Mä en jaksa... töissä minua tarvitaan koko ajan, ja kun tulen kotiin, sama jatkuu
ja mua ärsyttää myös se että kun päivän on ihmisten keskellä (vaikka tykkäänkin työstä ihmisten parissa!) niin jotenkin ei enää jaksaisi kotona työpäivän jälkeen sitä.
Siis että lapset nujakoivat, metelöivät, vaativat huomiota.
Aivan totaalisen poikki olen niinä päivinä, kun työpäivän jälkeen pitää vielä lähteä jonnekin kyläilemään. Silloin olen vaan väsynyt, äkäinen, stressaantunut ja turhautunut, kun olen sitten viimein kotona perheeni parissa.
(ystävien tapaamiset olen vähentänyt jo niin vähiin kun vaan voi menettämättä parhaimpia ystäviäni, ne vähemmän hyvät kaverit ovat jo jääneet)
Ja sitten tunnen kauheaa syyllisyyttä siitä etten jaksa paremmin.
Mutta mitäpä tällekään tekee. Töissä on käytävä, alaa olen jo kerran vaihtanut ja kolmatta kertaa en sitä enää tee, perhettä "pitää"/saa jaksaa vielä monta vuotta ja sitten kun lapset ovat isoja, tiedän että todennäköisesti vaan suren niitä menneitä vuosia, kun en jaksanut olla lapsilleni läsnä ja heille ystävällinen ja jaksava, ja nauttia heidän seurastaan.. vaan että vaan äkäilin ja olin väsynyt ja sulkeuduin makkariin yksinäni ja jätin lapset tappelemaan itsekseen/isänsä kanssa muualle huusholliin.
Olenpa mäkin hyvä äiti...
Tarvitsen ihan liikaa omaa aikaa ja rauhaa saadakseni akkuni ladattua, ja tuntuu että nykyisellään sitä aikaa sellaiseen ei vaan millään ole mahdollisuutta ottaa/järjestää tarpeeksi.
Anteeks purkaus, mutta nyt väsyttää niin paljon!
Kommentit (3)
Olen opettaja ja kun siihen vielä lisätään omat lapset kotona, niin väsymys on totaalinen! Minua tarvitaan koko valveillaoloaikani. Oma aika on suht minimissä tällä hetkellä, mutta ehkä se vähän lisääntyy, kunhan lapset kasvaa. Sitten joskus ehkä saan taas luettua kirjan....
olen tosi epäsäännöllisen taaperon äiti ja samalla haen tosi voimallisesti töitä. Ja ymmärrän tosi hyvin tuon, että pitää aina olla skarppina ja positiivisena suuntaan tai toiseen. Mä olen tällä hetkellä tosi vähän yhteydessä ihmiseen, ei kyläilyjä mitenkään päin. Olen kerrankin itsekäs ja keskityn vain perheeseeni. Vaikeeta on, kun asutaan kai aika sopivalla kohtaa kesälomareissuja ajatellen, joten poikkeilijoita riittäisi.
Entäs vaikka äkkihätään saada yksi oma viikonloppu?