Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö asiakaspalvelijan teititellä?

Vierailija
25.07.2011 |

Jos pitää, niin ketä? Kaikkia vai keski-ikäisiä ja vanhuksia? Tänään kaupassa eräs nainen moitti myyjää kun ei teititellyt. Eräänä päivänä toisessa kaupassa toinen asiakas pahastui kun myyjä teititteli.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on että asiakaspalvelijan yleinen olemus ja puhetapa on asiallista, ei mielestäni ole tärkeää tuollaiset yksityiskohtaiset sanamuodot, sinä tai te.

Vierailija
2/8 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vaikea kysymys. Aikoinaan Stockalla ollessani nyrkkisääntö oli, että yli kolmikymppisiä teititellään tai sitten valitaan se puhuttelumuoto, mitä asiakas käyttää.

Nykyisin, kun itse olen 44-vuotias, tunnen oloni kauhean vanhaksi, jos minua teititellään (eli se hiukan loukkaa, vaikka kyse on kohteliaisuudesta). Sitten välillä olen aivan ihmeissäni, kun nuoret kassatytöt sinuttelee sellaisia 70-80-vuotiaita, mutta olen ajatellut, että he ovat kanta-asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykyään on myyjinä aika nuoria ihmisiä niin eivät he välttämättä edes ajattele että vanhempia pitäisi teititellä. varmaan tähän on jo totuttu joten en vanhanakaan ihmisenä rupeaisi vaatimaan teitittelyä.

Vierailija
4/8 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin teitittele vähän nuorempiakin niin tuntevat itsensä vanhaksi :D Vähän päälle kolmekymppisenä mua alettiin eka kerran teitittelemään. Kyllähän se silloin hämmensi, mutta enää en kiinnitä asiaan huomiota. M35

Vierailija
5/8 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia muita kuin selkeästi NUORIA asiakkaita (alle parikymppisiä). Meillä se on selkeä vaatimus eikä täällä kuulekaan sinuttelua kuin harvoin. Toki yritän sinutella asiakasta tämän niin halutessa mutta se on kyllä vaikeaa. Jostain ihmeen syystä jotkut kun jopa loukkaantuvat teitittelystä...

Itselläni särähtää todella pahasti korvaan jos nuori asiakaspalvelija sinuttelee iäkästä asiakasta.

Vierailija
6/8 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suhtaudu asiaan oikein mitenkään, teitittely/sinuttelu on molemmat OK, kunhan puhetyyli on muuten asiallinen.

Kun itse olin kaupan alalla töissä, teitittelystä ei annettu mitään ohjeita. En muista, miten itse toimin.

Vierailija
7/8 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunnella, kun nuoret mansikanmyyjäpimut torilla huikkailivat vanhoille rouville tyyliin "Heippa hei, mitäs sulle?"

Itse olin aikoinani pienessä ruokakaupassa töissä ja rajanveto oli kieltämättä vaikeaa. Joidenkin usein käyvien vanhustenkin kanssa tuli hyvin tutuksi ja teitittely tuntui hassulta, jotkut eivät edes halunneet heitä teititeltävän. Työikäisiä tutuksi tulleita naisia ei tullut juuri mieleen teititellä, vaan heidän kanssaan oli rennon tuttavallinen meininki.

Minua itseäni ei häiritse, jos joku tuntematon asiakaspalvelija teitittelee kaikkia asiakkaita, se ei saa minua tuntemaan itseäni vanhaksi tai mitään.

Vierailija
8/8 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakaspalvelussa (puhelinvaihde), teitittelin kaikkia asiakkaita. Parin selvästi teini-ikäisen tapauksen kohdalla jätin väliin, koska olisi ollut varmaan aika kiusallista asiakkaallekin...

Joku asiakas joskus vaivaantui teitittelystä, joten siirryin heidän kohdallaan sitten sinutteluun. Ei mitään ongelmaa, mua ei loukannut se, että joku tuli mieluummin sinutelluksi.