Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohtalotovereita?Onko joku juonut alkoholia raskauden ensimmäisillä viikoilla

Vierailija
26.07.2011 |

Sekä ennen raskaaksi tuloa, paljon alkoholia?

Olin kova biilettämään

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annosta alkoholia ainakin 10 kertaa ihan alkuraskaudessa, kun en vielä tiennyt olevani raskaana. Samoin mulla oli vahva kolmen päivän antibioottikuuri, joka mitä ilmeisimmin ajoittui ihan alkuraskauteen. Lisäksi tein töissä radioaktiivisia määrityksiä.

Näistä kärsinyt lapsi on täysin terve ja fiksu - oppi lukemaan 2-vuotiaana ja sen jälkeen kaikki on mennyt myös hienosti. Pelkäsin ja soimasin itseäni ihan aiheellisesti tuosta alkuraskauden ryyppäämisestä, mutta eipä tuo pämppääminen mihinkään vaikuttanut.

Vierailija
22/30 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti se alkio saa äidistään kaiken ravinnon ja välillä valitettavasti muutakin koko raskauden ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikest se on ihan normaalii. Mä söin allergialääkkeitä sen 7 ekaa viikkoo ku en tienny raskaudesta. Mä uskon et just pitempään jos käyttäis alkoholii tai jotain niin sit vois jo vaikuttaa.

Vierailija
24/30 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä ennen raskaaksi tuloa, paljon alkoholia?

Olin kova biilettämään

Vierailija
25/30 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te?

Vierailija
26/30 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskausviikko on edelliset menkat jotka sulla viimeksi tuli.

Tokalla viikolla ei tapahdu mitään.

Kolmannella viikolla alkaa munasolu irtoilemaan.

Neljännellä viikolla munasolu kiinnittyy ja saat positiivisen raskaustestin tehtyä koska menkat ei ala.

Tässä vaiheessa ei ole kuin murole: pieni jakautunut solurykelmä joka ravinnokseen kehittää ruskuaispussin ja käyttää tätä kunnes istukka valmis. Sen jälkeen äidin verenkierrolla on vaikutus lapseen.

Mutta koska ihmiskokeet raskaana oleville on epäeettisiä ja täysin väärin niin voidaan vertailla raskaana olevien kertomuksia alkoholin käytöstä milläkin viikolla ja verrata tuloksia eläinkokeissa saatuihin testituloksiin.

Alkoholi tekee vammoja sikiölle mutta koska ei tiedetä mikä on yksilön sieto alkoholille (voiko lopettaa yhden jälkeen juomisen) ja juoko henkilö miten usein tuon yhden (päivittäin yksi on viikossa 7 joka on suuri määrä) niin lähdetään siitä että "vähän on ok mutta tämä tosi varovasti".

Jos olisin hoitoalalla töissä niin en kehtaisi sanoa että vähänkään on ok koska henkilö jolle tämän sanoo saattaa lipsahtaa juomaan vähän liikaa ja vähän liian usein.

Vierailija
27/30 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon ikäinen alkio, siis n rv4 kiinnittyy kohtuun ja alkaa saada heti ravinnon ja muut aineet äidistään. Istukka alkaa kehittyä ja myös toimia heti siinä samalla kun edelleen kasvaa.

Vierailija
28/30 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join todella paljon ennen Rv4.

Voiko tämä vaikuttaa

Vierailija
29/30 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv neljä alkio on kohdussa kiinni ja silloin viimeistäänkin saan äidistään kaiken ravinnon ja muutkin aineet. Jollakin tavoinhan se munasolu ravintonsa saa jo aikaisemminkin. Todennäköisesti raskaus olisi noin aikaisessa vaiheessa keskeytynyt tai oikeastaan ei olisi kunnolla alkanutkaan liiallisen alkoholin takia. Mutta kukaan ei tiedä varmuudella.

Vierailija
30/30 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uä? vai mistä?