Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuun vauvat äiteineen tiistaina

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hereillä vielä olen. Vaikka parasta kai olisi painua pehkuihin kun aamulla olisi taas tuon kolmevuotiaan jumppa. Jotenkin vaan tulee kekkuloitua myöhään, kun saa ihan rauhassa touhuilla.

Eipä tässä kummempia, kunhan tein aloituksen=)

Päivänjatkoja!

-Pullasorsa

Vierailija
2/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kanssa mennä nukkuun. Sitä vaan tulee hetki vietettyä omaa aikaa ihan mielellään kun on hiljaista ja rauhallista. Meillä on tytöt (6v ja 2,5kk) jokinlaisessa flunssassa. Tuntuu pahalle katsoa kun pikkuisen on vaikea hengittää kun nenä on tukkoinen. Onneksi keittosuola tuo vähän apua. Pitää vielä nostaa sängynpääty ylös - tuleepahan videokaseteille hyötykäyttöä sängynjalkana.

Olen vieläkin aivan mielettömän " tohkeissani" vauvasta. Tästä on jaksanut ihan eri tavalla nauttia kun on saanut hieman omaakin aikaa aina välillä.

Ensimmäisen kanssakuljettiin yöt ja päivät, mahakipuihin ei tuonut mikään helpotusta. Jälkikäteen olen ajatellut josko ruokavalioni jo vauva-aikanakin teki mahakivut, ne nimittäin helpottivat 1,5 vuoden iässä kun kotimainen vilja jätettiin pois.

Pieniä mahavaivoja on vauvallakin, mutta ne tuntuu todella pienelle kun muistaa mitä oli aiakisemmin. Vauva on nukkunut reilun viikon verran 6-11 tunnin pätkiä välillä heräämättä ja sekin tuntuu aivan uskomattomalle!!! Muutenkin hän on rauhallinen ja elämäänsä tyytyväisen oloinen.

mukavaa tiistaita kaikille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä piti laittaaa että jos jollain on hyviä vinkkejä pienen olon helpoittamisseksi, olisin todella iloinen

Vierailija
4/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin poika herää. Piti illalla miehen syöttää poika niin tämäpä olikin simahtanu ennen eli jotain 20.30! Ja mies oli odottanut väsyneenä et kohta kumminkin syö eikä tuonu sänkyyn. Vasta kun toi klo 23 poika heräs hirveän huudon kanssa ja söi 135 ml velliä+Tuttelia. Sit heräs 4.45 syömään, ja 6.30 uudestaan silloin ei kyllä syönyt, tissi suuhun ja viereen nukkuun ja siellä tuo nukkua posottaa yhä. Tälläsiä öitä, kiitos, ja vielä niin että ton pullon kun saisi annettua vaikka joskus 21-22 ennenkuin simahtaa! Vaikkei tuossa mitään ennätysväliä ollut niin 5h nyt kumminkin. Nää on meillä tooooodella hyviä öitä. Meillä nukuttiinkin päivällä hieman vähemmän, johtuiskohan siitä... Oltiin kyllä vaunulenkillä 1,5h mutta jätkä oli ainakin tunnin silmät suurina vaunuissa. Aamupäivällä nukku kyllä 3h ja illalla tunnin verran. Eli jotain 4,5-5h yhteensä.

Tulipas sepostus unista. Meillä maistettiin eilen iiiiiiiihan hiukan luumua, naama oli mustana ja masuun asti ei tainnu mitään mennä mutta tulipahan illalla silti kakka :) Nyt jätetään nuo maistelut paitsi maissivelli, siitä ei ole vaivoja tullutkaan (ei kyllä luumustakaan), paitsi jos sitten torstaina todetaan että jätkä ei kasva. Omilla punnituksillani tuo ei ole yli 2 viikossa saanut painoa juuri ollenkaan....huolestuttaa. Mielelläni imettäisin yhä mut jos maito ei vain riitä! Mutta olen onnellinen että vaikka tästä maidontulosta ym olen niin paljon stressiä ottanutkin niin ainakin sain pääasiassa imetettyä tänne 3kk ikään!! Saavutus kai sekin, vaikka siis minusta ei olekaan yhtään huonoa syöttää korvikkeita mutta siksi olen ylpeä että tämä koko aika on ollut taistelua! Jos sitä maitoa vaan olisi tullut koko ajan hyvin ja tarpeeksi mutta ehei...nytkin mammatee edessä! Välillä meillä meni n. 2dl korviketta päivässä, nyt n. 1-1,5 dl...katsotaan nyt, punnitus jännittää. Jätkä on pieni kun mikä!

Yllättävän kauan nukkuu mutta enhän minä valita :) Oma aika on ihanaa. Saa nähdä miten meidän rytmit muuttuu kun 2 reissua edessä, toisessa paikassa ollaan 2 yötä + 10 muuta kyläpaikkaa, toisessa ihan samat sävelet. Onneksi toisessa paikassa on toinen mummo ja toisessa toinen auttelemassa öisin!

No jospa tästä ehtis viel surffailla, epäilenpä ettei kauaa...

Baby ja poika 2 päivää ja sitten 3kk :)))

Vierailija
5/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin vielä ehtoolla kaverin tyttären 4-vuotissynttäreillä. Meni ihan hyvin, Enni otti sylissä siellä pienet torkutkin. Kotimatka kesti noin kolme varttia, josta ainakin puolet oli ihan pilkkopimeää, mutta silti neiti illisteli hereillä silmät auki. Kurkkasin välillä kännykän valolla, että nukkuuko, mutta ehei. Oli varmaan niin jännää olla pimeässä autossa =) No minua ei haitannut yhtään, koska sain tosi helposti sit kotona nukkumaan iltasyötön jälkeen.

Yö meni myös mukavasti. Pari syöttöä, eikä yhtään nuhaista röhinää. Vasta juuri ennen aamuherätystä kun nukkui vieressä niin alkoi olla vähän räkää. Jospa se se alkais nyt sit helpottamaan. Tänään meinaan mennä avoimeen kerhoon kun ei pää enää kestä olla neljän seinän sisällä.

Nyt tyttö heräs ekoilta unilta, täytyy mennä. Mukavaa päivää kaikille!

Kukka ja Enni 2,5 kk

Vierailija
6/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hereillä olen ollut jo puoli 6 lähtien...Janina nukahti eilen jo ennen kymmentä yöunille. Menin nyös itse nukkumaan joten aamulla ei sitten enää nukuttanut imettämisen jälkeen...Sainpahan juoda aamukahvini ihan rauhassa ja yksin! =)

Kävin eilen katselemassa jouluverhoja yms. Olisi ihanaa vaihtaa jo jouluverhot ja laitta jouluvaloja pihalle...heh, viimevuodesta taitaakin olla edelleen keittiön ikkunan välissä valot...

Hieman etuajassa alkaa mulla tänä vuonna tää joulu innostus... ;D

Pistin isommat tytöt kylpyyn, voisivat varmaan viettää siellä vaikka koko päivän, niin kovia kylpemään ovat.

JAnina nukkuu aamupäikkäreitä pinniksessään, Nyt neidille kelpaa jo jopa tuttikin mikä ei aikaisemmin ole ollut lainkaan mieleinen. Neiti kun menee nukkumaan ainoastaan tisu suussa, ehkäpä nyt saan nukuttamisiin hieman helpotusta tästä lähtien kun isikin voi hoitaa sen homman :0) Janina ei oo jostain syystä osannut imeä tuttia, vaan se putoaa koko ajan sen suusta, nyttekin sellainen perusmallinen ensitutti on ainoa mikä pysyy...kaiken mallisia ollaan kokeiltu.

Muuten en tuttia hälle ees yrittäiskään mutta mulla lakaa noi nännin päät oleen aika kipeet taas...sammastakin kun edelleen hieman vauvalla suussa, niin on myös mullakin nänneissä...dactarinilla olen voidellut päivittäin, mutta Janina oksentaa heti jos sitä sille annan, niin puolukkamehulla täytyy yrittää kitkutella...

Hauskaa kun vauva on alkanut jokeltaa...päivä päivältä enemmän ja siitähän vauvakin innostuu kun huomaa että ääntä tulee...

Neidillä tulee ikää (vasta) 2kk nyt ylihuomenna, tuntuu että olisi jo paljon vanhempi kun vauvoilla toi kehtiys on niin ihmeellistä ja menee huimaa vauhtia...

Päivätkin menee niin kauheen nopeasti, nyyh! Kohta huomaa että tää vauva aika on jo ohi...

Nyt meen kattoo mitä tuolla kylppärissä tapahtuu kun niin innoissaan kiljuvat...

Mukavaa päivää kaikille

Elokuunvauva, Janina ja Isosiskot

Vierailija
7/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukuttiin pitkästä aikaa ennätysunet!

Poika nukahti ensin n. klo 21, mutta heräsi sitten n. 21.45 hetkeksi (taisi sattua vatsaan) ja oli hetken sylissä.

Vein uudelleen sänkyyn n. klo 22 ja siitä posotti sitten unta klo 6 asti!

Tein itsekin poikkeuksen ja menin nukkumaan jo 22.30, joten nukuin itsekin taivaallisen pitkät unet.

Olinkin silloin kuuden aikaan aamulla hämmästynyt ja tosi virkeä.

Jatkettiin vielä kuitenkin unta klo 8 asti.

Jännä, miten yhdetkin kunnon unet tekee itellekin ihmeitä, olo on kuin uudella ihmisellä.

Tosin ei meillä huonosti ole nukuttu muutenkaan, 2 syötöllä ja nekin nopeita hetkiä.

Oma uni niissä kuitenkin keskeytyy.

Mieskin yllätti tänä aamuna meikäläisen.

Huutelin sille sängystä, kun oli jo noussut aikaisemmin ylös,että laitapas kahvi tulemaan.

Siellä olikin jo kahvi keitetty ja mies toi mulle kahvit sänkyyn, ennenkuin ehdin nousta ylös.

Tätä ei ole tapahtunut miesmuistiin ja naureskelin siinä, että mistäs nyt tuulee!

Miten noin pieni ele tuntuukin mukavalta, kun ei ole jokapäiväistä.

Pikkumies on nykyään todellinen hymypoika ja naureskeli viimeksi neuvolan tädillekin.

Ei vissiin pahemmin vierasta ainakaan vielä.

Jos on jonkun toisen sylissä, on kyllä ihan nätisti, mutta tuijottaa minua hyvin kiinteästi koko ajan.

Isin sylissäkin ollessaan sama juttu ja kun iskä yritti kääntää niin ettei näkisi minua, niin väkisin vaan käänsi päätään minuun päin.

Hassun näköistä=))!

Nyt on mentävä laittamaan isoveljelle aamupalaa.

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
8/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitkästä aikaa aikamoisen hyvää sellaista! Viime yönä tuntui, kuin joku olisi vaihtanut meidän poikasen, sen verran hyvin nukuttiin.

Viime yönä eka vinkuna tuli vasta kolmen jälkeen. Mies meni ja tuli saman tien takaisin, oli saanut tainnutettua TUTILLA, mikä yleensä ei maistu yhtään! Tutti ei vaan oikein tahdo pysyä suussa, mä kävin tuikkaamassa sen takaisin pari kertaa ja vasta 5.15 syötiin! Silloinkin pojan olisi ehkä saanut vielä tutilla tainnoksiin, mutta mammalla alkoi olla sen verran Dolly Parton olo, että nostin pojan pinniksestä syömään. Aamulla huuteli 7.30 ja 8.30, mutta molemmilla kerroilla sain tampattua vielä uneen. Meillä tosiaan tampataan, ei taputella, sillä peiton ja vaipan läpi ei taputtelut meidän pojalle riitä, vaan täytyy tosiaan kunnolla " tampata" pyllyä. :) Ja ysiltä herättiin uuteen päivään ja sain syödä aamupalaakin rauhassa, poika köllötti lattialla ja katseli telkkua! Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin (ja solmuun saakka!), että poitsu olisi tajunnut, että on kivampi nukkua kuin kukkua!

Oli kiva muuten lukea Baby, että teilläkin on ollut vähän helpompaa, siellä on tainnut olla hiukan samanlaista " yö-ongelmaa" kuin meillä...

En muista, kuka kehui, että lapsi on oikein nauravainen ja aurinkoinen. Meillä on päivisin sama juttu, eilenkin käytiin esittelemässä vaavi miehen työpaikalla ja nuorimies hurmasi kaikki toimiston tädit hymyllään! :)

Vierailija
9/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti vaihteeksi heräsi vähän ennen viittä aamulla syömään, usein on viime aikoina nukkunut lähemmäs kuutta. Tankkauksen jälkeen ilmeisesti alkoi mahaa vääntämään, millään ei meinannut rauhoittua, tosin saattoi sekin vaikuttaa etten jaksanut nostaa enää omaan sänkyynsä aamu-unille.

Viimeiset pari päivää ovat olleet vähän kitinäpäiviä, edelliset pari päivää Sofia nukkuikin kuin tukki, hurjia yöunia ja melkoisen pitkiä päiväuniakin. Mutta kuitenkin tuota unta tuntuu tulevan ihan mukavasti, joten omassa olossa ei ole sen suhteen valittamista.

Kukka: ilmoittele kun olet joskus tänne päin tulossa niin tehdään tärskyt, olisi kiva nähdä teidänkin neiti, Möhkövanttiinkin aina välillä törmäillään.

Nyt jatkan surffailua, joten päivänjatkoja kaikille!

Vierailija
10/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikanen on nuhassa ja nenä krohisi taas viime yönä tosi paljon. Ei auttanut oikein nenänniistäjällä imeminenkään. Nukahti klo 20, söi klo 24, 3, 6, 8 ja heräsi klo 9.15. Heräilin kuitenkin itse koko yön 1-1,5 h välein, kun poju piti ääntä, alkoi kakoa tms. Huh huijaa. Työkaverin piti tulla tänään käymään, mutta se piti perua, kun mulla on kurkku tosi kipee. Harmi, olis ollut kiva saada vähän aikuista seuraa.

No lopetetaanpa tämä valitusvirsi tähän.

Eilen Matias muuten taisi nauraa ensimmäistä kertaa ääneen. Pidin sitä sylissä peilin edessä ja heilutin meitä edestakaisin peiliä kohti ja siitä poispäin. Poju tais tykätä tuosta kun nauraa luikautti lyhyesti. Voi tietty olla, että oli vain jokellusta, mutta meistä se kuulosti kyllä naurulta!

Taidanpa tästä lähteä soittamaan onnittelusoittoa äidilleni, kun sillä on tänään 60-v. synttärit. Miehellä on kans pian kolmikymppiset, joten tänä syksynä ja talvena juhlia piisaa.

Mukavaa päivänjatkoa toivottelee

tosca ja Matias 11 vk 2 pv

Vierailija
11/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole jaksanut kovinkaan tänne kirjoitella kuulumisia, kun kirjoittelen niitä jo useammalle muulle listalle, välillä käyn kyllä teidän kuulumisia vilkuilemassa :)

Mua kiinnostais kans tapaaminen, saataiskohan joku sellainen kyhättyä kokoon? Möhkövanttikin vois tulla, jos Annales esim. näet häntä? Mä voisin kyllä kutsua teidät vaikka meille, kun tuon 1,5-vuotiaan taaperon ja vauvan kanssa en oikein tuplarattailla kauas pääse (meillä kun ei ole omaa autoa). Mites on?

Charlotta ja Eetu 2kk

Vierailija
12/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, me puhuttiinkin Möhkövantin kanssa asiast mmm...viime viikolla ja oon ajatellut laittaa sulle postia, mutta jotenkin se aina vaan jää... Mutta olis kiva nähdä teitäkin. Mä voin laittaa Möhkövantille viestiä ellei nyt satu lukemaan palstaa, milloinkas sopis? Mulla ainakin nää päivät on aika tyhjiä näin viikolla. Joko treffataan tällä viikolla vai kokeillaanko ens viikkoa?

Vierailija
13/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sulle sähköpostia :)

Vierailija
14/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annales ja Charlotta:

Uskallan laittaa osoitteeni tähän: mejotoik@cc.jyu.fi

Ensi viikko olis mulle parempi, ti, ke ja to käy.

Vierailija
15/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken hieman fiilistelemässä odotuspuolen Marraskuisten pinossa...voi, tulipa haikea mieli! Siellä tulevat mammat odottelevat tuskaisena että alkais tapahtuu jotain...Jännää..mulla 2:lla kaverilla on la tässä kuussa! Tällä hetkellä tuntuu siltä että ei tää kolmonen jää viimeiseksi vauvaksi meidän perheessä..kyllä vielä yksi olisi ihanaa saada, mutta ehkäpä muutaman vuoden päästä vasta, olis ainakin helpompaa kun edelliset olis sit jo isompia ja tuo kroppakin saa levätä välillä, aika koville on kroppa kyllä joutunut kun 3 vauvaa 4 vuoden aikana on tehtaillut =)

Käytiin tyttöjen kanssa pihalla hieman haravoimassa lehtiä,ihana syksyinen ilma! Janina vetelee 4:ttä tuntia päikkäreitä tuolla pihalla...

Täytyy kyllä sanoa että ihanan helposti on nää ekat kuukaudet mennyt! En tiennyt että näin tyytyväisiä vauvoja on edes olemassa!!! Sen takia varmaan tekeekin meili vielä se nelonen saada... =DDD

(nyt kun menin sanomaan että helposti on mennyt, kääntyy varmaan kaikki ...)

Lintu75: SUlla on aika myöhäinen toi nettisurffailu kellonaika =) Missä ihmeen välissä sä ehdit nukkua kun kukut monesti vielä yhden aikaan yöllä ja kuitenkin tuntuu että sulla riittä tota energiaa vaikka mihin suorituksiin...=DDD

Musta tuntuu että mitä pimeämpää ulkona on, sitä enemmän tarviin unta! Nyt olen sammunut vauva kainalossa monena iltana vaikka vielä piti telkkarii mennä nukutuksen jälkeen kattoo...

Täytyy kyllä myöntää että kun oon menny aikaseen nukkuu niin olen kyllä ollut paljon,paljon rennompi ja mukavampi äitykkä noille isommillekkin lapsille enkä koko ajan oo kiljumassa kurkku suorana! Jaksaa paljon enemmän kuunnella niiden uhmailuja hermostumatta heti! =D

Tuosta treffailusta tulikin mieleen että jokos ruvettais suunnittelee sitä Itäkeskuksessa treffaamista porukalla??? Ainakin Caprice oli kiinnostunut tulemaan mukaan,Olisko joku muukin???

Nyt meen keittään kahvia...

Vierailija
16/16 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälä meni yö taas suht ok. poika nukahti klo 22, heräsi kyllä seuraavan kerran 24, söi ja nukkui 6 asti, jonka jälkeen tissiä ja nukuttiin 8.30 asti. Vaikka unet on näin hyvät niin itellä tahtoo aina karata uni jossain välissä yötä, on niin paljon muka juttuja mietittävänä, sitten päivällä on kuin haudasta noussut. No jospa tää tästä helpottaa. To ois jälkitarkastus niin jospa siellä saa ainaki ton Hb tilanteen tietoon, johtuuko tämä väsymys siitä. No onneksi on hyviäkin hetkiä ja ihanat lapset(yölläkin vauvan jokeltelu on NIIN ihana kuulosta, kun yksikseen höpöttelee ennenkun nukahtaa:)

no eipäs sen kummempaa kun iloisia päiviä jokaisen vauva arkeen:)