Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä IHMEEN tavalla työtä muka voi saada?

Vierailija
01.11.2005 |

Hainpa äskettäin työtä, jonka olisin voinut hallita aivan hyvin. Nyt sieltä tuli tieto, että henkilö on valittu ja hakijoita oli ollut lähes 200, suurin osa korkeasti koulutettuja, kielitaitoisia ja muutenkin ansioituneita. Eli sellaisia kuin minä. Tämä on aivan naurettavaa. Ei OLE mahdollista saada työtä, jos kilpailu on näin kovaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaatii vain kestävyyttä, kestävyyttä ja kestävyyttä.

Itse olin 11kk työtön. Työkokemusta 9v. Korkeakoulututkinto. Hyvä kielitaito. Hakemuksia 102. Haastatteluja 15. Kuudestoista tärppäsi. Hakijoita tuohon työhön oli 204. Aloitan työt ensi maanantaina.

Vierailija
2/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kolmonen! Niinpä, kunpa vain jaksaisi olla sitkeä eikä luovuttaa.

Ei-ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onnittelut kolmonen! Niinpä, kunpa vain jaksaisi olla sitkeä eikä luovuttaa.

Ei-ap.

Oma itsearvontunne rupesi olemaan jo aika pohjamudissa pitkän työttömyyden jälkeen ja parisuhteeseenkin rupesi työttömyys vaikuttamaan kun pidin itseäni ihan nollana joka ei onnistu missään. Olin jo kateellinen melkein mistä vaan miehelleni joka sai olla töissä. Pitkistä päivistä....työtovereista....pikkujouluista....kokouksista....ylityökorvauksista...

Kolmonen

Vierailija
4/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä koulutus on elektroniikan (DI)-insinööri parin vuoden suunnittelukokemuksella tai muu sopiva koulutus ja avoin mieli uuden oppimiseen (myyntihommat)

Vierailija
5/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kun ei voi valitettavasti olla niitä managereja ja päälliköitä, tarvitaan myös siivoojia jne. Enkä tarkoita että ei-omaa ammattia vastaavia töitä tulisi tehdä vuositolkulla, parempi kuitenkin työ kuin pelkkä kotona vetelehtiminen ja passivoituminen, nimim. kokemusta on!

Tsemppiä työnhakuun!

Vierailija
6/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[size=8][color=pink]ONNEA!

Vierailija
7/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikki kun ei voi valitettavasti olla niitä managereja ja päälliköitä, tarvitaan myös siivoojia jne. Enkä tarkoita että ei-omaa ammattia vastaavia töitä tulisi tehdä vuositolkulla, parempi kuitenkin työ kuin pelkkä kotona vetelehtiminen ja passivoituminen, nimim. kokemusta on!

Tsemppiä työnhakuun!

Vierailija
8/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikki kun ei voi valitettavasti olla niitä managereja ja päälliköitä, tarvitaan myös siivoojia jne.

Aivan, siivoojia tarvitaan. Nyt vaan on niin, ettei ole siivoojan koulutusta eikä työkokemusta! Vai luokitteletko sinä siivoamisen työksi, johon pystyy kuka vaan? Etkö arvosta ammattitaitoisia siivoojia?

Hitto, mua ärsyttää ammattisiivoojien puolesta tuollaiset kommentit! >:(

Vierailija
9/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja voin sanoa että pitkällä työkokemuksella ja korkeakoulututkinnolla on ihan turha koittaa saada mitään hanttihommia. Itse yritin tuona pitkänä työttömyysaikani saada mm seuraavia paikkoja että saisi tehdä edes jotain työtä kun meni hermo:

- siivooja

- puhelinhaastattelija

- kaupan myyjä/apulainen

- toimistoavustaja

jne jne.

Yhteenkään en päässyt edes haastatteluun ja kun soitin perään niin vastaus oli aina vakio: " Kun sinulla on jo niin tuota kokemusta ja koulutuskin valmiina niin et sinä meillä viihtyisi pitkään - haluamme töihin jonkun sellaisen joka on valmis sitoutumaan pitempään" .

