Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tukahduttaa ahdistus?!

Vierailija
12.07.2011 |

Itken kokoajan. Hengittäminen käy työstä, rintaa puristaa. Ajatukset ovat vain negatiivisia. Pelkään tulevaa, pelkään omaa käyttäytymistä. Eristäydyn.

Millä saisin itseni irti tästä kierteestä? Pystyisikö itsesuggestiolla saada jotain muutosta? Lääkärille en saa itseäni raahattua. Lääkitys päällä(seromex).

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet saanut lääkkeet jos et käy lääkärilä?

Vierailija
2/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lekurille uudestaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinut lääkäriin, psykiatrian poliklinikalle/mielenterveystoimistoon. Varmasti tarvitset nyt äkkiä ammattilaisen apua! Ethän jää nyt yksin, hyvä tuntematon ystävä :)

Mielenterveys-aiheisia auttavia puhelimia:

http://www.mielenterveys-taimi.fi/verkko/apua/puhelimet.htm

Vierailija
4/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissäsi on todella sellaista ahdistusta että tarvitset aivan varmasti akuuttia apua!

Sitten kun oot saanut kiireimmän avun, niin tässä on vähän kirja- ja muita vihjeitä masennukseen ja mielenterveyteen liittyen. Oon nimittäin itse saanut dg:n keskivaikeasta masennuksesta. Jos sinä tai kuka tahansa haluaa saada tietoa ja tukea mielenterveyden ongelmista, voin suositella Petri Välimäen kirjoja.

Välimäki on rehtori ja pastori, jolla on pitkä kokemus ja laaja asiantuntemus mielenterveyden kysymyksistä. Hän on kirjoittanut mm.: Särkyneen toivo (masennuksesta ja elämän kriiseistä), Riippuvuuksien siteistä elämän vapauteen, Agape - kun rakkaus kestää ja Rakkaus ja rakastelu.

Mielestäni Välimäki yhdistää hienosti inhimillisen ja lämpimän asenteen asiantuntemukseen ja asiallisuuteen. Suosittelen sulle lämpimästi esim. Särkyneen toivo -kirjaa. Ole avoimella mielellä, jos mahdollista: vaikka Välimäki on myös teologi, voit huomata kirjoissa hänen perusteellisen asiantuntemuksensa myös mielenterveyden aihepiireissä.

Petri Välimäellä on ollut myös hieno radio-ohjelmasarja mielenterveyden, elämän mielekkyyden, hengellisyyden ja yleensä eri elämän alueista, nimieltään Armoterapiaa. Sitäkin voin suositella; tuollainen lähestymistapa on mielestäni tosi arvokas vaikeissa masennuksen aiheissa jne. Ohjelmia voi hankkia kohtuulliseen hintaan cd:llä. Esimerkki masennusaiheisesta ohjelmakokonaisuudesta: http://www.deikauppa.fi/contents/fi/p2979.html

Kaikki cd:t http://www.deikauppa.fi/contents/fi/search.html?searchphrase=armoterapi…

Vierailija
5/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo pahenee ja nyt en enää jaksa mennä.

Tiedän että jotain on tehtävä, mutta mulla ei ole ketään kenen puoleen kääntyä.

-ap

Vierailija
6/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä tosi kaukana, varsinkin kun sä vaikutat niin huonossa kunnossa olevalta nyt. Katso vielä mielenterveysseuran päivystävät puhelinnumerot!

http://www.mielenterveysseura.fi/tukea_ja_apua

Oon rukoillut puolestasi ja tosiaan toivon, että saat sitä apua mitä tarvit!

Vierailija
7/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita lähimmän terveysaseman tai sairaalan päivystykseen ja sano että sinua ahdistaa niin paljon ettet kykene toimimaan, et edes tulemaan lääkäriin. he tulevat sitten luoksesi ja vievät mahdollisesti psykiatrille myös. ssri lääke joka sinullakin on voi pahentaa ahdistusta jos kärsit todellisuudessa esim bipolaarihäiriöstä. kyseessä on hätätilanne, soita.

Vierailija
8/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiselle tai päivystykseen jos et terveysasemalle saa aikaan.

Ahdistuksen saa kyllä lääkkeillä pois, ja sen pitäisi olla nyt ensimmäinen tavoite. Sen jälkeen voi alkaa miettiä pitemmällä tähtäimellä, ettei se enää uusiutuisi.

Kärsin itse tuosta rintaa puristavasta ahdistuksesta vuosia, ja vaikka tuntuikin ihan turhalta hankkia apua, niin minut puoliväkisin vietiin lääkäriin, ja se tunne, kun ensimmäistä kertaa muistini aikana inhottava lukko sisältä avautui ja pystyin kunnolla rentoutumaan, oli niin sen vaivan arvoista.

Jos rauhoittavilla lääkkeillä saa muutamaksi päiväksikin katkaistua tuon kierteen, niin se antaa niin paljon voimia, ettei sitä uskokaan.

Vierailija
9/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voi kuka tahansa sanoa mitä vaan tuntemattomalle. Valehdella. Itse sairastan vakavaa masennusta ja tiedän mistä puhun. Lääkkeetkin vaan turruttaa tunteet. Ahdistus pitäisi käydä läpi ja tajuta mistä se tulee ja muuttaa se. Tiedätkö sen syyn?

Olen huomannut että näennäisesti moni haluaa auttaa mutta lopulta edistävät vaan omia tarkoituksiaan tai asioitaan.

Vierailija
10/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteesi on tuttuja kun lapsi kuoli mutta ne on vaan tunteita.

Itse menen surun läpi ja paha olo poistuu välillä, palaa taas ja poistuu.

Minusta lääkitystä pitäisi ottaa varovasti, ahdistukseen mieluummin juttelua ja asioiden käsittelyä.

Vierailija
11/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei rukoile puolestasi. Täällä voi kuka tahansa sanoa mitä vaan tuntemattomalle. Valehdella.

En usko, että kellään on syytä valehdella, kun kertoo rukoilleensa jonkun vaikeuksissa olevan puolesta. Päinvastoin: ajatus on, että se rohkaisisi ahdistunutta ja antaisi hänelle vaikka vähän toivoa! Niin hän kuulee, että häntä ajatellaan ja hänen puolestaan jopa rukoillaan.

Vierailija
12/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa jos itse olet siinä vaiheessa eheytymistä että kykenet kohtaamaan ahdistuksesi, mutta ap ei selvästikään vielä ole ja tällöin tarvitaan apua jotta ap saadaan siihen kuntoon että hän siihen joskus kykenee. mulla on joo sama paranoia vaihe päällä mutta ihan tosi apn tilanteessa se oikea tapa toimia on hakea ammattiapua nyt ja selvittää se ahdistuksen syy myöhemmin. ymmärrätkö?

Vierailija
13/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna ahdistuksen tulla, anna sen vallata, ryve siinä. Sitten rauhoitut, toteat ettei ole oikeasti mitään hätää ja saat taas tyynen olon takaisin.

Lääkäriin, lääkitys uusiksi jos ei riitä Terapiassa opetellaan tunteiden kokemista turvallisesti ja ymmärtämään itseä.

Vierailija
14/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA asuinpaikkasi terveysaseman tai sairaalan PÄIVYSTYKSEEN HETI, kerro tilanne he auttavat. NYT! (olen itse ollut suunnillee samassa tilanteessa ja yritin itsemurhaa jossa melkein onnistuin, ei kannata leikkiä kenenkään vastaajankaan)

Vierailija
15/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla pahasti masentunut, siihen ei mieto pilipalimielialalääke auta.

Vierailija
16/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. kyseessä voi myös olla esim alkava psykoosi, niin nyt se apu kannattaa hakea..

Vierailija
17/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitus oli varmaan minulle?

En ottanut missään vaiheessa lääkkeitä kun menetin lapsen.

Kyllä on ihmisiä jotka napsii pillereitä johonkin päänsisäsiin ongelmiin mutta kyllä tarttee välillä sielä lääkärissä pysähtyä ja miettiä onko niitä järkevä ottaa kuin vähän että saa vaikka nukuttua. Itse itkin, puhuin ja itkin lisää. Ruumiillisesti väsytin myös itseäni niin uni tuli todella helposti kun oli turtana.

12, jonka surutyö on raakileena

Vierailija
18/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

19.

sinä menetit lapsen.

minä menetin lapsuuteni, viattomuuteni ennen kouluikää, fyysisen psyykkisen ja henkisen koskemattomuuteni päälle tallottiin läpi koko elämäni. minut on raiskattu, pahoinpidelty, alistettu ja hylätty. olen saanut kolme keskenmenoa ja voin kyllä hitto sanoa että ihan varmasti oli lääkkeet tarpeen pahimmassa vaiheessa kun tuota paskaa kävi läpi. aikusiiän trauman voikin selvitä terapialla, lapsuuden traumat ovat usein erilaisia, niiden alkaessa järkyttävällä ahdistuksella esim siinä ei mitkään hengittelyt pahan oloon mukaan lähtemiset auta vaan henkilö voi ajatuau psykoosiin tai voi käydä niinkuin minulle mieli voi olla jakaantunut sivupersooniin jotka aktivoituessaan vaikka tappavat. että et voi tietää kenenkään tilannetta vaikka omasi tiedät ja olla näin suosittelematta lääkkeitä kun se selvästi on joskus tarpeen, aluksia, hätätilanteessa.

Vierailija
19/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa jos itse olet siinä vaiheessa eheytymistä että kykenet kohtaamaan ahdistuksesi, mutta ap ei selvästikään vielä ole ja tällöin tarvitaan apua jotta ap saadaan siihen kuntoon että hän siihen joskus kykenee. mulla on joo sama paranoia vaihe päällä mutta ihan tosi apn tilanteessa se oikea tapa toimia on hakea ammattiapua nyt ja selvittää se ahdistuksen syy myöhemmin. ymmärrätkö?

...ja juuri siksi kirjoitinkin vastauksessa nro 4, että hän hakisi konkreettista apua heti. Ymmärrän kyllä todellakin akuutin avun tarpeen, koska oon itsekin perheenjäseneni viemänä mennyt psykiatriseen päivystykseen ja ollut sairaalassa. - - Mutta hyvä on ymmärtää, että oikeaan aikaan koettuna esim. hengellinen tuki ja apu voi olla erittäin merkittävää vaikeuksissa olevalle. Siitä voi saada sellaista toivoa, joka ei ole riippuvainen juuri tämän hetken ahdistuksista tai epätoivosta. Mutta kuten sanottu oikeaan aikaan oikeaa apua.

(Eräs esimerkki huom! EI kriisipuhelimesta vaan ns. sielunhoitopuhelimesta, johon soittaessani itse koin, että minua kuunneltiin ja tuettiin harvinaisen inhimillisesti ja lämpimästi.

Helsingin Ev. Lut. Kansanlähetys

Sielunhoitopuhelin 09 148 5432

Ma-la 19-22 (1.6.- 31.8. ti ja pe 19-22))

Vierailija
20/23 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni traumat joita minullakin on ei ole mitään tähän verrattuna.

Sä saat napsia pillereitä jos haluat. Minä en ota niitä.

Aikuisia molemmat ollaan ja erona että sinä olet ilmeisen vihanen ja turhautunut. Siitä on ehkä mahdotonta päästäkään silloin yli, ei lääkkeetkään auta yli vaan työ pitää tehdä itse.

12

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän