetaan mukaan juhlimaan.

Vierailija
13/17 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
14/17 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
15/17 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua ei ole joku etäinen serkku kutsunut häihin, niin miksi minun olisi pitänyt hänet kutsua lapsemme ylppäreihin, jos emme ole läheisiä

Vierailija
16/17 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö se häistä vähemmän arvokkaat tai kivat tai jotain? Määritätkö kaiken rahassa? Onko tärkeintä, että raha näkyy eikä se tunnelma? En ymmärtänyt viestiäsi pätkääkään.

Meidän häihin muuten kutsuttiin vain 9 henkilöä. Ei ollut rahasta kiinni vaan ihan tunnelmasta. Ja isäni sisar loukkaantui ja äitini sisar loukkaantui. Ja anoppini, joka oli kutsuttu, loukkaantui, kun ei saanut koko sukua kutsutuksi (anopilla on äärimmäisen laaja suku ja pelkät sisarukset puolisoineen, lapsineen ja lastenlapsineen olisi merkinnyt 50 ihmistä ja apen puolelta 30 ihmistä mutta siis appi ja anoppi ovat läheisiä serkkujensa ja pikkuserkkujensakin kanssa, joten kutsuttja olisi ollut pelkästään heidän puoleltaan reippaasti yli 100).

Häissä ei kuitenkaan ole kyse määrästä eikä rahasta vaan siitä, että kaksi ihmistä sitoutuu toisiinsa. Jotkut tarvitsevat tätä tilaisuutta todistamaan kummin kaimatkin, toiset eivät.

Ei sun tapas juhlia pienellä porukalla ole yhtään parempi ku "kummien kaimojen" kanssa. Kyse ei ole myöskään usein mistään tarpeesta, vaan ihan voi kyse olla siitä et joku muu tykkää juhlia eri tavalla kuin sinä.

Vierailija
17/17 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yli 40 serkkua, vain yhden niistä kutsuin pieniin häihini. Tämä serkkuni on saman ikäinen kun minä ja olemme olleet lapsesta asti hyviä ystäviä, muita serkkuja nään 1-5 vuoden välein yleensä sattumalta tai jos satutaan meneen mummulaan samaan aikaan.