Oma tyttö ja poika olleet sekaisin Norjan tapahtumien vuoksi:(
Heille on noussut eläviä muistikuvia Jokelan koulusurmapäivästä, kävivät siis kys koulua juuri silloin.
Ei enää jaksaisi, juuri kun alkanut olla valoisampaa eikä esim tuo 17v poika enää kärsi niin pahoista univaikeuksista (kömpi vielä loppukeväästä lähes joka yö viereemme nukkumaan tai valvoi huoneessaan) niin nyt sitten tämä, takapakkia mennään pahoin pelkään:(
Kommentit (8)
he jotenkin lähellä tuota Jokelan tapahtumaa?
Ovatko käyneet terapiassa? Ovat ilmeisen herkkiä persoonia tuommoisille tapahtumille vai reagoitteko itse vahvasti kyseisiin tapahtumiin ja lapset myötäelävät noita tunteita itse?
Mielestäni on erittäin haitallista varsinkin joillekin lapsille opettaa elämää pelon kautta kuten monet uskonnot tekevät. Loppujen lopuksi elämä hymyilee ja tuntuu uskomattoman hienolta juuri silloin kun on päässyt peloista.
Onko elämässä ylipäätään jotain pelottavaa?
Joka ei vielä sitä tajunnut, herää toivottavasti viimeistään nyt :-(
he jotenkin lähellä tuota Jokelan tapahtumaa? Ovatko käyneet terapiassa? Ovat ilmeisen herkkiä persoonia tuommoisille tapahtumille vai reagoitteko itse vahvasti kyseisiin tapahtumiin ja lapset myötäelävät noita tunteita itse? Mielestäni on erittäin haitallista varsinkin joillekin lapsille opettaa elämää pelon kautta kuten monet uskonnot tekevät. Loppujen lopuksi elämä hymyilee ja tuntuu uskomattoman hienolta juuri silloin kun on päässyt peloista. Onko elämässä ylipäätään jotain pelottavaa?
Voin vain kuvitella miten paha heillä on olla, koska itselleni nousee mieleen ennen kaikkea Myyrmannin pommi ja se millaista oli selvitä siitä kriisistä työyhteisössä. Siitä huolimatta, että osallisuuteni oli olla ammattilaisena muiden joukossa.
Saimme kriisiterapiaa ja tarkkailimme toistemme toipumista, se työ oli hidasta selviämistä yli. Ihan kaikesta ei kuitenkaan pääse koskaan eroon. Ihan kuin sieluun olisi jäänyt muistijälki pahasta olosta.
Toipuminen järkyttävästä tapahtumasta kestää vuosia. :(
Ap kirjoittaa, että lapset olivat kyseisessä koulussa oppilaina.
Eurooppalainen rauhan aika on ohi. Joka ei vielä sitä tajunnut, herää toivottavasti viimeistään nyt :-(
niin rauhan aika on ohi -älä höpsi.
Ei yksi psykopaatti ole kuin yksi ainoa psykopaatti.
Eikö esim. Euroopan rahoituskriisin ratkominen ole esimerkki siitä että ongelmat ratkotaan ja vastuuta kannetaan yhdessä...
murhenäytelmissä, joutuvat elää tapahtumat nyt uudelleen. Surulliosta, ei niistä pääse koskaan eroon.