Miten kauan kestää avioeron käsittely?
Harkinta-aika pättyi 31.5. ja menin samana päivänä tekemään jatkohakemuksen. Sanoivat silloin että kolme viikkoa menee. Kolme viikkoa kului, ja menin kyselemään että mitäs.. Virkailija kertoi että Ainakin kaksi viikkoa vielä kestää. Kaksi viikkoa mennyt ja mitään ei kuulu! Missä mättää? Auttaako jos alkaa soitella perään. Ja mihin sitä oikein osaisi soittaa? (en asu enää samalla paikkakunnalla)
Kommentit (12)
Ei siellä varmaan ole juuri ketään töissä ja siksi hakemukset ovat ruuhkautuneet. Ihan mahdoton sanoa, miten pitkä jono milläkin puolen maata on. Kyllä se virkailija siellä varmasti antoi niin pätevän arvion kuin voi saada.
yksipuolisesta hakemuksesta ja siitä että toista osapuolta ei ole tavoitettu?
Yksipuoleisesta hakemuksesta on. Ja ilm. toista osapuolta ei ole tavoitettu
mä en muista ees että olis pitäny mitään jatkohakemusta pistää...siis hain eroa ja puoli vuotta siitä se astui voimaan ja vähä myöhemmi tuli ne paperit siitä että on tuomittu eroon.
Yksipuoleisesta hakemuksesta on. Ja ilm. toista osapuolta ei ole tavoitettu
ei hae ilmoitusta, asia pitkittyy, koska tieto II-vaiheesta pitää mennä todistettavasti perille. Kannattaa siis kysyä käräjäoikeudesta missä mennään tällä hetkellä ja onko haastemies laitettu jo asialle, jos tuleva ex pakoilee.
miten voi olla tuollanen tilanne että toista osapuolta ei tavoiteta?? aika erikoista...m eikös eksälläsi ole asuntoa/osoitetta? kirjattuna kirjeenähän se tieto hälle menee
Kyllä asian käsittelyä jatketaan vain hakemuksesta, jonka voi tehdä kumpikin puoliso yksin tai molemmat yhdessä, riippumatta siitä kuka laittoi hakemuksen alunperin. Sullehan olisi tullut lausuntopyyntö, jos puoliso olisi hakenut eroa.
mä en muista ees että olis pitäny mitään jatkohakemusta pistää...siis hain eroa ja puoli vuotta siitä se astui voimaan ja vähä myöhemmi tuli ne paperit siitä että on tuomittu eroon.
Ap:n exä on mennyt jonnekin mökille tai ulkomaille ihan niin kuin kaikki muutkin.
miten voi olla tuollanen tilanne että toista osapuolta ei tavoiteta?? aika erikoista...m eikös eksälläsi ole asuntoa/osoitetta? kirjattuna kirjeenähän se tieto hälle menee
Mutta minun käsittääkseni sillä olisi pitänyt jotenki ilmoittaa takaisin päin että on vastaanottanut tietoja eron käsittelystä. Ja se olisi nopeuttanut asiopiden käsittelyä. Ja sitten sille annetaan vielä parin viikon valitusaika. (joka ei kuitenkaan vaikuta mihinkään) Ja en minä nyt oikein muista mitä kaikkea. :P Vit***aa koko homma jo niin sanomattoman paljo.
Kirjattuakaan kirjettä ei ole pakko lunastaa. Kun ei lunasta, ei myöskään tavoiteta.
Ap:n exä on mennyt jonnekin mökille tai ulkomaille ihan niin kuin kaikki muutkin.
se on niin köyhä juoppo, että saa vuokransakin maksettua vain sossun apurahoilla. että ei varmasti ole missään mökeillä tai ulkomailla.
ap