Miksi kylään tullessa ei takkia voi jättää naulakkoon?
Onko sinulla kokemusta siitä,että vieraat laittavat takkinsa aina ruokapöydän tuolin selustalle, sohvalle tai jonnekin muulle tuolille, mutta eteiseen sitä ei voi jättää millään, vaikka miten kehottaisi.
Kommentit (21)
no ehkä voisi olla siinä ovella vastaanottamassa vieraita ja laittaa ne takit ja hupparit naulakkoon? Eikö tuo ole ihan normaali käytäntö?
Ja se on todella ärsyttävää. Eikö nyt normaali-ihmiset jätä takkinsa naulaukkoon...! Ihan kuin meillä ei olisi naulakoita. No joo, ovat kyllä peilikaapin takana, mutta silti. Pitäisi varmaan ohjeistaa paremmin :)
vieraat ei ota takkia pois ollenkaan. Tulee sellainen olo, että näinkö kiire meiltä on pois.
että isäntä/emäntä ottaa takit ovella ja laittaa naulakkoon. Ei niitä itse tarvitse laittaa. Jos ei mua ole ovella kukaan vastaanottamassa, niin varmasti heitän takkini mihin nyt vaan sattuu ja oletan, että isäntäväki sen siitä naulakkoon laittaa.
vaan sanoin painokkaasti, että hupparit voi laittaa eteisen naulakkoon (vaikka luulisi sen olevan sanomattakin selvää). Huomasin kuitenkin hetken päästä kaikkien hupparit ruokapöydän tuolien selkämyksellä.
että isäntä/emäntä ottaa takit ovella ja laittaa naulakkoon. Ei niitä itse tarvitse laittaa. Jos ei mua ole ovella kukaan vastaanottamassa, niin varmasti heitän takkini mihin nyt vaan sattuu ja oletan, että isäntäväki sen siitä naulakkoon laittaa.
hän perustelee sitä sillä, että takki likaantuu. Kuitenkin meillä on aina runsaasti tehty tilaa hänenkin takkiaan varten.
Ei ainakaan Suomessa ole tällainen tapa
Ja mulla on laaja tuttavapiiri, että kokemusta on. Lähes joka paikassa isäntäväki ottaa takit vastaan.
Olen tuo veljeni vaimosta kirjoittanut. Meillä käy paljon ystvä vieraita jotka tulevat rennosti vaikka takaovesta. Ei käyttäydytä muutenkaan etiketin mukaisesti läheisten vieraillessa. Onneksi meillä ei pönötetä! Joskus jopa lapset juoksevat innoissaan avamaan oven eikä todellakaan ojentele henkareita mummeille, kummeille yms. Minä saatan jopa olla tulematta ovelle. Olen varmaan täysi moukka :)
Ei ainakaan Suomessa ole tällainen tapa
joka aina ojentaa henkarin ja laittaa takit senjälkeen kaappiin tai naulakkoon ja ihan suomessa asun
ei vieraat ala toisten kaappien ovia aukomaan.
Suomessakin ON tapana ottaa vierailta ovella takit. Jos on takki, annan sen. Neuletta pidän kylmällä ilmallla ja tälllöin pidän sen mielelläni vielä puolisen tuntia päällä, koska jatkan palelua vielä sisällä. En sitä sitten lähde erikseen pois laittamaan.
Tuossa aikaisemmin tulikin hyvä pointti, jos eteisen vaatekaapit ovat kiinni ei niitä lähdetä availemaan, tuntuisi tonkimiselta.
Meillä ei ole vieraille naulakkoa (vielä) niin ei ole muuta vaihtoehtoa. :D
ja kyseessä on takki, mikä tosiaan riisutaan päältä samantien.
niin en ala eteisessä aukomaan kaappeja miettien, mikä niistä on tarkoitettu vieraitten takeille. Aika useinhan tilanne on se, että vieras jätetään siihen eteiseen yksin ja sitä joutuu epätoivoissaan arpomaan nojn 10 oven kanssa, että missä ehkä olisi naulakko. Joskus se on kivasti piilotettu kodinhoitohuoneen puolelle!
Meillä ei kukaan kanniskele takkiaan eteishallia edemmäs, koska siinä on selkeä ja näkyvä paikka takeille. Sen nimi on avonaulakko.
munkin mielestä on ihan normaali tapa ottaa kyläilijät vastaan ja tervehtiä. Samalla ne takit tulee siinä otettua pois.
Jos ei halua ottaa kyläilijöitä vastaan, niin sitten ei kai tarvitse loukkaantua myöskään siitä, että kyläilijät tuovat takit sohvan nurkalle.
Jossain kyläpaikoissa naulakko on niin täynnä, että sinne ei saa millään tungettua omaa takkiaan. Tai tarjolla on pelkkiä koukkuja, ei henkareita, ja kaikki takit eivät oikein pysy koukuissa. On myös vähän kiusallista, jos naulakko on ovien takana, tuntuu tosiaan, kuin menisi penkomaan toisen kaappeja.
Vähänkin vieraammissa paikoissa minustakin isäntäväen kuuluu aina laittaa takit henkariin.
miksi aina itse jätän sen jonnekin ihan muualle. Itseäkin joskus ärsyttää, mutta kai kaverit sen pystyy kestää...
En tiedä miksi toimin näin, ehkä koen naulakon jotenkin vaivalloiseksi alitajuisesti...
Jossain kyläpaikoissa naulakko on niin täynnä, että sinne ei saa millään tungettua omaa takkiaan. Tai tarjolla on pelkkiä koukkuja, ei henkareita, ja kaikki takit eivät oikein pysy koukuissa.
Miten vaikeaa olisi vähän siivota sitä naulakkoa kun tietää että vieraita on tulossa???
Veljeni vaimo kasaa perheensä hupparit & villatakit tms. aina sohvan selkänojalle. Kiva siinä sitten istuskella. Ja itsehän hän aina menee siihen sohvan toiseen päähän jossa hupparit eivät ole.
Takit hän kyllä yleensä jättää naulakkoon.