Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutista vieroitus menossa...

Vierailija
22.07.2011 |

ja lapsi itkenyt sängyssään jo puoli tuntia :( iät ja ajat jo nukahtanut saman tien kun kiikutettu sänkyyn eli nyt taitaa olla vaikeet ajat edessä. Toivottavasti mukautuu tähän yhtä helposti kuin muihinkin oppimiinsa asioihin eli todella nopeasti.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana iltana 2,5 tuntia itkua ja raivoamista. Siitä sitten illasta toiseen itku väheni ja viikon päästä nukkui ilman tuttia.

Tsemppiä!

Vierailija
2/13 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silittää ja paijata hieman. Olla lähellä eikä antaa yksin huutaa.

Aika raaka olet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt siellä jo lukuisia kertoja lohduttamassa että ole hyvä ihminen ihan huoleti.

Vierailija
4/13 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jaksuja sinne!vaikka rankkaa on niin se helpottaa ;) meillä meni pojan kanssa tutista luopuminen helposti..saas nähä tää tyttö sit kun pitää tutti heivata :/

Vierailija
5/13 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kertoo että lapsi itkee sängyssä niin joku saa aivopierun ja olettaa että lasta ei ole käytä paijaamassa...huoh!

Vierailija
6/13 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut rankkojakin aikoja (lapsi aina rinnalla), mutta eipä kaduta yhtään :)

Esikoinen söi tuttia ja oli inhottava opettaa se pois siitä (tosin vasta aika vanhana, niin että jo keskusteliin tuota tuttiasiasta).

Kuulemma auttaa, kun katkasee tutin pään ja antaa lapselle. Semmosta ei ole kiva imeä, mutta saapahan tuttinsa kumminkin...

Vierailija
7/13 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole sitä ratkaisua katunut. Esikoinen luopui tutista helposti toinen hylkäsi sen itse ja uskon että tämä kolmaskin on siskonsa tapaan helppo tapaus. Meille tutti ollut niin arkea helpottava asia koko vauva-ja taaperoajan ...nyt lapsi nukkuu jo ei itke enää :) t. ap

Vierailija
8/13 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän sitä ennen on muksut saatu hiljaseks kun ei oo ollu tuttia mitä tunkea suuhun että muksu pysyy hiljasena.:DMeillä ei ykskään muksu oo tarvinu.Tissin laitoin suuhun kun huusivat pienenä vauvana.Eipä oo ollu kyllä korvatulehduksiakaan.Ja yks tappelun aihe vähemmän

kun ei tarvi tutista tapella.

Vierailija
9/13 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta kysyn, lapsi ei vielä siinä iässä.

Vierailija
10/13 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen suu ja hampaat mene piloille...itse olen saanut lussuttaa lapsena tuttia vielä 4-5v kun "halusin" ja sillä seurauksella että rautaa suussa monta vuotta elämästä.

Vierailija
11/13 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen suu ja hampaat mene piloille...itse olen saanut lussuttaa lapsena tuttia vielä 4-5v kun "halusin" ja sillä seurauksella että rautaa suussa monta vuotta elämästä.

sitten taas toisaalta, minut vieroitettiin tutista aikoinaan liian aikaisin jonka takia aloin imemään peukaloa ja eihän siitä mitään hyvää seurannut.

Vierailija
12/13 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhun laitettiin tissi. Tissi tai tutti... Jotain siellä suussa nyt kuitenkin on, että imemistarve saadaan lapsella tyydytettyä. Kyllähän teilläkin varmaan lapset on aikanaan vierotettu rinnasta? Ja nykyään jo suositellaan tutin käyttämistä, koska sen on todettu vähentävän artikulaatiovirheitä suun lihasten parantuessa tuttia imiessä. Tietenkin tuttia ei pidä antaa lapsen syödä vuosikausia. Tuo kaksi vuotta on suositus, johon mennessä tutista olisi hyvä päästä irti.

Millähän sitä ennen on muksut saatu hiljaseks kun ei oo ollu tuttia mitä tunkea suuhun että muksu pysyy hiljasena.:DMeillä ei ykskään muksu oo tarvinu.Tissin laitoin suuhun kun huusivat pienenä vauvana.Eipä oo ollu kyllä korvatulehduksiakaan.Ja yks tappelun aihe vähemmän

kun ei tarvi tutista tapella.

Vierailija
13/13 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään jo suositellaan tutin käyttämistä, koska sen on todettu vähentävän artikulaatiovirheitä suun lihasten parantuessa tuttia imiessä.

No ilmankos meidän 1,5-vuotiaan artikulointia ihmetellään mihin vain mennään (puhuu tosi hyvin ikäisekseen). ;)

Minä annoin lapselle tutin, kun luin sen vähentävän riskiä kätkytkuolemaan (tästä tutkimuksia). On kyllä aina saanut syötä sitä vain unille mennessä.

Myönnän, että olisi kannattanut varmaan vieroittaa jo aiemmin, mutta laiskuuttani en sitä tehnyt ja nyt tutistya tullut pojalle jo vähän liiankin tärkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan