Antakaahan neuvoja
Mitä tekisin syksystä alkaen? Lapset 1v8kk ja 5v. Jatkanko hoitovapaata vai lähden takaisin paiskimaan hommia? Jos jatkan kotona, mitä virikettä 5v tytölle. Harrastaa tanssia ja kavereita tapaa lähes päivittäin itsenäisesti rivitalomme pihalla. Vienkö puolipäivä hoitoon?
Kommentit (8)
Ja jos sä et kaipaa takasin töihin. :)
Muuten samoilla linjoilla 2:n kanssa. Mitä isompi haluaa, onko kavereita myös loma-ajan ulkopuolella teidän naapurustossa?
aina kotihoidossa. Kavereita löytyy yleensä joka päivälle, joko aamu- tai iltapäivälle tuosta omalta pihalta, ovat aika tiivis porukka jo. Kummassakin mummolassa käy viikottain ja niissäkin löytyy leikki seuraa naapurin lapsista. Puistoissa ja kylissä käydään myös. Mietin vain riittääkö tuo tanssi harrastus, vai pitäisikö jotain muuta ottaa lisäksi. Kerhot olisivat yksi vaihtoehto, mutta minun on vaikea kuskata. Mies tekee epäsäännöllistä viikkoa ja tämä arjen pyöritys kaatuu aika lailla harteilleni.. Niin tyttö täytti juuri 5v.
Mun mielestä paras lahja, minkä oma äitini antoi, oli kotihoito veljen kanssa kotona. Ollaan tosi läheisiä edelleenkin (ikäero 3v) ja haluan sen tarjota myös omille lapsilleni.
Tietysti jos tyttö välttämättä oma-aloitteisesti haluaa hoitoon, olisi eri asia.
hän hoitoon ja vastaus on ollut myönteinen. Mutta tyttöhän ei tiedä millaista hoidossa on, kun ei siellä ole ollut, joten hän vastaa myöntyvästi ihan jo kiinnostuksen vuoksi. Ja noin yleensäkin ottaen hän on sosiaalinen ja helposti porukkaan menevä, sekä muut huomioiva leikeissä. Sikäli en itse koe tarvetta viedä hoitoon "oppimaan" näitä taitoja. Kyselin erään päiväkodin kautta kerhoista ja kun selvisi, että ne ovat suunnattu pienemmille, päiväkodin kautta heti ehdotettin puolipäivä hoitoa. Jotenkin yllätyin, koska olen ajatellut, että päiväkodin väki ei mielelllään "ottaisi" virikelapsia...
tekee tyylillään. Ole vain kotona, jos varaa on. Isommalle tuntuu löytyvän tekemistä, älä siitä huoli ja pienemmälle riittää aika äidin kanssa.
kyllä 5v nauttii myös äitinsä seurasta. Et sinä mitään pahaa tee lapsillesi heitä kotona hoitamalla.
Eikö normaali elämä ja olo maalaisjärjellä alatellen riitä?
Onko ollut hoidossa aiemmin vai kanssasi kotona?
Jos menossa eskariin vasta vuoden päästä syksyllä ja kaipaa itse kavereita sekä olisi mieluusti menossa puolipäivähoitoon, niin sitten vaan.
Kuuntelisin myös lasta, osaa tuon ikäinen jo jotain sanoa.