Lapsen Särkänniemi reissu huolettaa
Poika 9v lähti tänään setänsä kanssa Tapmereelle ja huomenna Särkänniemeen. Minua huolettaa ihan sikana! En mahda sille mitään. Setä on kyllä erittäin tolkku mies, ei siinä mitään.. Mutta minua pelottaa jos sattuu jotain. Jos poika tippuu laitteista?! En uskaltanut laittaa sille mukaan esim. huppareita, kun pelkään että ne tarttuu johonkin laitteeseen. Voiko verkkarit olla liian liukkaat laitteissa? Katsookohan ne varmasti että turvakaiteet on kiinni ja pysyyköhän ne kuinka varmasti kiinni?
Onko muita jotka miettii tuommoisia, vai onko tämä neuroottista?
Kommentit (18)
huoli :) Mieti paljonko siellä käy ihmisiä- ja paljonko sattuu onnettomuuksia..liki olematon riski
turvaohjeita! Eli ei nouse seisomaan vuoristoradassa, ei kävele maailmanpyörän vaunun kaidetta pitkin tms. Jos hän istuu kiltisti paikallaan, niin hyvin se menee. Huvipuiston työntekijät ovat myös tarkkoja siitä, että pituusrajoja noudatetaan ja vyöt ovat kiinni.
Kuulostat vähän neuroottiselta.
Mä olen samanlainen. Periaatteessa luotan aikuisiin, jotka huolehtivat lapsestani ja nyt kun ovat isompia luotan, että oma terve järki on olemassa...vaan silti kehittelen kaikenlaisia skenaarioita mitä VOISI tapahtua.
Muuten, kuinka moni lapsi siellä Särkänniemessä on pudonnut laitteista? :D:D
Miksi siis juuri sinun lapsesi kohdalla kävisi niin?
mutta et ole neuroottinen. Ihan tavallista pohdiskelua äidiltä, kuka välittää lapsestaan.
niin minäkin :)
Onhan siellä vaaranpaikkoja, mutta eiköhän poikasikin jo osaa käyttäytyä ja setäkin...
Hyvin kaikki menee, kiinnitykset katsotaan ja muutenkin valvotaan.
Ja hei, mä en laita kuopukselle 3v huppareita edes hoitoon :D Kuka siis on neuroottinen...?
Kiitos "rauhoittelusta" kaikille teille. :)
ap...
Mä en tiedä että onko poikasi jo tarpeeksi suuri että saa mennä, mutta...
Se viikinkilaiva särkänniemessä on aika paha. Minä olen joskus lapsena meinannut tippua siitä. Olin siinä reunalla ja vieressäni istui isompi aikuinen joten reisien päälle tuleva lukittuva kaide jäi ihan auttamattomasti liian ylös ja mahduin luiskahtamaan kaiteen alta pois. Olin kuitenkin järkevä ja pidin kaiteesta kiinni että pysyin laitteessa. Mutta oikeasti pelkäsin tippuvani, kyllä se kuitenkin aika korkealle nousee keinuessaan.
Olin vissiin juuri ja juuri tarpeeksi pitkä mutta kun olin muuten niin pikkuinen, muistaakseni 12-v.
Se viikinkilaiva särkänniemessä on aika paha. Minä olen joskus lapsena meinannut tippua siitä. Olin siinä reunalla ja vieressäni istui isompi aikuinen joten reisien päälle tuleva lukittuva kaide jäi ihan auttamattomasti liian ylös ja mahduin luiskahtamaan kaiteen alta pois. Olin kuitenkin järkevä ja pidin kaiteesta kiinni että pysyin laitteessa. Mutta oikeasti pelkäsin tippuvani, kyllä se kuitenkin aika korkealle nousee keinuessaan.
Olin vissiin juuri ja juuri tarpeeksi pitkä mutta kun olin muuten niin pikkuinen, muistaakseni 12-v.
Siinä tuntuu jo muutenkin, että kohta sieltä lähdetään kuin nato-ohjus.. :D
viikinkilaiva on yli 100cm pitkille!
tärkeintä on pitää älyttömyydet oman päänsä sisällä. Eli saat olla huolissasi, mutta lähetä lapsesi iloisella mielellä Särkänniemeen, älä saattele lasta huolilla.
Sitä niin helposti siirtää omat pelkonsa jälkikasvulleen. Itse huomaan ylireagoivani lasten uimisen kanssa ja yritän hillitä itseni. Oma äitini oli hysteerinen veden suhteen ja niinpä minäkin olen aina pelännyt hukkumista, laivoja, siltoja... Älyttömyyksiin menevä pelottelu estää lopulta lasta oppimasta.
on mennä pimeään. Tuliko mörkö?
Toi tarttee vaan käydä läpi. Ihan hyvä että osaat varautua ja jännittää asioita. Varmaan koskee sitäkin että lapsesi kasvaa isoksi ja tarttee leikata napanuoraa.
En usko että laitteisiin kuristuu hupusta, koska pitäisi roikkua että voisi kuristua.
Ja jos pituus riittää laitteeseen niin se on varmasti olennaisempaa että olisi kovin hoikka ja siksi luiskahtaa? Tänään juuri katselin kun meidän esikoinen istuu koroketuolilla autossa niin että jalat osuu maahan: meijän pikkunen on iso poika!!
Jos et päästäisi lasta Särkkään koska sinua pelottaa niin ehkä sitten pelkäät liikaa, ei pelko saa lamaannuttaa.
Ehkä voit soittaa lapselle ja kysyä onko hauskaa ja missä laitteissa ehtinyt jo käydään ja mikä ollut paras? Näin saat mielenrauhaa.
tai matkalla sattuu kolari. Vaaroja on kaikkialla.
Ap, kuulostaa ihan normaalilta huolelta. Huvipuisto kuitenkin on erilainen ympäristö kuin arkielämässä ja monet huvilaitteisiin liittyvät tunteethan liittyvät ainakin lievästi pelkoon. Sitä kauttahan siellä haetaan niitä elämyksiä, kun uskaltaa mennä korkealle ja roikkua pää alaspäin.
Turvalaitteiden kanssa siellä ollaan kyllä erittäin tarkkoja ja hyvin harvassa hurjemmassa laitteessa pääsee juurikaan liikkumaan. Muistissani ei myöskään ole onnettomuuksia ainakaan viime vuosilta.
Toivottavasti lapsellasi on mukava huvipuistopäivä!
Mä en tiedä että onko poikasi jo tarpeeksi suuri että saa mennä, mutta... Se viikinkilaiva särkänniemessä on aika paha. Minä olen joskus lapsena meinannut tippua siitä. Olin siinä reunalla ja vieressäni istui isompi aikuinen joten reisien päälle tuleva lukittuva kaide jäi ihan auttamattomasti liian ylös ja mahduin luiskahtamaan kaiteen alta pois. Olin kuitenkin järkevä ja pidin kaiteesta kiinni että pysyin laitteessa. Mutta oikeasti pelkäsin tippuvani, kyllä se kuitenkin aika korkealle nousee keinuessaan. Olin vissiin juuri ja juuri tarpeeksi pitkä mutta kun olin muuten niin pikkuinen, muistaakseni 12-v.
viikinkilaivasta. Just samanikäisenä olin siinä ja liu'uin aina sinne turvakaiteen väliin, matkalla toiseen suuntaan nostin itseni takaisin istuimelle kunnolla. En ole sen jälkeen mennyt, enkä halua viedä lapsianikaan. Eihän siitä varmaan tippuisi, mutta kivempi olla laitteessa, jossa pysyy paikallaan.
Huvipuistoissa on hyvä turvallisuus ja myös hyvät pelastussuunnitelmat. Harvoin siellä tapahtuu mitään onnettomuuksia.
Luulen, että jos pelottaa liiaksi, kannattaa äitien käväistä jossain, jossa huomaa, että vähemmälläkin turvallisuuteen satsaamalla pystyy elämään. Monella Suomessa on järkyttävän suuret turvallisuusvaatimukset - joissain kohdin ollaan menty jo yli turvallisuus-asiassa. Siis siinä vaiheessa, kun ei uskalla tehdä normaaleja asioita, vaan pelkää, että jotain voi tapahtua.
Ja voihan sitä aina jotain tapahtua. Mutta jos se pelkääminen estää elämistä, niin silloin kannattaisi vaikka hypätä benji-hyppy tai miettiä miten selvittiin 70-luvulla lapsina tai mennä käymään maahan, jossa on oikeasti vaarallista.
erilaiset istuimet kuin silloin muinoin. Nyt ne on sellaiset kuppimalliset.
jo noin iso poika!!
Kun minun 5 ja puoli vuotias tyttökin kävi siinä yksin! Käytiin monessa hurjemmassakin laitteessa tytön kans(tyrsky, motogee, hurricane jne)...nyt vain odotellaan 140 cm pituutta :)
on tosiaan nykyään kuppimalliset istuimet ja lapset ja aikuiset aseteltiin istumaan eri penkkiriveille. En hoksannutkaan silloin minkä takia, mutta tajusin nyt lukiessani tätä, että varmaankin niiden turvalaitteiden vuoksi, jotta ne lukittautuisivat tasaisesti riittävän alas.
Höh? Näitä avauksia tuli kaksi?? Sori!