Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauva alle 4kk ja menkat alko?! :/

Vierailija
27.07.2011 |

vaikuttaako menkkojen alkaminen maidontuotantoon? Tai jotenkin muuten imettämiseen? Jostain oon ainakin kuullut et maidon maku voi muuttua ku kuukautiset alkaa...

Haluisin kovasti imettää ainakin sinne 6kk asti mut tarkottaako tää nyt sitä et maito alkaa pian loppua???

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautisten aikana maito voi olla vähempänä, mutta ei muuten vaikuta imetykseen, jos vauva syö, vaikka maku vähän muuttuukin.. mulla on alkanu kuukautiset jokaisen neljän lapsen jälkeen 6-8vkoa synnytyksestä, eikä oo vaikuttanu imetykseen, vasta uusi raskaus on vähentäny maitoa niin, että on pitäny alkaa antaa lisäruokaa. Näät siitä, miten vauva syö :)

Vierailija
2/7 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli menkat. Hyvin on maito senkin jälkeen riittänyt ja vauvalle maistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin maitoa silti riitti ja se vauvalle kelpasi. Täysimetys jatkui lähes kuuden kuukauden ikään ja imetys muun ruoan ohella 1 v 10 kk ikään.

Mulla menkat vaikuttivat imetykseen siten, että parin päivän ajan ennen menkkoja maito oli tiukassa, eli vauva joutui heruttelemaan aika kauan ja meinasi suivaantua välillä siihen. Mutta ehkä n. puolen vuoden kuluttua menkkojen alkamisesta en ainakaan enää itse huomannut tuota herumisongelmaakaan enää.

Vierailija
4/7 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molempien synnytysten jälkeen menkat alkoi 2kk päästä. Kuitenkin imetin molempia vuoden, korviketta ei tarvittu ollenkaan. Eli välttämättä ei vaikuta mitenkään :-)

Vierailija
5/7 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen aikana. Itselläni ne alkoivat 6 viikkoa synnytyksen jälkeen. - Ja ihan normaalisti täysimetin. Imetystä kesti yli 9 kk, kunnes lapsi itse alkoi hylkiä rintaa. Maitoa tuli kylliksi, usein liiaksikin.

Enpä ole kuullutkaan, että kuukautisten alkaminen vaikuttaisi kielteisesti imetykseen. Sen tiedän, että OSALLA naisista täysimetys vaikuttaa kuukautisten alkamiseen, siis siihen, etteivät ne tule, mutta enpä ole tosiaan kuullut, että niillä monilla, joilla kuukautiset tulee ihan normaalisti, ei imetys onnistuisi.

Vierailija
6/7 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkeen 6 viikkoa kun menkat on alkanut. MAitoa on siitä huolimatta riittänyt paljon. Luovutin siis molemmilla kerroilla ekat 6kk ½-1 litran vuorokaudessa ja sen lisäksi omat vauvat on ollut täysimetyksellä sen ekat 6kk ja imetystä jatkunut siihen kun ovat olleet 1½v. joten ei haitannut ainakaan täällä.

Vierailija
7/7 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito oli todella tiukassa, väheni hetkeksi. Mutta sitkeästi kun imetti, niin riitti. Mutta kyllä selvästi vaikutti mulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi