Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ilman oireita?

01.11.2005 |

Uutena plussanneena uskallan varovaisesti kurkkia tänne. Takana vuosien hoidot ja nyt 3. icsi:n tuoresiirto toi plussan, jota en oikein uskalla todeksi uskoa. Viikkoja nyt 5+4 eikä oireita muuta kuin vähän väsymystä, rintojen kivistely tuntuu laantuneen ja aavistuksenomainen pahaolokin loistaa poissaolollaan. Veritestiä ei hoitopaikka käytä ja ultra vasta vko:lla 8. Lueskelin jo epätoivoisena teidän wc-pöntön halailijoiden tilitystä, kaikilla tuntuu vahvat oireet jylläävän. Ajatuksissa jo keskenmenokin...Onko muita pienilläoireilla onnellisesti aloittaneita? Koska oireet teillä alkoivat?

T. tätäkin oljenkortta epäuskoisena hapuileva Linneea 5+4(sainpas tuon mustaa valkoisella ;)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tulin raskaaksi nyt jo 4v sitten (!) ivf+isci kahden alkion siirrolla. Alussa EI MITÄÄN OIRETTA KUNNES..... n rv7-> oksentelua, oksentelua joka ei loppunut kun vasta kun lapset syntyivät. Siihen aikaan ainakin meidän " hoito-paikassa" ei myöskään otettu verikoetta,tavallinen koti-raskaustesti ja sitten ultra rv7+ muistaakseni...

Vierailija
2/7 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt menossa 8+0, eikä ole tarvinnut käydä vessanpönttöä halimassa:) Ei edes väsymys paina eikä ole tarvinnut vessassa ravata normaalia enempää. Selkein oire mulla on todella arat rinnat, se on ollut jo ennen plussatestiä, vaikka silloin se saattoi olla lääkkeiden vaikutusta. Mutta tuo rintojen aristus jatkuu edelleen. Lisäksi mahassa tuntuvat vihlaisut/pistokset/jomotukset jne. muistuttavat välillä raskaudesta. Hieman on välillä hyvin lievää etovaa oloa, ei muuta. Ja inhottavin " oire" on välillä aavistuksen vaalenrusehtava valkovuoto. Eipä sitä välillä uskoisi raskaana olevansa, mutta kaipa se on uskottava kun ultrassa viikoilla 7+3 näkyi vahva syke. Aina tulee kammottava pelonsekainen tunne kun tuota tuhruvuotoa tulee, mutta koska ultrassa kaikki oli OK, kuuluu se kai asiaan, ainakin lääkärin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä inssistä pamahti vahva plussa ja oireita ei kyllä kauheasti ole. Olen kyllä tosi alussa vielä, 4+5 vasta, mutta silti... Rinnat on vähän arat, lämmöt 37.1 ja hieman on etonut. Viime viikolla ja viikonloppuna oli menkkakipuja, ku olis pitänyt normaalikierron mukaan alkaa menkat. Nyt niitä kipuja ja vihlaisuja tulee vaan silloin tällöin. Olen ehkä ollut hieman väsyneempi, mutta se nyt saattaa johtua jostakin muustakin. On aivan kamalan epäuskoinen olo. Ei millään usko, että tämä voisi oikeasti kestää loppuun asti. Keskenmenoja mulla ei ole koskaan ollut. Tämä on elämäni ensimmäinen raskaus. Pelkään kohdunulkoista raskautta, kun olen jostakin lukenut, että sen riski kasvaa hoidoissa. Nyt kun hain netistä hoitojen riskeistä, niin siellä mainittiin aina ivf-hoidot. Ku alkoi voi vaeltaa väärään paikkaan. Onkohan tuo riski koholla myös inseminaatiossa? Taidan kysyäkin tätä asiaa. :)

Vierailija
4/7 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja tuntemuksia myös täällä. Eli olen nyt hurjilla viikoilla 5+3 eikä oikeestaan tunnu vielä hirveesti miltään. Itse asiassa tein eilen uuden testin ihan vain varmistaakseni, että olen vielä raskaana. Rinnat ei ole yhtään kipeät, välillä hieman etoo, mutta sitten ajattelen, että se on vain mielikuvitukseni tuotetta. Vatsaa on vihlassu tässä reilun viikon aikana ehkä yhteensä 5 kertaa ja nämäkin olleet hentoja ja jälleen ajattelen, että mahdollisesti myös kuviteltuja. Haukottelen kyllä pitkin päivää, mutta en kuitenkaan ole iltaisin väsyneempi kuin ennen. Ainut minkä olen huomannut on aivan sairas nälkä, maha kurnii tosi kovasti piankin syömisen jälkeen. Eli kiloja varmaan tulee monta jo ennen ensimmäistä neuvolaa :)

Meillä tämä raskaus lähti siis ensimmäisestä PAS siirrosta ja eka ultra on jo parin viikon kuluttua, jolloin nähdään onko masussa yksi vai kaksi asukkia.

Vierailija
5/7 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen päättänyt vetää henkeä ja rauhoittua, aion " olla raskaana kunnes toisin todistetaan" . Tässä vuosien varrella on vaan oppinut pettymään eikä enää osaa luottaa omaan kroppaansa tipan vertaa. Jatkan oireiden kyttäämistä, mutta en heitä vielä toivoa. On vaan niin paljon helpompaa olla pessimisti...

Vierailija
6/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

omankin kokemukseni kun tänne " eksyin" =).

Eli kaksi kertaa eri ivf-tuoresiirroista olen saanut kaksi täysiaikaista raskautta loppuun asti ilman minkäänlaisia raskausoireita. Ennen plussausta oli kyllä MUKA selviä raskausoireita joka kuukausi kun sitä vauvaa niin toivoi, mutta oireettomuus oli sitten se oma oikea oireeni kun vihdoin todella raskauduin=).

Todellisesta oireettomuudesta todistaa sekin että synnytin myös täydellisen luomuyllärivauvan jonka olemassaolosta en edes aavistanut mitään ennen kun viikolla 9testasin plussan kun oli jo toiset menkat jäänyt tulematta pilleritauon aikana... Eli ei ole syytä uskoa etteikö kaikki ois kunnossa ilman oireita. Tuli kyllä rampattua ultrissa ja sydänääniä kuuntelemassa ehkä keskimääräistä useammin juuri sen takia kun olo oli aina semmoinen että Nyt En Enää Varmasti Ole Raskaana=), mutta tosiaan kolme täysiaikaista täyden kympin lasta olen siitä huolimatta saanut=)

Vierailija
7/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rv 10+4 mennään. Ei pahoinvointia, ei oksentelua (ei kertaakaan!) ei erityistä rintojen aristustakaan! Ruokakin maistuu hyvällä ruokahalulla (joskus rv:lla 6 oli jotain pientä etomista ruoan suhteen, mutta sekin pieni ohitettu). Ainoa oire tällä hetkellä on väsymys, niin ja rinnat ovat kyllä suurentuneet. Olen nähnyt sykkeet jo pari kertaa ja niillä kerroilla kaikki olleet ainakin kunnossa. Mutta nyt odotan taas kun kuuta nousevaa ensi viikon ultraa, pakko päästä näkemään onko niitä elonmerkkejä edelleen. On tämä piinaavaa odottamista, epäusko valtaa mielen vähän väliä. Kiitos [b]-crisse[/b] sulle kannustavasta kertomuksesta :), mukavaa nähdä että ilman oireitakin voi kaikki olla kunnossa :). Kai sitä pitää nyt vaan olla luottavaisin mielin ja uskoa raskauteen niin kauan kun toisin todistetaan.

Liinakko

-crisse:

omankin kokemukseni kun tänne " eksyin" =).

Eli kaksi kertaa eri ivf-tuoresiirroista olen saanut kaksi täysiaikaista raskautta loppuun asti ilman minkäänlaisia raskausoireita. Ennen plussausta oli kyllä MUKA selviä raskausoireita joka kuukausi kun sitä vauvaa niin toivoi, mutta oireettomuus oli sitten se oma oikea oireeni kun vihdoin todella raskauduin=).

Todellisesta oireettomuudesta todistaa sekin että synnytin myös täydellisen luomuyllärivauvan jonka olemassaolosta en edes aavistanut mitään ennen kun viikolla 9testasin plussan kun oli jo toiset menkat jäänyt tulematta pilleritauon aikana... Eli ei ole syytä uskoa etteikö kaikki ois kunnossa ilman oireita. Tuli kyllä rampattua ultrissa ja sydänääniä kuuntelemassa ehkä keskimääräistä useammin juuri sen takia kun olo oli aina semmoinen että Nyt En Enää Varmasti Ole Raskaana=), mutta tosiaan kolme täysiaikaista täyden kympin lasta olen siitä huolimatta saanut=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi