Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko vhh-ruuasta hyvä olo?

Vierailija
11.07.2011 |

Kuka tietää aiheesta tältä kantilta? Tiedän muutaman liki alipainoisen naisen syövän vhh-ruokaa ja heillä ei suinkaan ole laihdutustarkoitusta, päinvastoin. Ylipainoa ei ole ollut koskaan.

Voisin itsekin ajatella tuota ruokavaliota, jos siitä olisi terveysetua.

Olen hoikka.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule väsymystä ruokailun jälkeen, olo on pirteä koko ajan. Ei myöskään tule sellaista ähky oloa. Ei ilmavaivoja. Mulle ainakin sopii!

Vierailija
2/4 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule väsymystä ruokailun jälkeen, olo on pirteä koko ajan. Ei myöskään tule sellaista ähky oloa. Ei ilmavaivoja. Mulle ainakin sopii!

VHH on parantanut unen laatua, vähentänyt unen tarvetta, poistanut ilmavaivat täysin, iho ei ole koskaan kuiva eikä finnejä tule. Kuukautiskivut, pms, päänsäryt jne. ovat vähentyneet hurjasti. Ei aavistustakaan millä mekanismilla jopa migreeni on vähentynyt, mutta tyytyväinen olen.

Monelle VHH:ta noudattavalle viljat aiheuttavat ongelmia. Ei ole keliakiaa, mutta suolisto-ongelmia silti. Minulla ei ole ollut muuta kuin turvotusta ja ilmavaivoja, mutta ripuli on yleinen vaiva. Alipainoiselle "läpipaskolle" VHH:sta voi olla hyötyä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, voin huonosti vhh-dieetillä.

Vierailija
4/4 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ylipainoa(BMI 22) mutta ns. "laiha läski", 35v. jälkeen rasvakerros lisääntynyt hitaasti ja tämän kehityksen pysäyttämiseksi/kääntämiseksi kokeilen. Miehellä sama juttu, normaalipainon ylärajoilla, hänellä mahan kanssa ollut aina ongelmia, ei ole korjautuneet kahvin poisjättämisellä, laktoosittomilla tuotteilla ym. Mies on lisännyt myös liikuntaa, itse en juurikaan.

Muutaman viikon perusteella mm. seuraavat kokemukset:

-painoa ei ole itsellä lähtenyt (seilannut kilon alas, tullut takaisin jne.), miehellä pari-kolme kiloa.

-turvotuksen tunne ja "hyllyminen" vähentynyt, käsivarret, reidet, vatsa hieman tämäkämmät. Miehellä löyhä maha tiivistynyt.

-molemmilla nälän tunne ja jatkuva hiukominen vähentynyt. Ei tarvi heti pari tuntia ruuasta miettiä, mitä seuraavaksi.

-mahan turvottelu ja ilmavaivat vähentyneet selvästi, miehen ongelmavatsa (ärtynyt paksusuoli-oireilu) rauhoittunut selkeästi.

-itsellä iho ja kynnet parantuneet aiemmasta.

-ruuan jälkeinen väsymys esim. iltapäivällä on jäänyt pois, olo jkv pirteämpi.

Ruokana ei siis ole ollut mikään alakarppaus, lähinnä peruna, pasta, riisi, sokerituotteet jätetty pois, myös esim. aiemmin yksi suuri pääravintoaine eli ruisleipä. Yritetty korvata em. aineet kasviksilla. Niukasti täysjyvätuotteita (pari kertaa täysjyväspagettia, jkv hapankorppua). Kananmunien käyttöä lisätty, samoin turkinjugurtin, pähkinöiden, kalan, pekonin.

Mulla saatu energiamäärä on varmaan liikaa suhteessa kulutukseen. Täytyy joko hieman niukentaa ruokavaliota (proteiinia menee varmaan liikaa suhteessa painoon, hiilareissakin vielä olisi varaa pudottaa), lisäksi liikuntaa pitäisi lisätä selvästi, se on mulla suurin ongelma. Lihakset lisääntyisi ja rasvakerros ohenisi pelkästään tällä muutoksella mutta muu olo kyllä on jkv parempi ruokavalion takia.