Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään..:(

Vierailija
11.07.2011 |

Tiedän erään henkilön, jonka läheinen sairastaa c hepatiittia. No, siinähän ei mitään ihmeellistä, mutta tämä henkilö puhui lähelläni ja hänellä lensi sylkeä silmääni. Olen niin hysteerinen, että nyt pari kuukautta myöhemmin sairastuttuani sitkeään kuumeeseen ja mahatautiin, pelkään henkilön saaneen joskus siltä läheiseltään sen c hepan ja nyt tartutti sen minuun.

Tiedän, ettei sen pitäisi ainakaan helposti tarttua syljestä, mutta pelko valtaa mielen, varsinkin kun löysin netistä tekstin jossa joku väitti saaneen sen suutelusta. En saanut edes huuhdottua silmääni, sillä olimme juhlissa ja en jotenkin tajunnut riskiä, joten en viitsinyt pilata meikkiäni kun ei ollut ripsaria mukana.

Olenko hysteerinen, vai kannattaisiko oikeasti käydä testeissä. Onko riski olemassa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pelko on silti...Minulla on pieniä lapsia ja tämä asia pyörii mielessäni kun heitä suukottelen jne.

Vierailija
2/8 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minäkin suukottelen lapsiani sairaudesta huolimatta. pitäisikö minun samaisen taudin takia olla sitten pusuttelematta. Hei haloo.. =/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ethän sinäkään tosiaan voi olla suukottelematta. Oletko puhunut lääkärin kanssa näistä asioista, että onko riski olemassa sylkesi mukana. Etenkin taudin alkuvaiheessa voi olla virusmäärä aika korkea.

Vierailija
4/8 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseistä sairautta sairastavan kanssa.

Vierailija
5/8 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehelläni oli 10 vuotta, siis KYMMENEN VUOTTA suhteemme aikana c-hepatiitti ilman että kumpikaan tiesimme siitä.

Arvaa kuinka paljon meidän välillämme on sylkeä sun muuta vaihtunut? Ja ei, tauti ei ollut tarttunut minulle, ja mieheltäkin se hoidettiin pois.

Ja kyllä, nimenomaan C-hepatiitti, joka ei edes ole mikään seksitauti tai muutenkaan helposti leviävä, vaan se leviää yleensä vain verikontaktissa.

Mä en kyllä ihan purematta niele, että joku olisi saanut C-hepan suudellessa, ellei sitten sillä toisella ole ollut todella verta vuotavat ikenet tms. mistä sitä verikontaktia olisi oikein kunnolla tullut.

Ja kuten sanoin ylempänä, omalta mieheltäni C-hepa on hoidettu jo muutama vuosi sitten pois. Kuuri oli todella rankka, ja kesti rapiat puoli vuotta, mutta ainakin miehelleni sanottiin, että kyllä sen nykyään saa hoidettua pois, sitä pitää vaan hoitaa tarpeeksi pitkään. Tosin moni ei vaan kestä sitä kuuria, kun se on todella rankka. Onneksi mun mies on rautaa.

Vierailija
6/8 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi. Tämän tiedon osaan itsekin järjellä ajatella, mutta nyt kun olen sitä murehtinut, tuntuu että virus on minussa ja yllätys yllätys löydän oireita koko ajan.

Hienoa, kun miehesi kesti hoidon!! :)

Vierailija
7/8 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ethän sinäkään tosiaan voi olla suukottelematta. Oletko puhunut lääkärin kanssa näistä asioista, että onko riski olemassa sylkesi mukana. Etenkin taudin alkuvaiheessa voi olla virusmäärä aika korkea.

Vaikka olen lapseni synnyttänyt alateitse niin he eivät ole sairastuneet siihen.Onneksi Koska syyllisyys olisi ollut kamalaa.En ole puhunut lekurin kanssa syljestä koska jos se tarttuisi niin,ni eikös me kaikki maailmasa oltaisi jo sairaita? =) mulla toi alkuvaihe on mennyt vuosia sitten.virusmäärät voi heitellä ja siihenkin on osasyynsä jne.

Vierailija
8/8 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut jo vähän rauhallisemman olon, mutta välillä tämä asia käy mielessä ja taas pelko tartunnasta hiipii...