Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiysloman/vapaan pituus???

Vierailija
19.07.2011 |

Eli mietin tässä, että mikä olisi hyvä pituus äitiyslomalle, jos taloudellinen tilanne ei olisi niin tiukka?

Ajattelin aiemmin, että n.3kk olisi ehkä hyvä? Mutta ensisynnyttäjänähän mitään ei kannata ihan täysin lukkoon lyödä...

Anoppini toimesta aloin asiaa pohtimaan uudelleen sillä hän kertoi olleensa kahden ensimmäisen tenavan saadessaan n.2kk äitiyslomalla ja piti sitä liian lyhyenä aikana mm. imettämisen takia. Kolmannen lapsen kohdalla oli mahdollisuus pitää 7kk ja oli tyytyväinen. En ole anopilleni kertonut omista aikeistani kauan aion lomaa pitää ja nyt tuntuukin että olen miettinyt äitiysloman liian lyhyeksi?

Olisiko muita jo yhtä kokeneita kuin anoppini kertomaan mitä mieltä ovat pituudesta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään provo. Hoitopaikka olisi valmiina ja työtä 8h päivässä. On niin pienet rahat, että hyvä jos riittää vuokraan.

Siksi halusinkin kokeneemmilta tietoa tästä asiasta, kun tämä on ensimmäinen lapseni. Ainahan asioita voi sumplia, että pärjää, mutta en tieten tahtoen halua tehdä mitään peruuttamatonta, mitä se nyt sitten onkaan?

Vierailija
2/4 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli jos asut Suomessa ja sinä tai lapsen isä olette kotona lasta hoitamassa, tulot eivät vielä edes kovin paljoa tipu. Niin että tuskin taloudellisista syistä kannattaa tuota noin yhdeksää kuukautta vähempää kotona olla. Kelan sivuilta kannattaa etsiä tietoa tuista ennemmin kuin täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysloma alko 30 päivää ennen laskettua päivää, ja synnytyksen jälkeen mä ainakin olin äitiyslomalla + vanhempainvapaalla 9kk. Mä tosin jäin hoitovapaalle ja oon kotona 3v.

mut siis miks noin vähän oisit? oonko mä tyhmä ja tää onkin provo?

Vierailija
4/4 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hoitaa lapsesi, kun palaat töihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi