HIUSTENLÄHTÖ!? Kokemuksia?
Multa lähtee hiuksia ihan hirveesti!!?? Mistä voi johtua???
Tätä on jatkunut pari viikkoa ja muutenkin ohuet, hauraat hiukseni ovat ohentuneet entisestään.
Kamapaajille/muuten vaan asioista tietävile kysymys:
1. Mulla on ollut muutaman vuoden sinettipidennyksiä, nyt pari kertaa laitettu vain n. 1 pakan tuuhennus - voiko olla, että hiustenlähtö johtuu jossain määrin pidennysten käytöstä?
Mulla on kaiketi aika alhainen hemoglobiini ( 117 ) ja jonkin verran suolistovaivoja; turvotusta ( varsinkin maitotuotteista, mutta ylipäätään muutenkin ). Ei kuumeilua tms, enkä tunee itseäni mitenkään sairaaksi.
Kokemuksia? Neuvoja, mitä vois tehdä?
Kommentit (3)
Suosittelen raudan ja b-vitamiinin tehokuuria.
jonkin aikaa ihan hulluna tukkaa (sitä ei voi olla huomaamatta, sillä kun hiukset ovat pitkät niin tuntuu kuin sitä irtosiimaa olisi ihan kaikkialla) ilman mitään näkyvää syytä. Sitten se taas rauhoittuu. Kiinnitin tähän huomiota ensimmäisen kerran joskus lukioikäisenä, ja sitä on jatkunut sen jälkeen jo neljännesvuosisadan.
Parhaillaan on meneillään taas katokausi, ja jos uskoisin että tämä jatkuu ikuisesti niin olisin tosi huolissani siitä että jouluna kiilloittelisin varmaan jo kaljuani. Mutta en usko että tämä voi jatkua enää kovin paljon kauempaa.
ollu about puol vuotta sitten raskaana? Mulla hiustenlähtö johtuu hormoonien vaihteluista raskauden jälkeen ja tuntuu ettei loppua näy. Kuulemma ihan normaalia, kaikki kilpirauhasen arvot olivat kunnossa vaikka vieläkin epäilen, että testi oli virheellinen kun hiusten lähtöä on kestäny kohta jo 8 kk.