Miksi mietin oman lapseni pois antamista?
lapsi kohta kohta 2v joka on aivan ihana rakkauspakkaus
Kommentit (20)
no luulen että joku muu voisi antaa lapselleni enemmän kuin minä.
...että kukaan muu ei voi olla lapsellesi sinä.
Oletko masentunut, uupunut, väsynyt? Onko elämässä asiat hyvin vai missä vika?
on siis huolia..
kotona on käynyt perhetyöntekiä mutta ei niistä ole apua.
ja joo haluan enemmän aikaa itelleni ja olla yksin.
se ärsyttää ku mies jätti ni se saa mennä mutta mä suren kotona lapsen kanssa
jos vain ois parempi muualla...ehkä en mietä tätä järkevästi
että vain pieni osa huostaan otoista on tahdonvastaisia. Suurimmassa osassa vanhemmat itse sitä ehdottaa ja luopuvat lapsestaan ilman taistelua.
jos kysyisit sossuilta mahdollisuutta sellaiseen viikonloppusijoitukseen, jos sulla ei ole ketään, joka joskus hoitaisi lasta?
Esim. kerran kuussa lapsi menisi sijaisvanhemmille viikonlopuksi ja sä saisit hengähtää?
Voit itse ehdottaa perhetyöntekijälle jos olisi mahdollista saada lapsi vaikka joka toinen vkl sijaisperheeseen. Niin saisit itse kerättyä voimia ja saisit myös omaa aikaa.
ja saada positiivisempaa halua elämään. Ja omaa aikaa tarvitset myös. Tapaako isä lastaan ollenkaan?
enemmän aikaa itelleni ja olla yksin.
se ärsyttää ku mies jätti ni se saa mennä mutta mä suren kotona lapsen kanssa
jos vain ois parempi muualla...ehkä en mietä tätä järkevästi
Sulla taitaa olla nyt tosi vaikea elämäntilanne ja sinä et tosiaankaan ole kunnossa. Jos ei jaksa huolehtia edes itsestään ja omasta jaksamisestaan, voi pienestä lapsesta huolehtiminen tuntua ylivoimaiselta taakalta.
Paras apusi on nyt se perhetyöntekijä tai neuvola. Sano suoraan, että sinulla loppuu jaksaminen, jos et saa huilitaukoa. Lapsesi voisi päästä esim. tukiperheeseen yhtenä viikonloppuna kuukaudessa tai hänelle voisi hommata osa-aikaisen päivähoitopaikan. Perhetyöntekijä osaa auttaa sinua käytännön asioissa ja hänellä voi olla tietoa oman alueesi palveluista.
Ajatuksesi ovat ihan normaaleja tuollaisessa tilanteessa, mutta tärkeintä on että alat toimia olosi parantamiseksi, jotta sekä sinulla että lapsella on hyvä olla. Sinä olet lapsesi ainoa äiti.
miten jaksan olla lapsen kanssa jos lapsi on yhen vkl jossakin. viikot tuntuu tosi raskaalta
mutta sossu ei kylläkään siitä tykkään..
miehellä huumetausta
Lapsi voidaan sijoittaa ilman huostaan ottoa muutamaksi päiväksi tai pidemmäksi aikaan. Saat lasta kuitenkin "kotilomille" halutessasi.
no juu en kai nyt kokonaan halua lapsesta luopua mutta haluaisin vähän saada aikaa kunnostaa itseni ja huolehtia pelkästä itsestäni.
en halua että lapsi kärsii
Että tuleevat selvittämään asioita kanssasi. Tarviit tukea noin pienen kanssa. Isälle et voi antaa. Tukiperhe jossa lapsi olis säännöllisesti vois toimia ja jaksaisit paremmin. Onko laps päivähoidossa?
Lapsi menee tavalliseen perheeseen, joka toimii ns. kriisisijoitusperheenä eli ei laitokseen.
Yhdessä perheen ja sossun kanssa sovitte tapaamiset. Jos tilanne kotona on hankala voi äiti/vanhemmat tavata lasta kriisiperheessä. Ap:n tapauksessa ei varmasti näin vakavasta ole kyse vaan saat lapsen kotiin sovitusti esim. viikonlopuiksi.
kiitos paljon ihanat! huomenna tuleekin perhetyöntekiä että avaan suuni.. oon houono puhumaan tästä tilasta muille.
Päivähoito olis sitten paras ratkaisu?
...että vain pieni osa huostaan otoista on tahdonvastaisia. Suurimmassa osassa vanhemmat itse sitä ehdottaa ja luopuvat lapsestaan ilman taistelua...
Suurin osa bio-vanhemmista pitää kynsin hampain kiinni lapsestaan vaikka ei olisi mitään edellytyksiä häntä hoitaa. Hyvin pieni osa antaa lapsen pois sovinnolla. Jos asiat lisivat niin kuin sanoit, ei kriisi sijoituksia tarvitsisi jatkaa jopa vuotta vaan lapsi pääsisi nopeammin pysyvään sijaisperheeseen. Bio-vanhemmat tekevät siis kaikkensa (jopa tahtomattaan), että lapsen olo tehtäisiin mahdollisimman hankalaksi.
Se on siis sellainen, jossa lapsi tutustumisen jälkeen käy esim. yhden viikonlopun kuukaudessa.
Sieltä voit nro 21 katsoa ihan virallista tietoa vastentahtoisten huostaanottojen määrästä suhteessa kaikkiin huostaanottoihin.
Ja ap:n lapsen kohdallahan ei ole kysymys huostaanotosta vaan avohuollon tukitoimenpiteestä.
ja kykene häntä kasvattamaan?