Kolmonen

Vierailija
10/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka hyvät työllisyysnäkymät on jne. Ettei sitten useiden vuosien lukemisen jälkeen huomaa olevansa kortistolainen... :/

Vierailija
11/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Akateeminen ei niin vain pääse vaatimattomampiin tehtäviin, vaikka haluaisi. Siivouksesta en tiedä, mutta kaikenlaisia assistentin paikkoja olen hakenut enkä ole ikinä päässyt haastatteluun. Ylikoulutus on suuri taakka ja virhe, vaikka sitä ei yliopistoon pyrkiessä kukaan kerro.

Noista ei-omaa-ammattia vastaavista töistä: minäkin uskoin ennen, että on viisainta mennä työelämään tekemään _jotain_, ja sitten sieltäkäsin pyrkiä kohti enemmän itselle sopivia tehtäviä. Tämä usko on todella kostautunut. Kun työkokemusta on tasan siitä ei-omasta ammatista, MITÄÄN MUUTA EI KOSKAAN SAA koska kokemusta ei ole. Olen jopa hankkinut uuden koulutuksen, mutta silti näyttää että jos haluan jotain työtä tehdä, on pakko hakeutua taas siihen ei-omaan työhön, johon ensimmäisenä valmistumisen jälkeen tulin menneeksi.

Ap

Vierailija
12/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aivan, siivoojia tarvitaan. Nyt vaan on niin, ettei ole siivoojan koulutusta eikä työkokemusta! Vai luokitteletko sinä siivoamisen työksi, johon pystyy kuka vaan? Etkö arvosta ammattitaitoisia siivoojia?

Hitto, mua ärsyttää ammattisiivoojien puolesta tuollaiset kommentit! >:(

Pointtini oli se, että niitä töitä löytyy ihan varmasti joka niitä jaksaa tehdä, oli se sitten siivousta, vanhusten " talkkarina" olemista, roskakuskin apupojan tehtävien suorittamista, aitojen maalausta, risusavottaa, teiden lakaisua, soskuauton ajamista jne.

Uskoisinpa että useimmiten ne kotiin maksettavat avustukset on vain sitä luokkaa, että töihin lähteminen ei juuri houkuta... :/

Vierailija
13/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuinka hyvät työllisyysnäkymät on jne. Ettei sitten useiden vuosien lukemisen jälkeen huomaa olevansa kortistolainen... :/

Vierailija
14/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Uskoisinpa että useimmiten ne kotiin maksettavat avustukset on vain sitä luokkaa, että töihin lähteminen ei juuri houkuta... :/

Mitkä ihmeen avustukset? Herää jo harhoistasi, pahvi. Ei minulle ainakaan makseta mitään muuta kuin lapsilisää.

ap

Vierailija
15/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, en tiedä miten nykyään menee noi tukisydeemit ja muut, mutta silloin kun itse olin lasten kanssa kotona, niin sain kodinhoidontuen tai sitten työttymyyskorvauksen. Nykyään kotiäideillekö ei makseta mitään...?

Vierailija
16/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 31v enkä ole koskaan saanut muita kuin lyhyitä, määrä-aikaisia töitä. että kyllä onnetonta on:(

Vierailija
17/17 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työttömän pitäisi ottaa vastaan ihan mikä tahansa työ. Esim. ravintola-alalle olisi avoimia paikkoja, mutta olen sitäkin muinoin kokeillut joten tiedän, etten sovellu siihen. Kenen etu se olisi, että väkisin painaisin duunia, josta en nauti vähääkään? Asiakkaat kyllä huomaavat, jos asiakaspalvelija on täysin tympääntynyt työhönsä ja äänestävät jaloillaan. Kauankohan työnantaja sellaista työntekijää katselee?

Olenko siis nirso, jos en hae työtä, josta tiedän, ettei se todellakaan sovi minulle?

Muutoin haen kyllä useammanlaista työtä. Ei tarvitse olla hieno ammattinimike eikä hyvä palkka. Ainakaan minun ansiosidonnainen päivärahani ei ole niin suuri, ettenkö huonommin palkatussakin työssä tienaisi paremmin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän