6-vuotiaalle uusi polkupyörä -vaihteet vai ei!?
Nyt helppiä av-raati:
Just 6-v täyttävä tyttö tarvitsee uuden polkupyörän. No, rengaskoko lienee 20" mut useissa näissä pyörissä on jo kolme vaihdetta.
Itse olen vähän sillä linjalla että vaihteita ei vielä tarvittaisi, mutta miten on: osaako omat kuusivuotiaanne jo ajaa vaihdepyörillä?
Kommentit (12)
pyöräily on siten paljon mukavampaa. Kyllä 6-v. jo osaa vaihtaa vaihteita.
sai 3-vaihteisin lahjaksi.
Osaa ajaa = vaihtaa.
vaihteita 7 ja hyvin on mennyt. On innostunut pyöräilystä vaihteiden myötä ihan uudella tavalla.
Vaihtaminen sujuu hyvin. Samoin jarrujen käyttö. Pyörässä on vain käsijarrut.
Me asumme Helsingissä kantakaupungissa ja pian 6v ja 7v lapset ajavat vain muutaman kilometrin matkoja. Heille en näissä olosuhteissa ostaisi vaihdepyörää enkä käsijarrullista pyörää, kun liikenteessä on niin paljon muutakin huomioitavaa ja pysähdyksiä tulee lähes joka korttelin kulmassa.
Jonkin verran tulee pidempiäkin matkoja pyöräiltyä mm. keskuspuistossa.
Mä alan sittenkin kallistua vaihteiden kannalle, hyviä perusteluja tuli niiden puolesta.
Kiitos jälleen av-raati, täältä kyllä saa vastauksen ihan mihinkä kysymykseen vaan! =)
Jonkin verran tulee pidempiäkin matkoja pyöräiltyä mm. keskuspuistossa.
Mä alan sittenkin kallistua vaihteiden kannalle, hyviä perusteluja tuli niiden puolesta.
Kiitos jälleen av-raati, täältä kyllä saa vastauksen ihan mihinkä kysymykseen vaan! =)
Ja siis olin ap...
että mun mielestä 6-vuotiaan pyörässä pitää olla myös jalkajarrut. Ihan turvallisuus syistä. Vaihdepyöriä jalkajarruilla löytyy myös hyvin.
- ohis
että mun mielestä 6-vuotiaan pyörässä pitää olla myös jalkajarrut. Ihan turvallisuus syistä. Vaihdepyöriä jalkajarruilla löytyy myös hyvin.
- ohis
AP
Toivon, että pärjää sillä ja sitten seuraava kunnon vaihteilla.
kaksosille vaihteita. Tosiaan liikenteessä on niin paljon muuta tärkeämpääkin huomioitavaa kuin vaihteet. Lapset eivät edes tiedä mitä vaihteet ovat, joten ne tuntuvat aivan todella turhalta ja ehkä jopa haitallisilta.
Ostimme 7-vuotiaalle vielä vaihteettoman. seuraava sitten vaihteellinen parin vuodenpäästä. Pieniä vielä tuon ikäiset.
lapsi täyttää syksyllä 6. Uskon että oppi käyttämään vaihteita. Meillä päin on paljon mäkiä, joten uskon että vaihteista on hyötyä.