Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko inseminaatiolla plussanneilla myös suurempi riski kohdunulkoiseen raskauteen?

01.11.2005 |

Tämä asia on jotenkin alkanut nyt painaa mieltä, kun ei edes meinaa uskoa että tämä raskaus on totta. :) Muistan lukeneeni, että kohdunulkoisen riski kasvaa hedelmöityshoitoja läpikäyneillä. Selasin nettiä aiheesta, mutta siellä tämä riski mainitaan ivf-hoitojen kohdalla. Kun niissä voi alkio vaeltaa väärään paikkaan ja kiinnittyä sinne. Toki tiedän, että ainahan sellainen riski on olemassa, mutta onko se inseminaatiolla raskautuneilla suurempi kuin normaali raskaudessa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni inssissä kohdunulkoisen riski on samaa luokkaa kun luomutärpissäkin. IVF:n kohdunulkoisen riskiä kasvattaa se, että kohtuun laitetaan alkio, joka voi vaellella vielä ennen kiinnittymistä vaikka sinne munatorviin, mutta inssissähän hedelmöittyminen tapahtuu munatorvessa (tai sielläpäin), kuten " normaalisti" ja sieltä solumöykky sitten etsiytyy kiinnittymispaikkaan. Tämä on ihan mun maalaisjärjellä ajateltu eikä mitään tieteellistä tekstiä.

Miten te muuten päädyitte inssiin? Löytyikö teiltä mitään varsinaista syytä lapsettomuudelle? Itse olen tässä pohtinut inssin mahdollisuutta, sitä on meille julkiselta itse asiassa tarjottukin. Nyt syön clomeja. Meillä on yksi lapsi joka sai alkunsa ihan luomusti ja yritän nyt uskotella itselleni että kai se toisenkin on joskus mahdollista tärpätä. Meistä ei vikaa ole löytynyt, muuta kuin että ovulaatio ei tapahdu (ilmeisesti) joka kuussa. Onnistikos teitä jo ekassa inssissä?

Mukavaa masunkasvatusta!

Vierailija
2/3 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, Molly Jii!!! Kiva nähdä tällainen uutinen!

Mukavaa masunkasvatusta!:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hakeuduttiin lapsettomuushoitoihin ku oltiin yritelty vajaa vuosi. Mulla oli kierto vaihteleva ja pitkä. Ensin kokeiltiin clomeja neljä kiertoa, joista ei mitään apua muuta ku että kierto lyheni normaaliksi. Inssiin päädyttiin, koska mitään sen kummempaa syytä ei lapsettomuuteen löydetty. Epäiltiin vähän kohdunkaulan limaa, ku mut on laseroitu kerran. Vähän ennen ekaa inssiä löydettiin verikokeesta, että maitohormoni oli koholla. Normaaliarvo 1-500 ja mulla oli 755. Eli viime kiertoon söin clomejä, foolihappoa, piikitin kolme piikkiä + irrotuspiikin, söin Parlodeliä maitohormoniin ja tehtiin eka inssi. Ja heti ekasta tärppäsi, vaikken sitä voi vielä uskoakaan. :) Mahdollisuudethan per kerta on jotain 5-20 % luokkaa ja meillekin sanottiin monta kertaa, että eka kerralla ei yleensä onnistu. Suunnitelmissa oli tehdä kolme inssiä ja siirtyä sitten järeämpiin keinoihin. En tiedä sitten kumpi auttoi meitä enemmän; inssi vai maitohormonilääke. Voihan olla, että mun maitohormoniarvot ovat olleet koholla koko ajan ja nehän estää ovuloinnin, pidentää kiertoa ja voi estää kiinnittymisen. Pitää nyt vaan toivoa, että tämä plussa pysyy. Eka ultra olis 14.11. Eli 1 v ja 4 kuukautta siihen ensimmäiseen kahteen viivaan meni.

Tsemppiä teille molemmille! :)