Kaveri valittaa valittamistaan, joutuu olemaan lasten kanssa kolmistaan koko viikon
kun miehensä on jossain. On kuuma ja on vaikeaa, joutuu tekemään kaiken yksin ja koirakin pitää hoitaa (ei tarvitse sentään lenkittää). Samaisella kaverilla käy äiti kylässä päivittäin olemassa lasten kanssa ja siivoilemassa, että kaveri pääsee harrastukseensa vaikka mies olisikin kotona. Lisäksi tätinsä auttaa lastenhoidossa. Kaverini on kotiäiti. Nyt minun pitäisi sitten vielä ottaa lapsiaan (1- ja 4-vuotiaat) että kaveri saisi levätä. Juu ei tuu kauppoja tällä kertaa, meillä on suunnitelmat tälle viikolle, on viimeinen lomaviikkoni ja kaveri tietää tämän.
Miksikö kerroin teille tämän? Olen kyllästynyt tuohon valittamiseen, aina on vaikeaa ja väsyttävää, mitään ei pysty tekemään. Muuten ihan mukava tyyppi mutta katselisi asioista joskus muutakin kun negatiiviset puolet. Ja siksikin halusin tämän tänne purkaa, etten olisi niin närkästynyt kaikesta vihjailusta ja syyllistämisestä kun en nyt häntä autakaan. Yritän kovasti tsempata häntä mutta senkin saa käännettyä niin etten minä ymmärrä kun olen vain yhden lapsen äiti.
Kiitos.
Kommentit (7)
jos sellainen ihminen valittaa kauheasti, joka kuitenkin saa apua. Pitäisi joskus miettiä, että isolla osalla ei ole niitä mummoja kovin helpolla apuun tulossa.
eräs mieheni sukulaisnainen, joka ei jaksa olla puolta tuntia lapsensa kanssa. Jo puolen tunnin päästä kuskaa lapsen jommalle kummalle mummolle tai perässä sinne, mihin mies meni. Ja kauhea huokailu ja valitus, kuinka mahdoton ja ärsyttävä lapsi on.
Keksii kaikkea mahdollista muuta menoa, ettei koskaan "ehdi" olla lapsen kanssa. Ja vaatii jatkuvasti, että mies lähtee lapsen kanssa viikonlopuksi mökille jne. Mieskään ei ole ihan paras hoitaja lapselle (ei oikein muista vahtia/ruokkia yms.,) mutta ottaa sentään lapsen mukaan ja jaksaa häntä.
eräs mieheni sukulaisnainen, joka ei jaksa olla puolta tuntia lapsensa kanssa. Jo puolen tunnin päästä kuskaa lapsen jommalle kummalle mummolle tai perässä sinne, mihin mies meni. Ja kauhea huokailu ja valitus, kuinka mahdoton ja ärsyttävä lapsi on.
Keksii kaikkea mahdollista muuta menoa, ettei koskaan "ehdi" olla lapsen kanssa. Ja vaatii jatkuvasti, että mies lähtee lapsen kanssa viikonlopuksi mökille jne. Mieskään ei ole ihan paras hoitaja lapselle (ei oikein muista vahtia/ruokkia yms.,) mutta ottaa sentään lapsen mukaan ja jaksaa häntä.
Kun lapsi oli vauva, mummo hoiti vauvaa käytännössä, kun isä oli töissä. Nykyäänkin, jos isällä on työmenoja, mummo hoitaa, ja äiti saattaa häipyä paikkakunnalta ihan muualle. Ja vanhempien on tietysti jatkuvasti päästävä viikonloppuja viettämään kahdestaan, joten lapsi tuntuu pitävän isovanhempiaan läheisempinä kuin omia vanhempiaan.
joutuu olemaan lastensa kanssa. Absurdi ajatus.
Mä olen kahden taaperon yh eikä apua ole oikeen mistään tarjolla. Olisin kyllä hyvinkin kiitollinen, jos olisi edes joskus mahdollista käydä jossakin tai levätä. Kyseinen äiti on taitanut oppia liian helppoon elämään.
vai jatkuvasti reissussa?
Mun mies on reissutyössä ja on viikot poissa. Se ON välillä todella raskasta. Mies kun ei ole samalla tavalla jakamassa asioita eikä arkea, mutta on silti pakko myös ottaa se mieskin huomioon. Eli pestä pyykit, laittaa ruoat, hoitaa sen miehen asiat arkisin kun hän ei itse ole paikalla jne,
Tosin itse en pyydä isovanhempien apua kovinkaan usein, lähinnä joskus jätän jomman kumman lapsista mummolaan jos toisella on lääkäri tms.ENKÄ todellakaan haaveile suuremmasta määrästä lapsia.
käske hänen muistaa se hetki, kun hän haaveilee kolmannesta lapsesta.