Kokemuksia Peratsin lääkkeestä?
Kommentit (30)
mulle että mistä ahdistus johtui katso 2. viesti jossa kerron mihin sitä mulle määrättiin
psykoosilääke, mutta voidaan käyttää myös ahdistuksen hoidossa.
Itsellä alkuun väsytti, en tosin ota kuin tarvittaessa pillerin.
Kannattais ottaa säännöllisesti niin tämäkin palsta olis mukavampi paikka senkin sekoboltsi.
tästä asiasta tiedät. Eiköhän se jolle lääke on määrätty tiedä varsin hyvin milloin otetaan, ja jos lääkettä ei tarvitse ottaa kun mitään ahdistusta tai muita ei ole niin silloin ei tarvitse ottaa.
Ja toisaalta empä viitsi vaivautua aloittamaan "tappelua" tämän asian pohjalta kun tiedän itse millainen tilanteeni on. Ne jotka ei asiasta tiedä voivat pysyä sen piiristä poissa
Ainakin tähän asti. Olen voinut hyvin, ja se on auttanut asioihin. On siis psykoosilääke minulle, ja myös ahdistukseen tarkoitettu. Mitään sivuoireita ei ole vielä ainakaan toistaiseksi tullut, joten olen tykännyt. Olen nyt syönyt sitä 3,5v. Olen onnellinen, tyytyväinen ja tasapainoinen. Joskus aamuisin on ahdistusta ja oireita, ennen kuin olen ottanut lääkkeen. Hetken kuluttua helpottaa.
Kannattais ottaa säännöllisesti niin tämäkin palsta olis mukavampi paikka senkin sekoboltsi.
vai mitä? osuiko? ;)
Minulle määrättiin 4mg iltaisin ja oon nyt syönyt viikko ja 4 päivää tarkoitus olisi nostaa annosta 8mg ja minulla on pitkittynyt vakava psykoosioireinen masennus ja se pitäisi auttaa mutta olen vieläkin tosi ahdistunut ja tosi yksinäinen tämän asian kansa ja muutenkin olen hyvin seuraalinen mutta en ole saanut lähteä ystävien kansa ulos kun ei saa juoda alkoholia ollenkaa tämän lääkityksen kansa mutta tahtoisin ihan normaalisti lähteä edes kerran kuukaudessa ystävien kansa baariin tansimaan ja pitämään hauskaa ilman miehiämme, mitä teen? - ansku91
Saisko lisää kokemuksia tästä lääkkeestä?
Oikein hyvä lääke, syön itse 8mg päivässä vainoharhaisiin raivokohtauksiin (ei diagnoosia) ja Peratsin pitää ne kokonaan poissa. On tehonnut hyvin myös pakkoajatuksiin! Ahdistusta lievittää ja väsyttää kevyesti, siksi syön iltaa vasten annokseni. Edullinen (8€/100kpl) lääke, tehoaa myös pahoinvointiin.
Olen nyt muutaman päivän syönyt peratsinia, eikä ainakaan mitään haittavaikutuksia ole tullut. Eli ei mitään pahaa sanottavaa. Syön psykoottisuuteen ja ahdistukseen tuota, tehon varmaan huomaa myöhemmin.
aloitettiin Peratsin (2mg) lääkitys 29.6 liittyen ukkosenelosta johtuvien ennakkojärjestelyjen aiheuttamaan ahdistukseen.
Mielestäni toiminut ihan hyvin
sai vaan nukkumaan aamusta iltaan ja illasta aamuun, välissä päivällä parin tunnin selkeä hetki. Ja tuntui, ettei saanut silmiä kunnolla tarkennettua.
Ahdistukseen tuota mulle määrättiin, vaikka vähän ihmettelen vieläkin, että ei tuoteselosteessa sitä taidettu edes mainita. Kaikkia vakavampia oireita sitten kyllä, mitä minulla ei ollut koskaan ollut. Parisen viikkoa jaksoin, siinä ajassa ei yhtään helpottanut tuo olo, enkä tuossa kunnossa voinut oikein olla ihmisten ilmoilla, kun varmaan näytin siltä, että olin jotain huumeita vetänyt ja ihan pöllyssä.
Minusta loistava lääke; saa alas ilman vettä (tarpeeksi pieni koko + sokerikuori päällä), ei sivuvaikutuksia, ei lihota, ei vieroitusoireita....
Syön 6mg iltaisin ahdistukseen ja mielialan tasaamiseen. Psykoottinen en ole, mutta dissosiaationi lipsahtaa joskus pahaksi.
Reilun viikon käytin. Eilen jouduin käymään sairaalan päivystyksessä, kun leposyke huiteli välillä 150-180 missä se ei ole ikinä aiemmin ollut! Lääkäri kehotti jättämään Peratsinin pois, voi kuulemma aiheuttaa rytmihäiriöitä.
Näön epätarkkuutta tuntui myös aiheuttavan minulle.
Tämä on hieno saitti. Kun täältä kysyy jostain psyykelääkkeestä niin heti on suuri määrä naisia kertomassa omakohtaisista kokemuksistaan. Naiset on.
Söin kolme kuukautta ja lopetin. Aiheutti ahdistusta, toimintakyvyttömyyttä, velttoutta, vapinaa, aivot ei toimineet, väsymystä, en pystynyt lukemaan, huonoa oloa, oksettavaa oloa. Järkyttävää.
Poisti ahdistusta ja psykoosi oireita, kun lääkettä söin ja tarvitsin. Niin kuin kaikki mielialalääkkeet myös peratsin aiheutti ja aiheuttaa vieroitusoireita tai kauniimmin sanottuna lopetusoireita. Varsinkin kun lopetin kuin seinään lääkkeen käytön. Itselläni oli kuukauden ruokahalu täysin kadoksissa (1 banaani ja 1 voileipä päivässä riitti ja tuntui olevan jopa liikaa) sekä tunteet meni vuoristorataa ja niitä oli vaikea hallita. Se kuka on lääkemyönteinen ja kokee saavansa apua niistä niin siitä vain etsimään sitä omaa lääkettä. Lääkärit tosin diagnosoivat turhan herkästi mitä ihmeellisimpiä sairauksia ja määräävät sitten lääkettä oloa helpottamaan, kun niitä ei tosi asiassa aina edes tarvita. Itselläni on diagnoosina skitsofrenia ja olen nyt 3 ja 1/2 vuotta ilman lääkkeitä ja oireita. Jos tarkkoja ollaan, yksikään skitsofreenikko ei pärjää muutamaa kuukautta ilman lääkkeitä niin panee miettimään miten sitten ilman vuosia. Onko kaiken kaikkiaan 5 eri lääkäriä ja 3 hoitajaa todella väärässä vai onko tässä kohdin olemassa jonkun näköinen hyvä veli järjestö, jolla pidetään huoli ettei toisen varpaille astuta ja saadaan pidettyä suuri joukko ihmisiä lääkkeitä syövinä zombeina, jotka näyttävät rahalta lääkefirmoille.
Oon käyttäny nyt keväästä 2018 2mg aluksi päivittäin, sitten nostettiin 8 mg päivittäin elokuusta 2018 lähtien. Ei väsytä, ei sivuoireita ja pystyin laihduttaa ton lääkkeen kanssa lähes 14 kiloa viime kevään aikana, toisin kuin keitipinor. Onneksi ei ole ketipinoria enää.
Pitkäaikaisessa käytössä isolla annoksella aiheutti pahan vapinan, joka onneksi loppui pari viikkoa lääkkeen lopettamisen jälkeen. Aiheutti myös veto-oireita silmiin. Onneksi ei tarvitse syödä tuota enää.